• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Menar du att 116710 inte faller inom ramen för vad som i folkmun anses vara maxi case?
Jag vet inte, jag har inte frågat så många.
Men visst, det är väl på sitt sätt maxicase jämfört med tidigare referenser, men den har fortfarande smalare luggar än subben.
Vilka andra modeller har maxicaset menar du?

Jag vet inte, jag har inte frågat så många.
Men visst, det är väl på sitt sätt maxicase jämfört med tidigare referenser, men den har fortfarande smalare luggar än subben.
Vilka andra modeller har maxicaset menar du?
C9ED9FCF-EFB8-430B-A57F-CF45EF62D8DD.jpeg

Det här är ju bara från en vinkel. Men man får ha jävligt bra mätinstrument för att få fram skillnaden där.

Edit: vad kan det skilja, 1-1,5mm?

Det här är ju bara från en vinkel. Men man får ha jävligt bra mätinstrument för att få fram skillnaden där.

Jag säger inte att ni har fel. Det kallas säkert maxicase på GMT:n också men jag tycker det är en märkbar skillnad.
Kolla luggarna nere på bilden.
Screen Shot 2017-12-23 at 01.25.20.png

(ja jag vet att GMTn ligger längre ner på bilden men det är inte relevant)

Jag säger inte att ni har fel. Det kallas säkert maxicase på GMT:n också men jag tycker det är en märkbar skillnad.
Kolla luggarna nere på bilden.
Screen Shot 2017-12-23 at 01.25.20.png

(ja jag vet att GMTn ligger längre ner på bilden men det är inte relevant)
Gmtn har nåååågit snävare vinkel på luggarna, men det är jävligt lite. Tror nog absolut det går under definitionen maxi case oavsett.

På en totalt bredd av typ 4 mm är väl 1.5mm ändå en skillnad värd att nämna? :D
Det är ju inte samma case (eller ens luggar), det kan vi väl vara överens om?

Gmtn har nåååågit snävare vinkel på luggarna, men det är jävligt lite. Tror nog absolut det går under definitionen maxi case oavsett.
Jaja. Jag säger som sagt inte att ni har fel. Det kallas säkert maxicase.
Jag kallar det inte maxicase bara :)

För mig är det bara subben som har maxicaseet. Men skitsamma pojkar! :)

Jaja. Jag säger som sagt inte att ni har fel. Det kallas säkert maxicase.
Jag kallar det inte maxicase bara :)

För mig är det bara subben som har maxicaseet. Men skitsamma pojkar! :)
Även explorern fick ju fetare case i samma veva, och seadwellern antar jag. Men ja, strunt samma vad det heter. De är för tjocka oavsett :D

Även explorern fick ju fetare case i samma veva, och seadwellern antar jag. Men ja, strunt samma vad det heter. De är för tjocka oavsett :D
Fast dessa är långt ifrån maxicase enligt mig.

GMT:n och Subben är lika.
Men jämför caset med SDn och Explorern osv så är det enorm skillnad så de går inte att räkna dit.

Tillbaka
Topp