• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Och vad betyder ordet "Approximately"? Och var står det "märkt"? Detta är din tolkning..

Jag har popcorn över hela kontoret nu, men eftersom jag kastade bensin på elden så får jag väl vara med och släcka... :D

Alltså jag tror @Vincentb har hakat upp sig på tidsrymden i meningen "approximately ten years", medans han (och jag) missade den föregående delen av den meningen "typical time frame". Vilket betyder "typiska tidsramen". Det betyder alltså deras uppfattning av kundernas typiska/vanliga tidsintervall där de lämnar in sin klocka för service.
Det är alltså inte deras rekommendation, utan bara ett faktum att så ser det ut i verkligheten.

Pust...

Jag gör ett sista försök :)

Approximately betyder precis som du har konstaterat ungefär. Översättningen i sig gör ingenting för din argumentation då "ungefär" i Rolex text hänvisar till något de har uppmärksammat med folks nya vanor, och INTE en rekommendation eller uppskattning av serviceintervall.

Ordet "märkt" står självklart ingenstans, men eftersom Rolex skriver om fenomenet så har de ju självklart märkt det. Annars hade de ju inte kunnat skriva om det, eller hur ;)
Var står det om folks vanor? Det står bara att serviceintervallerna vuxit till ungefär 10år..

Jag har popcorn över hela kontoret nu, men eftersom jag kastade bensin på elden så får jag väl vara med och släcka... :D

Alltså jag tror @Vincentb har hakat upp sig på tidsrymden i meningen "approximately ten years", medans han (och jag) missade den föregående delen av den meningen "typical time frame". Vilket betyder "typiska tidsramen". Det betyder alltså deras uppfattning av kundernas typiska/vanliga tidsintervall där de lämnar in sin klocka för service.
Det är alltså inte deras rekommendation, utan bara ett faktum att så ser det ut i verkligheten.

Pust...
Typical time frame, alltså typiska tidsramen. Vad står det om folks vanor?

Ok vi vänder på kakan. Ok vi säger "folks vanor" som ni påstår. Det betyder alltså att folk lämnar in den efter 10 år på service. Och vad betyder det att den inte behöver servas innan. Ni skriver ju att Rolex inte har nån rekommendations tid, men att folk lämnar in sin Rolex på service efter ca 10år. Alltså har den en serviceintervall på 10år..

Äh låt Vincent få rätt nu. God jul!
86AE5210-B2A6-4252-ACC7-A98EF0D810D4.jpeg

Vi kanske kan konstatera att Rolex i det här fallet varit otydliga med vad de menar? Det är inte bara här frågan dykt upp utan över hela internet har det diskuterats vad det betyder.

Ok vi vänder på kakan. Ok vi säger "folks vanor" som ni påstår. Det betyder alltså att folk lämnar in den efter 10 år på service. Och vad betyder det att den inte behöver servas innan. Ni skriver ju att Rolex inte har nån rekommendations tid, men att folk lämnar in sin Rolex på service efter ca 10år. Alltså har den en serviceintervall på 10år..
Det är ingen som hävdar motsatsen. Det finns däremot ingen officiell rekommendation från Rolex på 10 år, vilket är det diskussion handlat om.

Med det lämnar jag tråden :)
Och vad skrev jag efter det? Folk ser inte hela helheten utan bara det dom VILL SE. Skriver en sista gång. PÅ nya Rolex är det 5 års garanti (Istället för tidigare 3år) Och med 5 års garanti innebär att om det skulle bli "mekaniska fel" på klockan. Så om "gången" skulle vara dålig inom 5 år eller kräva service får man det på garantin eftersom man inte kan påverka gången (Om man inte tappar klockan eller skadar den på annat sätt) Så MINST 5 år är service intervallen iallafall. Och läste på "Ablogtowatch" att Rolex gått ut med att DOM REKOMMENDERAR service efter 10år. Fick även se ett mail ifrån Rolex (Om den nu inte är fejk) Om att service intervallerna vuxit till UNGEFÄR 10ÅR. Och ni skriver att det är "folks vanor" att lämna in sin Rolex på service efter 10år. Vilket måste innebära att det är 10års serviceintervall på nyare Rolex eftersom folk inte går in med dom tidigare...

Herregud fortfarande! kollade in i tråden ca 2030 och still going strong.

Men apropå tids intervaller tros det tänkas att det kommer en ny Sub med tanke på 3235 urverket. (Skenmanöver)

Tillbaka
Topp