• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Submersible - låt oss tala om den!

Regnigt som fan idag så det känns bra med 300 WR. (södra Tyskland)
304C26BE-F9E3-48C7-8E3E-CD4F392A3843.jpeg
81D8CCFB-0B42-4517-B87C-871A791B1AE4.jpeg
Riktigt läcker! Ref?
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Tack för snabbt svar! Efter att ha skummat igenom denna tråd drar jag slutsatsen att en Panerai Sub kommer någongång behöva flytta in hos mig :)

Klart du ska ha en sub!
Redan de gamla grekerna visste att det var en hörnpelare i samlingen.
Aristoteles menade tidigt i sina erkända skrifter kring logik följande:
”Ingen lycklig man kan bli eländig, för han kommer aldrig att göra handlingar som är hatfulla och onda så länge han bär en Submersible”.

Vidare fungerar de lika bra till skjorta som till pyjamas.
59EFDAC0-5A96-4FCC-B741-8C24BF5B1ED9.jpeg
 
Klart du ska ha en sub!
Redan de gamla grekerna visste att det var en hörnpelare i samlingen.
Aristoteles menade tidigt i sina erkända skrifter kring logik följande:
”Ingen lycklig man kan bli eländig, för han kommer aldrig att göra handlingar som är hatfulla och onda så länge han bär en Submersible”.

Vidare fungerar de lika bra till skjorta som till pyjamas.
59EFDAC0-5A96-4FCC-B741-8C24BF5B1ED9.jpeg
Bra uttryckt! Aristoteles logik är naturligtvis ofelbar!

Jag har sneglat på PAM973 ett tag för att den i mina ögon är okomplicerad/clean på ett sätt som tilltalar mig samt att storleken på papper låter perfekt…I Skåne finns det inga AD:s för Panerai så det har inte blivit av att prova/titta än..Lär finnas AD i Köpenhamn som skall få ett besök så fort man känner sig lite tryggare med att åka över sundet iom pandemin.
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Bra uttryckt! Aristoteles logik är naturligtvis ofelbar!

Jag har sneglat på PAM973 ett tag för att den i mina ögon är okomplicerad/clean på ett sätt som tilltalar mig samt att storleken på papper låter perfekt…I Skåne finns det inga AD:s för Panerai så det har inte blivit av att prova/titta än..Lär finnas AD i Köpenhamn som skall få ett besök så fort man känner sig lite tryggare med att åka över sundet iom pandemin.

Klarlunds (2 butiker) i Köpenhamn har gott om Paneraier!
 

azcii

Patek
2-Faktor
Är det någon egentlig skillnad på 684 och 01164?
Kikade faktiskt på just detta för några veckor sen (finns några sidor bak i tråden)

PAM682 - P.9010 , 100m
PAM974 - P.900 , 100m
PAM1164 - P.900 , 300m

Osäker på guldsammansättningen som @mårt skriver om ovan. Läst på vissa sidor att de ändrat den med 1164an , medan andra skriver att det bara är en "rebranding" ("Goldtech" osv) och egentligen är samma guld.
 

Vesper

Rolex
Kikade faktiskt på just detta för några veckor sen (finns några sidor bak i tråden)

PAM683 - P.9010 , 100m
PAM974 - P.900 , 100m
PAM1164 - P.900 , 300m

Osäker på guldsammansättningen som @mårt skriver om ovan. Läst på vissa sidor att de ändrat den med 1164an , medan andra skriver att det bara är en "rebranding" ("Goldtech" osv) och egentligen är samma guld.
Hur upplever du Panerai’s guld? Uppfattas det som rosé eller mer som koppar?
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Tack utförligt svar :) Vet du om blandning har ändrats i de nya ”goldtech”?
Så vitt jag vet, kan dock inte ta gift på det, är det fortf 24% koppar i Goldtech (som gamla rosé)
Enligt utsago är det mest en marknadsförings grej, hur coolt låter inte Goldtech liksom.

Men ovan är bara vad jag läst, inget jag vet.. typ.
 
Topp