• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Submersible - låt oss tala om den!

Jockinho

Patek
2-Faktor
6CEDB96D-CEC7-4006-BE30-018D48D29DF5.jpeg

PAM305 VS PAM1305
@maximuspro

Bara jag som vill vitmåla 1305s sekundvisare? (Om jag nu hade ägt en dvs…)

305 i titan är ju dock 💯 perfektion för egen del 😎
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Bara jag som vill vitmåla 1305s sekundvisare? (Om jag nu hade ägt en dvs…)

305 i titan är ju dock 💯 perfektion för egen del 😎
Det blåa är verkligen inte min kopp men det platta glaset är ”värre”, även om 1305 också är en kanonklocka. IRL är det ganska stor skillnad på dem.
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Seså @Burnman kila nu iväg och införskaffa dig en 1226 du har dräglat efter en i över ett är nu 😉
Sant. Drömt om den där sen första gången jag såg den. Och som bästa @Caravelle33 säger har jag haft chansen men fick avvakta. Är ju i slutfasen av att färdigställa pool med poolmiljö (pooltak och annat skit) och det drar iväg ekonomiskt nu på slutet. Vill säkerställa att det finns täckning för allt innan jag unnar mig en ny klocka. Galen prioritering jag vet. Men resten av familjen resonerar helt tvärtom.
 

VanDusen

Rolex
2-Faktor
Ja, jag ska…..
Men kan inte någon här ta sitt medmänskliga ansvar och köpa den först och sedan sälja 40% under listpris?
Vad hände egentligen med den där ”Panerai-andan” alla snackar om?
Om den nu kommer dit? Känns som en poppis modell som kommer gå strax under listpris (~10-20%) som begagnad. 91k nu på c24 (med frakt) ser jag.
 

JohannSebastian

Panerai
2-Faktor
Bidrar lite i den här tråden också, med vad som i någon mening kan sägas vara ”ursprungs-subben”
(OK, ”hit me” alla ni som vet mer om Panerai-historien och som inte håller med om uttalandet. 😀 Jag vet att det finns L’Egiziano som givetvis är ännu äldre, men om vi håller oss till 90-tal och framåt kanske påståendet kan gälla?)

Hur som helst PAM024 aka OP6527, c-serie
10B838B7-91D7-4DAA-BCCA-1DCB2ED6D495.jpeg
 
Topp