• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Submersible - låt oss tala om den!

Lalas

Cartier
En 1024
6E8CEE92-B71D-4349-9565-3A2CE768F4FF.jpeg
 
Den är jäkligt bra!
Tack! Gillar den verkligen!
Ska bara fundera ut något nytt band till den. Tycker egentligen att den är som snyggast på gummit men ibland känns det som att gummit blir lite svajigt eller hur man ska förklara det.
Har för mig att jag sett något grå/svart OEM band av PET som såg riktigt schysst ut men nu hittar jag inte det.
 

David71

Rolex
2-Faktor
Lite dött i denna delen av tråden!
Bjuder på dagens sub-tanke: för någon minut sen slog det mig att 1389 har avlånga index, tänkte hmm…. har andra subbar det också? Efter snabb efterforskning på panerai.com insåg jag att nä, alla andra verkar ha runda.
Tror att en anledning till att jag gillar tavlan så mycket är just de avlånga indexen. Tror också det är en anledning till att tavlan uppfattas lite mindre

7C68EDAF-E003-4496-8B33-D165BEC646F0.jpeg
128CF09F-CDCC-47DF-827D-4B10F2A02F64.jpeg
 

Simeone

Cartier
Lite dött i denna delen av tråden!
Bjuder på dagens sub-tanke: för någon minut sen slog det mig att 1389 har avlånga index, tänkte hmm…. har andra subbar det också? Efter snabb efterforskning på panerai.com insåg jag att nä, alla andra verkar ha runda.
Tror att en anledning till att jag gillar tavlan så mycket är just de avlånga indexen. Tror också det är en anledning till att tavlan uppfattas lite mindre

7C68EDAF-E003-4496-8B33-D165BEC646F0.jpeg
128CF09F-CDCC-47DF-827D-4B10F2A02F64.jpeg

Finns några äldre subbar som har likadana index och även föregångaren 389. Jag gillar båda 👍
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Kan man pruta på en sådan här? (42mm) och isf hur mkt?
Om du menar från AD, så är det den vanliga historien. Det går att pruta lite om du inte har någon historik med dem, och säkert mycket om du har, och säkert en hel del om det är en väldigt impopulär modell som har stått på hyllan länge (vilket jag skulle tro att det här inte är alls).
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Lite dött i denna delen av tråden!
Bjuder på dagens sub-tanke: för någon minut sen slog det mig att 1389 har avlånga index, tänkte hmm…. har andra subbar det också? Efter snabb efterforskning på panerai.com insåg jag att nä, alla andra verkar ha runda.
Tror att en anledning till att jag gillar tavlan så mycket är just de avlånga indexen. Tror också det är en anledning till att tavlan uppfattas lite mindre

7C68EDAF-E003-4496-8B33-D165BEC646F0.jpeg
128CF09F-CDCC-47DF-827D-4B10F2A02F64.jpeg

det är ju så bra action i den allmäna tråden att den här känns överflödig :D kan byta till sub och posta en bild för din skull dock
 

mhgard

Panerai
2-Faktor
Är det nån som har lust att skriva några rader om 44mm subbar? Har testat 42 och 47 i butik men tycker 42 är för liten och 47 sitter sådär på min 16,3 cm handled.
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Är det nån som har lust att skriva några rader om 44mm subbar? Har testat 42 och 47 i butik men tycker 42 är för liten och 47 sitter sådär på min 16,3 cm handled.

Jag har haft 44 och har nu en 47:a. Min observation var att 44:an (1024) kändes för mig topptung och liiiite bullig. Kom aldrig riktigt överens med den. Vad det berodde på vet jag inte exakt. Jag bar den mycket på OEM-gummiband (Panerai-Panerai, inte accordion). Vet inte om detta gav något :p
 

mhgard

Panerai
2-Faktor
Jag har haft 44 och har nu en 47:a. Min observation var att 44:an (1024) kändes för mig topptung och liiiite bullig. Kom aldrig riktigt överens med den. Vad det berodde på vet jag inte exakt. Jag bar den mycket på OEM-gummiband (Panerai-Panerai, inte accordion). Vet inte om detta gav något :p
Jodå, tack för input! :)
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Jag har haft 44 och har nu en 47:a. Min observation var att 44:an (1024) kändes för mig topptung och liiiite bullig. Kom aldrig riktigt överens med den. Vad det berodde på vet jag inte exakt. Jag bar den mycket på OEM-gummiband (Panerai-Panerai, inte accordion). Vet inte om detta gav något :p
De gamla 44mm är Bettarini-case av den gamla lite tjockare sorten. 47 och 42mm är 1950-case, vilket kan göra känslan lite nättare.
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
De gamla 44mm är Bettarini-case av den gamla lite tjockare sorten. 47 och 42mm är 1950-case, vilket kan göra känslan lite nättare.

Kan säkert ha en stor påverkan. För tillfället har jag bara 1950-case pannor. Riktiga grisar (båda tyngre än 44mm bettarini) men de bärs båda två bekvämare och bättre på min handled iaf
 
Topp