• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Submersible - låt oss tala om den!

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Finns det nån modell som är som 683 fast 44mm? Har en pam111 och är väldigt nöjd med storleken plus att man då kan dela band mellan dem!
You’re in luck med tanke på att Panerai under Watches & Wonders just presenterat ett gäng Subbar i 44mm. Den som ligger närmast till hands i ditt fall är PAM1229 där ringen är det som skiljer mot 683 utöver storleken.

C57EE8BF-8F51-4607-8D8C-F065F789BDCE.jpeg
 

Lyckokaka

Cartier
2-Faktor
You’re in luck med tanke på att Panerai under Watches & Wonders just presenterat ett gäng Subbar i 44mm. Den som ligger närmast till hands i ditt fall är PAM1229 där ringen är det som skiljer mot 683 utöver storleken.

C57EE8BF-8F51-4607-8D8C-F065F789BDCE.jpeg
Hmm.. Ja, jag hade ju gärna haft keramisk ring, men om det här är det närmaste man kommer i 44mm så får det duga! Tack för tipset!
 

Lyckokaka

Cartier
2-Faktor
Ser också att det finns en 44mm e-steel med keramisk ring. Gillar den grå där. Synd att ringen är polerad och att kronan är färgad bara. E-steel grejen känns rätt tramsig också. Hade gärna sett att de skippat e-steel texten på tavlan. Men bra att den inte har blått på tavlan!
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Ser också att det finns en 44mm e-steel med keramisk ring. Gillar den grå där. Synd att ringen är polerad och att kronan är färgad bara. E-steel grejen känns rätt tramsig också. Hade gärna sett att de skippat e-steel texten på tavlan. Men bra att den inte har blått på tavlan!
Välkommen till Panerai-världen, det finns fördelar och nackdelar med varje modell. :)
 

maximuspro

Panerai
2-Faktor
Till 682? Det tycker inte jag. Olivgrönt är ju en varm färg. Det vi har på 682 är ju svart, vitt, ljusblått och silver. Dessa är ju (bortsett från svart) kalla färger. Då är det enligt mig snyggare med svart eller blått gummi.

tar vi en annan modell med t.ex guldvisare eller ecrufärgad index. Då passar det gröna betydligt bättre. T.ex @Burnman som bytte blått mot grönt oem canvas med vem det nu var med en 233. Där gjorde båda två ett uppåtbyte :)

/Queer eye from a straight guy
Det va ja som va den ena parten och jag det va ett bra byte för båda :)
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Ser också att det finns en 44mm e-steel med keramisk ring. Gillar den grå där. Synd att ringen är polerad och att kronan är färgad bara. E-steel grejen känns rätt tramsig också. Hade gärna sett att de skippat e-steel texten på tavlan. Men bra att den inte har blått på tavlan!

Jag tycker att e-steel som grej är fantastisk, att använda så pass mycket återvunnet är beundransvärt. Är loggan däremot ful, ja. Jag hade kunnat klara mig utan den.
 
Topp