• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Submersible - låt oss tala om den!

Jag kan absolut rekommendera säljaren, Miguel är mkt bra och trevlig… priser kan man tycka massor om men för att vara hos handlarens är det väl inget onormalt men kanske -10k om dom dyker upp här på KS ca…
Tack för infon. Kanske får kontakta honom då, är dessutom i samma stad där jag bor 😀

Är 15-20% på en 683 görbart? 😅
Jag skulle säga absolut nej. Har du en etablerad relation med en AD så kanske kanske det kan gå. Har du inte det, och det är en populär modell som jag tror 683 är, så ska du nog vara glad om du får 3-4% billigare.

Den här frågan är lite på nivån "om du behöver fråga, så är svaret nej".

Men jag önskar dig såklart lycka till.

p.s. det finns en hel del privata säljare och gråhandlare på Chrono24 som verkar vara okej med 20% på listpris.

Jag skulle säga absolut nej. Har du en etablerad relation med en AD så kanske kanske det kan gå. Har du inte det, och det är en populär modell som jag tror 683 är, så ska du nog vara glad om du får 3-4% billigare.

Den här frågan är lite på nivån "om du behöver fråga, så är svaret nej".

Men jag önskar dig såklart lycka till.
Det är kompisen som har bra kontakt med AD:n, så vi får se vad som kan trollas fram 😅

Kompisen
images.jpeg.jpg

Tycker det är svårt att hitta ngt som slår det svarta OEM gummit till 682 så jag tog och beställde ett sailcloth som alternativ för att testa, blev inte så tokigt tycker jag men fortfarande är svarta gummit bäst…
4E84D098-26AE-4715-9072-209B8A44B7B7.jpeg
18C73929-45B0-4439-A13A-A9BEA83AC979.jpeg
Jag håller helt med dig!
Den ska vara på dragspelsgummit (men nog är väl det gröna ännu bättre?).

Jag håller helt med dig!
Den ska vara på dragspelsgummit (men nog är väl det gröna ännu bättre?).
Till 682? Det tycker inte jag. Olivgrönt är ju en varm färg. Det vi har på 682 är ju svart, vitt, ljusblått och silver. Dessa är ju (bortsett från svart) kalla färger. Då är det enligt mig snyggare med svart eller blått gummi.

tar vi en annan modell med t.ex guldvisare eller ecrufärgad index. Då passar det gröna betydligt bättre. T.ex @Burnman som bytte blått mot grönt oem canvas med vem det nu var med en 233. Där gjorde båda två ett uppåtbyte :)

/Queer eye from a straight guy

Vet inte, på 024an tycker jag vissa läder kan funka bra.
E4F06261-7D58-4F3E-8D51-4C9099912A7F.jpeg
024 är ju en bettarini Sub och din dessutom semi vintage, på den funkar det mesta tyder jag. Tar du en nyare 24:a så blir det inte riktigt samma sak tycker jag. Övriga Sub med 1950 case är väldigt moderna/hightech och matchar sådär med vintage band tycker jag, undantaget dom lite äldre med 3siffriga refnr. Men det är min tanke på det hela och man ska göra som man vill så länge man inte kör gummi på en wirelug 😉😂

024 är ju en bettarini Sub och din dessutom semi vintage, på den funkar det mesta tyder jag. Tar du en nyare 24:a så blir det inte riktigt samma sak tycker jag. Övriga Sub med 1950 case är väldigt moderna/hightech och matchar sådär med vintage band tycker jag, undantaget dom lite äldre med 3siffriga refnr. Men det är min tanke på det hela och man ska göra som man vill så länge man inte kör gummi på en wirelug 😉😂
Håller med! Typ av sub specificerades dock inte ursprungligen

Tillbaka
Topp