Ljuset som luras.Den var i finare skick än vad jag trodde! Eller är det bara gamla bilder?![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ljuset som luras.Den var i finare skick än vad jag trodde! Eller är det bara gamla bilder?![]()
Min är från mitten på -17 med mellanrum!Japp, föregående år hade dessa klockor ett litet mellanrum mellan 300 och M på tavlorna.
Min är från mitten på -17 med mellanrum!
114060.
Som sagt detta är bara mina egna spekulationer. Men det är 65 års jubileum för Sub och med tanke på introduktionen av 3235 på Basel 2017 känns iaf inte omöjligt. Plus att 16610LV var en jubileums modell något som inte 116610LV är men som sagt bara mina egna tankar!Varför tror du det? Är det för att den tidigare LV ref levde i 7år och att det 7år med hulken i år?
Kanske dags att serva?
![]()
Hoppas dom byter bort den fyrkantiga "Submarinern" isf också.
Det gjorde jagGäller Hulken. Du kanske missade det inlägget.
Tack..Har följt tråden i diskussionen om service och tycker den borde legat i en annan tråd då det inte är specifikt för Submariner.
Jag vill ändå skriva av mig om min uppfattning kring service.
De flesta tillverkarna anger inget specifikt intervall för service då det är så individuellt för hur klockan används samt vilka miljöer den vistas i.
En klocka som ligger i ett bankvalv år efter år kommer naturligtvis inte ha slitage på kuggar men oljan torkar och ger avlagring samt att packningar torkar och för eller senare spricker så även den typen av förvaring kommer kräva service.
Jag har en vän som bär sin Rolex varje dag och väntade 12år innan han lämnade sin på service. Klockan gick fortfarande bra men en hel del var slitet i urverket och behövde bytas ut vilket gjorde att servicen blev dyrare.
Jag har en 114060 som jag bär varje dag. köpte den 2015 och har 5års garantin. För mig är detta en keeper och när garantin går ut så kommer jag vara noga med att trycktesta den varje år och kommer lämna in den på service när den är ca 7år även om den fortfarande går fint bara för att vara på säkra sidan.
Avslutar med en bild på min ögonsten!
![]()
Men vad så vi nu? Det är väl 10år som gäller?![]()
Märkt att vissa sub modeller finns det ett litet mellanrum mellan 300 och m medans vissa så ligger 300 och m intill varandra. Hur kommer det sig? Min tex. ligger de intill varandra.
Vad var svaret?Tack! Äntligen fick jag svar på min fråga![]()
Ska det inte vara utan mellanrum på 5-siffriga refs och med mellanrum på nya 6-siffriga refs?
OkejSom sagt detta är bara mina egna spekulationer. Men det är 65 års jubileum för Sub och med tanke på introduktionen av 3235 på Basel 2017 känns iaf inte omöjligt. Plus att 16610LV var en jubileums modell något som inte 116610LV är men som sagt bara mina egna tankar!
Och även på 116613LB te.x som är helt nya sitter m:et ihopTydligen så på 116610LV satt "m":et ihop också. Så undrar vem som letar efter vatten i havet..![]()
Tydligen så på 116610LV satt "m":et ihop också. Så undrar vem som letar efter vatten i havet..![]()
Men undrar hur Rolex tänkt? För "M":et verkar även sitta ihop på 116613 och 116610LV men inte på tex 114060..Endast snygga subbar har 300 och "m" ihop.
Flame suit on.
Men undrar hur Rolex tänkt? För "M":et verkar även sitta ihop på 116613 och 116610LV men inte på tex 114060..
Undra vad det slutgiltiga svaret är. Att endast -17 års modeller har m ihopsatt med 300?Tack! Äntligen fick jag svar på min fråga![]()
Min är fr 2017 med mellanrum.Undra vad det slutgiltiga svaret är. Att endast -17 års modeller har m ihopsatt med 300?![]()
Min är fr 2017 med mellanrum.![]()
Min är fr 2017 med mellanrum.![]()
Ahh shit du avslöjade mig...
För ett par veckor sedan var det datejust tråden som gick varm. Men nu är det sub som gällerFör några dagar sedan var det dåligt med inlägg i den här tråden. Men jäklar vilken fart det blivit nu![]()