• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Tjena! Är själv och letar 116610LN och får veta att kötiden ligger mellan 1-2 år (Nymans är långsammast). Då kan jag tänka mig att Hulken är ännu längre bort än så...
Kan ju iofs vara så att jag inte känner rätt folk i dessa kretsar. Har aldrig ägt en Rolex innan så jag är vääääldigt ny inom detta område.
Ring runt till lite olika ADs och hör vad kötiden är. Annars köper du en plastad av gråhandlare bara.

Någon som testat Horus straps till sin Sub eller Gmt?

CADC766F-D36A-4A21-B08F-584F8C0F1C2A.jpeg
3F29F629-EAD6-45BA-8E72-8E60B9ED4770.jpeg
381397D7-7634-4509-B97D-02BEF7341E79.jpeg
3FBE8383-F41A-4210-8861-46FFAD8BD3F8.jpeg
Snyggt var köper man dom?

Ring runt till lite olika ADs och hör vad kötiden är. Annars köper du en plastad av gråhandlare bara.
Tack för tipset. Har ringt runt och kollat. Den enda som överhuvudtaget var intresserad av att sälja 116610LN var Jäl.Ur. Både Bergströms och Nymans verkar vara fullt upptagna med annat. Har varit inne hos Bergströms men de lät meddela att köriden är mellna 8 mån och 1 år. De försökte inte ens sälja något till mig så jag gick därifrån. De ville ha handpenning på 10%. Andra pratade inte om handpenning men däremot kötid på 2 år.

Tack för tipset. Har ringt runt och kollat. Den enda som överhuvudtaget var intresserad av att sälja 116610LN var Jäl.Ur. Både Bergströms och Nymans verkar vara fullt upptagna med annat. Har varit inne hos Bergströms men de lät meddela att köriden är mellna 8 mån och 1 år. De försökte inte ens sälja något till mig så jag gick därifrån. De ville ha handpenning på 10%. Andra pratade inte om handpenning men däremot kötid på 2 år.

Kolla med AD på mindre orter istället.
Jag fick köa 3-4v på en 114060 hos Pelagos i Skövde och 3månader hos ADn i Jönköping.

Tack för info! Ska kolla med dem. Gratulerar till nya klockan Var det nyligen du köpte din?
Var så god.
Ja nu i höstas så ganska nyligen. Dock så köpte jag min hos AD när jag va i Palma.
Jag orkade inte vänta för Pelagos sa 1-3mån och Engströms i Jönsköping sa nu till våren tidigast så båda levererade mycket snabbare än vad dom vågade lova.
Ingen ville ha handpenning för att stå i kö

Senast ändrad:
Köp en hos gråhandlare bara :)

Köp en hos gråhandlare bara :)
Finns det några "gråhandlare" i Gbg-trakten som går att lita på? Har som sagt ingen erfarenhet från detta. Det är därför jag helst vill köpa av AD. Vågar knappt köpa begegnad av privatperson då jag inte skulle kunna se skillnad på fejk och äkta. Försöker att plugga till mig så mycket det går men det ersätter inte erfarenheten många av er besitter på långa vägar. Skulle jag köpa begegnad så vill jag att en urmakare/AD som verfierar äktheten. Det kostar säkert en slant men det är ingen tvekan om att det är värt det i mitt fall.
Hur gör ni andra när ni köper av privatpersoner eller/och på KS? Kan tänka mig att många av er känner sig bekväma med kompetensen ni besitter och kan avgöra vad det är ni köper. Hur gör ni andra som känner er osäkra? Är det vanligt med att träffas hos urmakaren för verifiering av äkthet etc?

Finns det några "gråhandlare" i Gbg-trakten som går att lita på? Har som sagt ingen erfarenhet från detta. Det är därför jag helst vill köpa av AD. Vågar knappt köpa begegnad av privatperson då jag inte skulle kunna se skillnad på fejk och äkta. Försöker att plugga till mig så mycket det går men det ersätter inte erfarenheten många av er besitter på långa vägar. Skulle jag köpa begegnad så vill jag att en urmakare/AD som verfierar äktheten. Det kostar säkert en slant men det är ingen tvekan om att det är värt det i mitt fall.
Hur gör ni andra när ni köper av privatpersoner eller/och på KS? Kan tänka mig att många av er känner sig bekväma med kompetensen ni besitter och kan avgöra vad det är ni köper. Hur gör ni andra som känner er osäkra? Är det vanligt med att träffas hos urmakaren för verifiering av äkthet etc?

Jag och flera på forumet har gjort flera affärer med nya ägaren på Royalwatches.se, inga som helst konstigheter hos honom.

Hedens guld och Royal Watches har jag goda erfarenheter av.

Har alltid hävdat att om man börjar experimentera med straps har man tröttnat på klockan, så bättre köpa något annat.
Snackar vi moderna Rolex är det BARA 116515ln som gör sig bra med annat än original, då är ett svart eller brunt rubberb perfekt.

Tillbaka
Topp