• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Submersible - låt oss tala om den!

Sålde min sub 114060 och inhandlade idag denna istället. Första intrycket mycket gott!
20210806_162047.jpg
20210806_162058.jpg
Stort grattis!

Tycker vridringen på min 682:a kärvar. Går trögt (måste ta i mer än på min submariner) och ”fjädrar tillbaka” lite grann vid vissa vrid. Är detta normalt eller något jag borde kolla upp?

Tycker vridringen på min 682:a kärvar. Går trögt (måste ta i mer än på min submariner) och ”fjädrar tillbaka” lite grann vid vissa vrid. Är detta normalt eller något jag borde kolla upp?
Den är rätt mkt trögare än på Submariner. Den glappar de normalt en del också. Jag har tidigare ifrågasatt glappet men det är tydligen normalt.
Vad gäller att den fjädrar tillbaka så förstår jag inte riktigt hur du menar.

Den är rätt mkt trögare än på Submariner. Den glappar de normalt en del också. Jag har tidigare ifrågasatt glappet men det är tydligen normalt.
Vad gäller att den fjädrar tillbaka så förstår jag inte riktigt hur du menar.
Tack för infon!
Skönt att det är normalt isf.
Min ring glappar är också lite.
Svårt att förklara men ibland när den klickar så känns det nästan som att den åker tillbaka en liten liten bit, men inget som stör.
Tänkte mer på att alla de där sakerna kanske var onormalt och att jag skulle behöva lämna in.

Vridringen på submarinern är svårslagen.

Tack för infon!
Skönt att det är normalt isf.
Min ring glappar är också lite.
Svårt att förklara men ibland när den klickar så känns det nästan som att den åker tillbaka en liten liten bit, men inget som stör.
Tänkte mer på att alla de där sakerna kanske var onormalt och att jag skulle behöva lämna in.

Vridringen på submarinern är svårslagen.
Normalt, det ska kännas som en gammal telefon med rund knappsats som en får vrida runt :)

Hur mycket skiljer det i tjocklek mellan 42mms subbar med P9010 kontra P900 (t.ex. 682 och 973) ?

Läste på watchuseek att 682 är 14.37mm tjock och att 973 är 13.22mm tjock. Stämmer detta?

Tillbaka
Topp