• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Nr 11 kanske 🤔
D1488447-D662-4217-80CD-B63DB9AE14BB.jpeg
 

Ducati996

Cartier
När jag köpte min 2015 valde jag utan datum för att slippa bubblan och mer clean’t utseende. Och det är min favorit som jag nästan jämt har på mig . Men man ska köpa det man gillar bäst . Inte lyssna på andra 😊
 

Ducati996

Cartier
Har alltid varit sugen på panerai . Och nu har jag prövat 2st , den sista en 587 helt underbar fast lite för stor för mig. Då nu ligger den ute här på ls. För att jag alltid väljer min sub. Men ska pröva något mindre i panerai. Men samma där clean utan datum
 

Zeddius

Omega
Funderar på om jag ska byta denna mot en med datum.. Svårt val!
1655914744797.jpeg
Nej nej och åter nej.
No date är det rätta valet! 😁🙊

Tycker personligen det är snyggare med No date och har också hört alldeles för mycket skräckhistorier kring dem som repat bubblan på glaset.
Så vitt jag vet ska de vara AR coating på bubblan som är väldigt känslig för repor.
 

JJsthlm

Omega
Funderar på om jag ska byta denna mot en med datum.. Svårt val!
1655914744797.jpeg
Stod inför samma dilemma förut. Slutade med att jag köpte den med datum och behöll den utan datum. Fick grov separationsångest. Bärs dock annorlunda enligt mitt tycke så det fick motivera att båda stannade 😁
Lycka till med beslutet!
 

Bilagor

  • 395B37E7-16AB-43C5-A153-3C5B6B4D1BDB.jpeg
    395B37E7-16AB-43C5-A153-3C5B6B4D1BDB.jpeg
    363.1 KB · Visningar: 14

Olpes

Cartier
Någon som har Rubber B på en 5-siffrig som vill dela med sig av lite bilder? Inne på att skaffa ett vitt till min 14060m.
 
Någon som har Rubber B på en 5-siffrig som vill dela med sig av lite bilder? Inne på att skaffa ett vitt till min 14060m.
Jag kör med rubber b, hade först prövat bandet från @Feskarn innan du beställer ett från rubber b.

Värt att nämna.
Jag hade problem med mitt rubber b, jag fick aldrig båda stiften att "klick" det var alltid en sida som klickade in men inte andra. Jag tog kontakt med rubber b och enligt dem så fick jag rätt band för min klocka... Anledningen att jag köpte direkt från dem är att det står på sidan att 14060 kräver "speciellt" band och jag ville inte köpa "fel" band begagnat.

Dem var trevliga och erbjöd retur, men då jag inte orkade skicka tillbaka så bestämde jag mig för att jämföra bandet med ett annat jag hade som passade bra, tog en kniv och började fila ner en grej på insidan tills den blev smalare som på bandet som passade, efter 20-30min så var det klart och nu passar bandet utan några problem.

Kanske bara jag som hade otur och dem skickade fel även om dem vägrade erkänna det(?) Men allt löste sig tillslut med lite DIY
 
Topp