• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Submersible - låt oss tala om den!

VanDusen

Rolex
2-Faktor
682
2FD8E5E5-1B0F-4E78-BC2D-32C3EA2A956E.jpeg
972DA798-2B6D-46A4-897E-C50B6109F261.jpeg
 
De 6 som finns inom EU på chrono24 ser väl vettigt prissatta ut och verkar okej. Till och med 2 av dem som har tritiumtavla. Fast jag har inte koll på vad mer man ska kolla på med 025.
Tackar, jo jag har tittat där men vill gärna ha lite allmän input runt priser och skick, är det någon som sticker ut som lite bättre tex eller ligger det någon till salu någon annanstans? 😊
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Tackar, jo jag har tittat där men vill gärna ha lite allmän input runt priser och skick, är det någon som sticker ut som lite bättre tex eller ligger det någon till salu någon annanstans? 😊

svårt för någon som inte letar efter just den klockan att veta vilka som finns, vart, pris, skick. Skicka istället de du är intresserade av så hjälper vi gärna till att kolla att de ser bra ut :)
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Tackar, jo jag har tittat där men vill gärna ha lite allmän input runt priser och skick, är det någon som sticker ut som lite bättre tex eller ligger det någon till salu någon annanstans? 😊
Nummer ett, vill du ha T-dial eller L-dial?

Andra ställen att leta på är på paneristi.com, på paneristi sellers på facebook, med hjälp av watchrecon, och kanske blocket (vad vet jag, där kollar jag aldrig).

Personligen fegar jag mycket, så bortsett från KS eller handla från AD så kikar jag bara på c24. Där känns det tryggast att handla.
 
Nummer ett, vill du ha T-dial eller L-dial?

Andra ställen att leta på är på paneristi.com, på paneristi sellers på facebook, med hjälp av watchrecon, och kanske blocket (vad vet jag, där kollar jag aldrig).

Personligen fegar jag mycket, så bortsett från KS eller handla från AD så kikar jag bara på c24. Där känns det tryggast att handla.
Tack, bra input 😊👍
Är ju ingen nybörjare men inte 100 säker på Panerai än …
 
Tack, självklart är det så ibland!
tror jag gjort min hemläxa som med de flesta andra märken både nytt och vintage och hittat rätt modell, nu är det bara rätt exemplar som ska hittas och inköpas 😊
Ville bara dubbelkolla. Många har sett en modell som postats här utan att veta att det finns andra snarlika som ibland är mycket billigare exempelvis.
 
Jag har inte sett en bra skick 025 ever tror jag, alla är rätt använda. Som sig bör.
Det tycker jag nog inte är nåt problem faktiskt utan det är bara att vänta till man hittar rätt ex (jag har tex jagat div vintage i flera år innan jag hittat rätt), som med allt annat med lite ålder så finns det använda ex och misshandlade ex, självklar köper man i bästa skick som går …. Beror ju oftast på vad man har för budget?
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Det tycker jag nog inte är nåt problem faktiskt utan det är bara att vänta till man hittar rätt ex (jag har tex jagat div vintage i flera år innan jag hittat rätt), som med allt annat med lite ålder så finns det använda ex och misshandlade ex, självklar köper man i bästa skick som går …. Beror ju oftast på vad man har för budget?

Köpes, ja det brukar mest ta tid och då blir man otålig :D
 
Topp