Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
@Vincentb
Hade du bemödat dig att läsa i tråden en sida bakåt så hade du hittat svaret.
Antar att du inte såg skogen för alla träd..
Ska det inte vara utan mellanrum på 5-siffriga refs och med mellanrum på nya 6-siffriga refs?
Stämmer inte helt. Det är helt enkelt olika tavelmodeller. Dvs, det finns 6-siffriga med och utan mellanrum på ”m”:et. Även ”f” i ”ft” skiljer sig då det kan vara ”långt” eller ”kort”.
Övergången/tavelbytet skedde alltså efter att de 6-siffriga lanserades.
Nu kan ni sova gott om natten igen boys![]()
Men hur förklarar du då att på 116613 samt 116610LV sitter "m":et ihop? Dom är ju 6-siffriga. Och mellanrum på tex 114060?Stämmer inte helt. Det är helt enkelt olika tavelmodeller. Dvs, det finns 6-siffriga med och utan mellanrum på ”m”:et. Även ”f” i ”ft” skiljer sig då det kan vara ”långt” eller ”kort”.
Menar varför finns det 2 olika på 6-siffriga?Stämmer inte helt. Det är helt enkelt olika tavelmodeller. Dvs, det finns 6-siffriga med och utan mellanrum på ”m”:et. Även ”f” i ”ft” skiljer sig då det kan vara ”långt” eller ”kort”.
Men hur förklarar du då att på 116613 samt 116610LV sitter "m":et ihop? Dom är ju 6-siffriga. Och mellanrum på tex 114060?
Menar varför finns det 2 olika på 6-siffriga?
Jo läst. Alltså har dom gjort 2 olika tavlor på 6-siffriga modeller? Undrar ju, varför?Läs igen är väl mitt enklaste svar här.
du behöver inte ha kronan inskruvad för att den skall vara tät...du har triplock på dinHar en fråga till er? När jag skruvar in kronan. Så ser det ut som ett liiitet, litet mellanrum (Om det är mellanrum) mellan boetten och kronan. Ska det vara så? Är det ens ett mellanrum? Vattentät? Går ju inte skruva in mer.![]()
Har en fråga till er? När jag skruvar in kronan. Så ser det ut som ett liiitet, litet mellanrum (Om det är mellanrum) mellan boetten och kronan. Ska det vara så? Är det ens ett mellanrum? Vattentät? Går ju inte skruva in mer.![]()
Stämmer inte helt. Det är helt enkelt olika tavelmodeller. Dvs, det finns 6-siffriga med och utan mellanrum på ”m”:et. Även ”f” i ”ft” skiljer sig då det kan vara ”långt” eller ”kort”.
Verkar ha svårt att få hjälp med detta objekt. Något som kan hitta brister Dr Watchs 16800? Utbytt datumskiva skulle jag tro?
Något högt pris också kanske?
Har kollat på den och ser fin ut. Riktigt skarpa bevels på boetten. Nyare lås från ca 91 dock. Verkar också vara mindre repor på urtavla, syns dock inte i alla ljus. Kanske lite dyr då?
http://www.drwatch.se/?p=SORTIMENT
![]()
Bubblan borSicka petitesser.. Försök urskilja denna. Happy hunting.
![]()
![]()
Tycker det kanske är lite högt pris. Men vill du absolut ha den, kör. Är ringen utbytt? Ser lite för fin ut för att vara den ursprungliga. Men klockan kan ju ha legat oanvänd.Verkar ha svårt att få hjälp med detta objekt. Något som kan hitta brister Dr Watchs 16800? Utbytt datumskiva skulle jag tro?
Har kollat på den och ser fin ut. Riktigt skarpa bevels på boetten. Nyare lås från ca 91 dock. Verkar också vara mindre repor på urtavla, syns dock inte i alla ljus. Kanske lite dyr då?
![]()
Fast på pluppen ser det ut o vara den ursprungliga..Verkar ha svårt att få hjälp med detta objekt. Något som kan hitta brister Dr Watchs 16800? Utbytt datumskiva skulle jag tro?
![]()
Ja patinan var väldigt jämn. Men känns svårt att typ baka index på en tavla?Jag tror mig aldrig ha sett en sådant patinerade 16800.
Och otroligt jämnt med lume pluppen med. Med skarp boett också.
Känns fishy... nästa lite för bra?
Bubblan bor
Tycker det kanske är lite högt pris. Men vill du absolut ha den, kör. Är ringen utbytt? Ser lite för fin ut för att vara den ursprungliga. Men klockan kan ju ha legat oanvänd.
Aha ok..Ja patinan var väldigt jämn. Men känns svårt att typ baka index på en tavla?
Jo jag är ju klart sugen. Men finns alltid minor att gå på så frågar helst här innan man gör ett sånt köp. Finns så dåligt med info om 16800 om man jämför med 16610 eller 1680.
Bezeln är mer patinerad än vad bilderna visar. Mer sliten och lite mer blekt i verkligheten.
Skoj!Lite kul grej. Var på middag hos min polare som precis hade fått sin farsas klocka som han hade köpt ny 1980 och sen använt dagligen sedan dess och aldrig servad eller rörd av urmakare. Rolex = traktor!
![]()
![]()
![]()
Varför nu efter 37 år? Min rekommendation är att fortsätta tills den stannar.Skoj!
Men dags att serva skulle jag tro![]()
Nä det kan det väl inte vara. Var vi inte tidigare överens om att det är 40 års intervall som gäller? Eller minns jag fel?Skoj!
Men dags att serva skulle jag tro![]()
Coolt men hur håller den tiden?Lite kul grej. Var på middag hos min polare som precis hade fått sin farsas klocka som han hade köpt ny 1980 och sen använt dagligen sedan dess och aldrig servad eller rörd av urmakare. Rolex = traktor!
![]()
![]()
![]()