En stilla undran med ett leende på läppen... är inte ni off-topic i den här tråden nu?
![]()
Inte alls, vi pratar ju om 341!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En stilla undran med ett leende på läppen... är inte ni off-topic i den här tråden nu?
![]()
Förvisso.Inte alls, vi pratar ju om 341!
![]()
Klassiskt fredags-bus att vara lite OTDet är ju ändå fredag![]()
Ja, kör hårt.Klassiskt fredags-bus att vara lite OT![]()
Riktigt läcker! Ref?Regnigt som fan idag så det känns bra med 300 WR. (södra Tyskland)![]()
![]()
Pam1074Riktigt läcker! Ref?
Tack för snabbt svar! Efter att ha skummat igenom denna tråd drar jag slutsatsen att en Panerai Sub kommer någongång behöva flytta in hos migPam1074
Tack för snabbt svar! Efter att ha skummat igenom denna tråd drar jag slutsatsen att en Panerai Sub kommer någongång behöva flytta in hos mig![]()
Bra uttryckt! Aristoteles logik är naturligtvis ofelbar!Klart du ska ha en sub!
Redan de gamla grekerna visste att det var en hörnpelare i samlingen.
Aristoteles menade tidigt i sina erkända skrifter kring logik följande:
”Ingen lycklig man kan bli eländig, för han kommer aldrig att göra handlingar som är hatfulla och onda så länge han bär en Submersible”.
Vidare fungerar de lika bra till skjorta som till pyjamas.
![]()
Bra uttryckt! Aristoteles logik är naturligtvis ofelbar!
Jag har sneglat på PAM973 ett tag för att den i mina ögon är okomplicerad/clean på ett sätt som tilltalar mig samt att storleken på papper låter perfekt…I Skåne finns det inga AD:s för Panerai så det har inte blivit av att prova/titta än..Lär finnas AD i Köpenhamn som skall få ett besök så fort man känner sig lite tryggare med att åka över sundet iom pandemin.
Det var dem butiker jag tänkt besökaKlarlunds (2 butiker) i Köpenhamn har gott om Paneraier!
Urverket, tjockleken och guldsammansättningen, har jag förstått det som. Det verkar som att 684 är 13,8mm och vi vet att 1164 har det tunnare p.900-verket och verkar vara 13,22mm.Är det någon egentlig skillnad på 684 och 01164?
Är det någon egentlig skillnad på 684 och 01164?
1164 har också solid baksida och 300m wr medan 684 har glasbaksida och 100m wrUrverket, tjockleken och guldsammansättningen, har jag förstått det som. Det verkar som att 684 är 13,8mm och vi vet att 1164 har det tunnare p.900-verket och verkar vara 13,22mm.
Kikade faktiskt på just detta för några veckor sen (finns några sidor bak i tråden)Är det någon egentlig skillnad på 684 och 01164?
Hur upplever du Panerai’s guld? Uppfattas det som rosé eller mer som koppar?Kikade faktiskt på just detta för några veckor sen (finns några sidor bak i tråden)
PAM683 - P.9010 , 100m
PAM974 - P.900 , 100m
PAM1164 - P.900 , 300m
Osäker på guldsammansättningen som @mårt skriver om ovan. Läst på vissa sidor att de ändrat den med 1164an , medan andra skriver att det bara är en "rebranding" ("Goldtech" osv) och egentligen är samma guld.
Har tyvärr aldrig ägt en Panerai i guld, men vet att @Chrisse har en 684 , så han kan nog ge ett bättre svarHur upplever du Panerai’s guld? Uppfattas det som rosé eller mer som koppar?
684’an i rosé är ljusare än Rolex rosé men lite ”rödare” är Cartier.Hur upplever du Panerai’s guld? Uppfattas det som rosé eller mer som koppar?
Tack utförligt svar684’an i rosé är ljusare än Rolex rosé men lite ”rödare” är Cartier.
Se bild, speglar rätt väll hur färgen känns i verkligheten
![]()
![]()
Så vitt jag vet, kan dock inte ta gift på det, är det fortf 24% koppar i Goldtech (som gamla rosé)Tack utförligt svarVet du om blandning har ändrats i de nya ”goldtech”?
Saknar min nu.... Den ligger hemma, har en rolex exp1 på mig nu....Bästa!!!
![]()
Saknar min nu.... Den ligger hemma, har en rolex exp1 på mig nu....
Min nästa klocka........ ja så får det bli.
973 är uppföljaren till 682 och har nytt verk så den blir tunnare. Verkar som nya verket har quickset datum istället för timme, men det kanske nån annan kan verifiera. Nya är heller inte inhouse om nu det spelar någon roll.Snabb fråga, skilnad mellan 682 och 973 ?
Tack, antar att ni konnäsörer föredrar den tidigare?973 är uppföljaren till 682 och har nytt verk så den blir tunnare. Verkar som nya verket har quickset datum istället för timme, men det kanske nån annan kan verifiera. Nya är heller inte inhouse om nu det spelar någon roll.
Tack, antar att ni konnäsörer föredrar den tidigare?