Gick helt ok enligt polaren! Men vem bryr sig om tiden egentligen?Coolt men hur håller den tiden?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Gick helt ok enligt polaren! Men vem bryr sig om tiden egentligen?Coolt men hur håller den tiden?
Gick helt ok enligt polaren! Men vem bryr sig om tiden egentligen?[/QUOTE
Vill man inte ha en klocka som håller tiden?
Ställde den som köpte PN Daytonan frågan om servicehistorik innan han höjde budet till 140m?Vill man inte ha en klocka som håller tiden?
Men ärligt serva den, byt ut stiften i länken/boetten...och den håller i minst 10år till ;-) haha...nä just det, dom höll ju inte 10 år utan service..;-)Lite kul grej. Var på middag hos min polare som precis hade fått sin farsas klocka som han hade köpt ny 1980 och sen använt dagligen sedan dess och aldrig servad eller rörd av urmakare. Rolex = traktor!
![]()
![]()
![]()
Bra referensobjekt för att veta polering på 16800, just den är ju känd för att ha lite tunnare kronskydd och boett än föregångaren. Så ibland kan man tro att vissa objekt har fått smaka mer polering än vad de faktiskt har fått.Kul med en så pass gammal klick som inte fått smaka på polertrissan iaf
Inte bara det. Är det inte så att typsnittet på Submariner kan variera också? Bokstäver med och utan "fötter".
Inget annat passar sexsiffrig än länk och RubberBVad kör ni med för andra band på era Sub:s, förutom Oyster och Rubber b? Visa gärna bilder..![]()
Nä tänkte bara på variation...Inget annat passar sexsiffrig än länk och RubberB
Börjar du tröttna?
Tänkte mer militär stuk..Några tips?Inget annat passar sexsiffrig än länk och RubberB
Börjar du tröttna?
Nä.Tänkte mer militär stuk..Några tips?
Hmm ok...inte ens "Bund" band?Nä.
Jag menar det jag skrev. Jag tycker ingenting annat passar än länk.
RubberB kommer undan. Men det är på gränsen.
Snackar vi femsiffrig referens dock så passar precis allt.
Nah bundband är det fulaste jag vet på klockor så enligt mig nej.Hmm ok...inte ens "Bund" band?
Precis som @Fixxxer skriver så äre fan inte mycket som passar till en subC. Knappt rubberB i min bok.Vad kör ni med för andra band på era Sub:s, förutom Oyster och Rubber b? Visa gärna bilder..![]()
Nä, för feta luggar för det. (enligt mig).Inte ens nato?
Finns en del snygga, men kanske inte passar..Hahah wtf bund Nato![]()
Hade sett sjukt lustigt ut på en så stor klocka.Finns en del snygga, men kanske inte passar..![]()
Antar att ni menar Bond Nato? HeheFinns en del snygga, men kanske inte passar..![]()
Tänkte mer om man vill ha den mer diskret. Länken lyser så mkt Rolex..Antar att ni menar Bond Nato? Hehe
Håller med Fixxxer, det är nog bara länk och gummi som funkar? Men vafan gillar man annat så testa!
Det där var snyggt.
Om du vill ha disket ska du inte köpa en Rolex Submariner, och särskilt inte en keramiskTänkte mer om man vill ha den mer diskret. Länken lyser så mkt Rolex..
Den är snygg ju..Om du vill ha disket ska du inte köpa en Rolex Submariner, och särskilt inte en keramisk![]()
Canvaset på sista bilden funkar helt ok.Tänkte den här stilen/färgen. Ser det helt konstigt ut?![]()
![]()
![]()
Äh. I så fall skulle alla köpt högprestereande quartz-ur.Vill man inte ha en klocka som håller tiden?