• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Jag bjussar på en bild på min gamla också!

img_6739-jpg.628025
 

Como

Cartier
Jag ställde nyss om tiden på min 116610 då jag befinner mig utomlands. En timme bak jämfört med svensk tid. Kollade Rolex användarmanual som meddelar att man kan turn the crown in either direction. Drog därför helt enkelt bak timvisaren en timme istället för att dra fram ett dygn.

Jag märkte att när jag skulle ställa in minutvisaren så rörde den sig när jag släppte kronan. Fick dra den långsamt samt igen för att den skulle hamna på rätt minut. Vad handlar detta om? På mina andra automatiska klockor har jag inte upplevt att minutvisare rört sig efter jag släppt kronan samt varit allmänt svårnavigerad.

Hoppas på svar // En nojig nybliven Subägare.
 

Code

AKA Vincent B
Det är ju inte det enda... Tidigare var du i datejust-tråden och skrev fem inlägg per sida om du skulle sälja eller köpa eller byta och nu har du hoppat hit och spammar vidare om stift, service och gummiband. Blir tröttsamt.
Det forum är till för. Gör det enkelt för dig själv. Läs inte.
 

Code

AKA Vincent B
Jag ställde nyss om tiden på min 116610 då jag befinner mig utomlands. En timme bak jämfört med svensk tid. Kollade Rolex användarmanual som meddelar att man kan turn the crown in either direction. Drog därför helt enkelt bak timvisaren en timme istället för att dra fram ett dygn.

Jag märkte att när jag skulle ställa in minutvisaren så rörde den sig när jag släppte kronan. Fick dra den långsamt samt igen för att den skulle hamna på rätt minut. Vad handlar detta om? På mina andra automatiska klockor har jag inte upplevt att minutvisare rört sig efter jag släppt kronan samt varit allmänt svårnavigerad.

Hoppas på svar // En nojig nybliven Subägare.
Kanske inte drog ut kronan ordentligt i sista läget. Är "hack" på Rolex..
 

Como

Cartier
Alltså finns 3 steg när du ska ställa in tiden. Steg 1= du skruvar upp kronan så den hamnar i ett läge Steg 2: = Ställer in datum och steg 3 = Ställer in tiden.
Hacking seconds innebär att sekundvisaren stannar när du drar ut kronan längst ut för att kunna ställa en mer exakt tid.

Att sekundvisaren stannar när jag ställer tiden var jag med om hos min Tudor BB också. Det som skiljde i det här fallet var att minutvisaren hoppade tillbaka när jag släppte kronan efter att ställt in korrekt tid.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Det är ju inte det enda... Tidigare var du i datejust-tråden och skrev fem inlägg per sida om du skulle sälja eller köpa eller byta och nu har du hoppat hit och spammar vidare om stift, service och gummiband. Blir tröttsamt.
Och innan det var hen i tudortråden och körde på med sin tudor...och nu typ världens vanligaste sub...man kan liksom inte få nog av den...:D
 

Como

Cartier
Tror alla vinner om vi har en schysst stämning här i tråden. Man får ge och ta och försöka känna av stämningen!

Tillbaka till ämnet!

Slänger upp en bild på min Sub. Inte superovanlig heller men jag älskar den.

26637721_10155734765180795_827586529_n.jpg


Vilken Subreferens är den vanligaste på forumet tror ni? Jag skulle gissa att det är 114060 följt av Hulken.
 
Senast ändrad:

Pojken från Götet

Rolex
2-Faktor
Tror alla vinner om vi har en schysst stämning här i tråden. Men får ge och ta och försöka känna av stämningen!

Tillbaka till ämnet. En bild på min Sub. Inte superovanlig heller men jag älskar den.

Vilken Subreferens är den vanligaste på forumet tror ni? Jag skulle gissa att det är 114060 följt av Hulken.

116610 innan hulk iaf...
 

Moody

Rolex
Herregud, sluta läsa inläggen @Vincentb skriver om ni stör er så mycket. Det har gått överstyr nu, bara för att en medlem skriver många inlägg i en tråd så behöver man inte ta fram högafflarna och påbörja något som liknar en häxjakt? Visst har jag varit med drevet också men jag insåg att det är fel att alla går på en person för att han är aktiv och postar mycket. Vuxna människor som beter sig som tonåringar, lägg ner nu.

EDIT: Sen finns det en funktion där man kan ignorera medlemmar, funkar perfekt, så använd den istället för att sitta och klaga.
 
Topp