• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Como

Cartier
D0F61F95-D169-4297-8D4B-922444616F83.jpg
 

Bilo

Breitling
Larvig/barnslig/töntig/flashig bild? Vet inte, ville bara lägga upp min första bild på detta forum :angel:
 

Bilagor

  • F9B2EDB0-1BA8-4830-BC3F-8E0823338893.jpeg
    F9B2EDB0-1BA8-4830-BC3F-8E0823338893.jpeg
    126.7 KB · Visningar: 4

danielbju

Breitling
Hej, har just nu en Rolex gmt 2 och funderar lite på att byta till en sub. Är dock kluven över om man ska ha date eller no-date! Vad tycker ni som har diverse?
 

EmilE

Omega
Hej, har just nu en Rolex gmt 2 och funderar lite på att byta till en sub. Är dock kluven över om man ska ha date eller no-date! Vad tycker ni som har diverse?
Finns ju en anledning varför det bara finns en sub utan datum;)
Skämt åsido, jag skulle prova båda och se vilken jag gillar. Jag tycker datum är halva grejen med en sub
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Hej, har just nu en Rolex gmt 2 och funderar lite på att byta till en sub. Är dock kluven över om man ska ha date eller no-date! Vad tycker ni som har diverse?
Skulle jag inte haft ”turen” att köpa en grön till list så hade jag helt klart köpt en utan datum om jag skulle ha en ”vanlig” sub. Det är ju som sagt så dom ska se ut, om dom inte är gröna då förstås
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Haha tack. Jag har letat runt och hittar ingen under 120 000...
Nej, det är nog svårt tyvärr. Det är en fantastisk klocka men såna pengar är ju lite knasigt ändå.
På C24 ligger snittet på ca 137k per idag. Det har ju klättrat kraftigt den senaste tiden. Mycket beror det säkert på den svaga kronan dock.
 

André.

Omega
Nej, det är nog svårt tyvärr. Det är en fantastisk klocka men såna pengar är ju lite knasigt ändå.
På C24 ligger snittet på ca 137k per idag. Det har ju klättrat kraftigt den senaste tiden. Mycket beror det säkert på den svaga kronan dock.
Precis! Otroligt. Kronan kommer ju antaligen fortsätta rasa, så värdet lär inte gå ner direkt
 

McOak

Omega
Hej, har just nu en Rolex gmt 2 och funderar lite på att byta till en sub. Är dock kluven över om man ska ha date eller no-date! Vad tycker ni som har diverse?
Det är väldigt svårt att svara på, tror du får utgå lite ifrån egen preferens. Försök identifiera vad du ska använda klockan till.

Personligen valde jag utan datum, mest för att jag tyckte att det förstörde symmetrin i tavlan och för att den klockan används i sammanhang där datum inte spelar någon större roll (för mig) :)

Bjuder på en någon dag gammal bild!
FFCD8717-2E78-4D53-BDD0-9C0C9D54B4E2.jpeg
 

Sideshow Bob

Cartier
Hej, har just nu en Rolex gmt 2 och funderar lite på att byta till en sub. Är dock kluven över om man ska ha date eller no-date! Vad tycker ni som har diverse?

Det är som andra konstaterat en högst personlig uppfattning huruvida man behöver datum eller ej. Jag har haft både TT med datum:
A7B0D420-634F-4E7A-AC36-23A2D770F439.jpeg
och vanliga subben utan. Har nu valt att gå tillbaka till 114060, tycker helt enkelt den är ”cleanare” utan datum i stål utförandet :)
E2C96B16-9327-4EC7-853E-BF84B02E921B.jpeg
 
Topp