• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Samson32

Cartier
2-Faktor
När man älskar Sub❤️
CA1074D2-52DE-4DC6-8DE5-FA5CB35B8E22.jpeg
 

JW89

Breitling
114060 eller 14060/14060M som beater?
Har den förstnämnda men blir mer och mer sugen på det elegantare caset, matta bezeln och vintage dna i den äldre generationen.
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
114060 eller 14060/14060M som beater?
Har den förstnämnda men blir mer och mer sugen på det elegantare caset, matta bezeln och vintage dna i den äldre generationen.

Har exakt samma dilemma..
Jag hade valt en 114060 över 14060, men har haft båda och båda är fina klockor. Har själv en 124060 och letar efter en 14060 som jag kan ha dom dagarna jag vill ha dom dagarna jag vill ha något lite mer vintage känsla i.
 

loevhagen

Patek
2-Faktor
Dette med 6-digits versus 5-digits, er syklisk. Har hatt 114060, 14060, etc. - og selv om Glidelock er fint, så er det ikke noe som slår komforten på en lett 93150/93250-lenke. :)
 

Atlantis

Panerai
2-Faktor
Dette med 6-digits versus 5-digits, er syklisk. Har hatt 114060, 14060, etc. - og selv om Glidelock er fint, så er det ikke noe som slår komforten på en lett 93150/93250-lenke. :)
Jag gillar att bandhornen inte är lika tjocka på 5-digits vs 6-digits maxi case. Får subben att bli lite mer diskret :) speciellt min favorit 14060 2-liner med tritium :D
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Apropå 6-siffrig vs 5-siffrig:

Är det någon som lekt med tanken på att slipa ner bandhornen på en 114060 till 124060 proportioner? I min värld vore det en optimal kombo med 20mm bandbredd, glidelock, maxi dial osv men är för feg (samlar mod).

Hade nog också varit ruggigt vass på tex nato.

Fattar att det är hädelse men hade väl ändå varit riktigt bra?
 
Apropå 6-siffrig vs 5-siffrig:

Är det någon som lekt med tanken på att slipa ner bandhornen på en 114060 till 124060 proportioner? I min värld vore det en optimal kombo med 20mm bandbredd, glidelock, maxi dial osv men är för feg (samlar mod).

Hade nog också varit ruggigt vass på tex nato.

Fattar att det är hädelse men hade väl ändå varit riktigt bra?
Typ en sån här då, fast utan crown guards?
nog.jpg
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Typ en sån här då, fast utan crown guards?
nog.jpg

Ja men nåt åt det hållet. Dock har jag noll intresse av gulnade index och skippade crown guards - den ska fortfarande kännas modern
 

Whiskwatch

Panerai
Har fått ett erbjudande att byta min 114060 från 2020 mot en fullset 16610 från 2002.
Hade ni gjort det?

Ibland känner jag att jag saknar datum, ibland bryr jag mig inte om det alls.

Ibland gillar jag maxi case men när jag testar farsans gamla sea dweller så vill jag sälja min direkt och införskaffa en nättare modell.

Det som personligen talar lite emot är att jag är första och enda ägaren på min, jag vet vad den varit med om osv. Samtidigt som jag har noll koll på den jag ska byta in mot..

Allt som allt så tycker jag de 5 siffriga är snyggare.
 

herrstilen

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Hur tycker ni denna klocka ser ut? Tänker
på polering och pris.

En modell utan lugholes ska iprincip inte ha några fasningar så det där är inte factory. Se denna nos som ex:
1657928430866.png

1657928442044.png

 

Jrooth

Cartier
2-Faktor
Har fått ett erbjudande att byta min 114060 från 2020 mot en fullset 16610 från 2002.
Hade ni gjort det?

Ibland känner jag att jag saknar datum, ibland bryr jag mig inte om det alls.

Ibland gillar jag maxi case men när jag testar farsans gamla sea dweller så vill jag sälja min direkt och införskaffa en nättare modell.

Det som personligen talar lite emot är att jag är första och enda ägaren på min, jag vet vad den varit med om osv. Samtidigt som jag har noll koll på den jag ska byta in mot..

Allt som allt så tycker jag de 5 siffriga är snyggare.
Jag håller de femsiffriga över de sexsiffriga alla dagar i veckan. Men om du på sikt har möjlighet att komplettera din sexsiffriga no date med en 16610, så hade jag behållt den du själv är första ägare till och med tiden kompletterat med den femsiffriga😊
 

Whiskwatch

Panerai
Jag håller de femsiffriga över de sexsiffriga alla dagar i veckan. Men om du på sikt har möjlighet att komplettera din sexsiffriga no date med en 16610, så hade jag behållt den du själv är första ägare till och med tiden kompletterat med den femsiffriga😊
Hade helt klart varit det bästa! Synd att man är otroligt otålig bara🙄
 
Topp