• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Submersible - låt oss tala om den!

Bra fråga, under 65.000 kr helst, typ 1024, 305 :). En kanske dum fråga men har Submersible haft en rejäl prisökning på senare år? Såg en 305 på Im vintage för typ 75.000 kr (ok det är en firma) och på KS för 3 år sedan runt 48.000 kr.
Den på KS för 48k var löjligt billig redan då, skulle säga att dom ligger mellan 60-70k på privatmarknaden idag men väldigt få som dyker upp i Sverige. Vet att det finns ngn på Paneristi.com sellers marker för och 6k € med säljaren i Finland.

9AE8C97A-34C6-4FD2-A9EA-2120A0DB1C45.jpeg

Ingen som ska sälja sin 44/47 mm sub?😀
PAM170. En lite ovanligare sub som man inte ser så ofta, i stål och titan och på länk :)

Screenshot_5.jpg

Senast ändrad:
En sub

PAM170. En lite ovanligare sub som man inte ser så ofta, i stål och titan och på länk :)

Screenshot_5.jpg
Oj, intressant. 170 är en synnerligen trevlig pjäs!

En sub

Screenshot_5.jpg
Den är awsome!!

Screenshot_5.jpg

Screenshot_5.jpg
Den ser ut att ha det enkelsidiga låset och inte det dubbla.

7898E088-0C69-432D-BDCF-7CCBD5CAD047.jpeg

Tyvärr så är det riktigt dålig bild på tavlan där antraciten inte framgår.

Någon som vet om/hur/vart man kan få tag på en metallänk till en 683? Pam1068 (blu notte) kommer ju på länk och jag tänker att den skulle passa men jag kanske har fel?

Någon som vet om/hur/vart man kan få tag på en metallänk till en 683? Pam1068 (blu notte) kommer ju på länk och jag tänker att den skulle passa men jag kanske har fel?
Man köper en länk hos Panerai/AD för en godtycklig 42mm-modell. Vad jag vet så passar de två varianter som finns båda till både 683 och andra 1950 42mm (både Luminor och Submersible). Ska dubbelkolla detta på GTG på torsdag, hoppas jag. Det enda problemet är att det är skitsvårt att få tag på en länk då Panerai har logistikproblem just nu.

Jag har inte sett att dessa länkar går att få tag på via andra källor.

Har snackat länkar i någon annan tråd, men det som skiljer de två varianter som finns är typ loggan på spännet och hur länkbitarna sitter ihop (pins eller skruv). Det finns fotobevis på att folk har testat dessa länkar på alla möjliga klockor, men någon representant från Panerai sa givetvis att det absolut inte går att använda en länk för en specifik klocka till någon annan ... som de gör.

Man köper en länk hos Panerai/AD för en godtycklig 42mm-modell. Vad jag vet så passar de två varianter som finns båda till både 683 och andra 1950 42mm (både Luminor och Submersible). Ska dubbelkolla detta på GTG på torsdag, hoppas jag. Det enda problemet är att det är skitsvårt att få tag på en länk då Panerai har logistikproblem just nu.

Jag har inte sett att dessa länkar går att få tag på via andra källor.
Toppen, Tack för ett snabbt och bra svar!

Då är det inte svårare än så med andra ord 😀 Jag får sätta mig med google och mejl för att försöka få rätt på en!

Jo, jag vill minnas att jag sett det priset vid något tillfälle 😖 För det priset vill man ju gärna ha skruvade bitar åtminstone
Jag har ett med pins, det funkar bra det med. :)

Oh, om du får för dig att leta 22mm länkband på ebay eller så förresten, så är de flesta som finns där för gamla 40mm Luminor bettarini, så de passar inte alls. FYI. :)

Tillbaka
Topp