Vilka modeller? Budget?Ingen som ska sälja sin 44/47 mm sub?![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vilka modeller? Budget?Ingen som ska sälja sin 44/47 mm sub?![]()
Bra fråga, under 65.000 kr helst, typ 1024, 305Vilka modeller? Budget?
De flesta modeller har gått upp i pris mycket, tycker jag.Bra fråga, under 65.000 kr helst, typ 1024, 305. En kanske dum fråga men har Submersible haft en rejäl prisökning på senare år? Såg en 305 på Im vintage för typ 75.000 kr (ok det är en firma) och på KS för 3 år sedan runt 48.000 kr.
Den på KS för 48k var löjligt billig redan då, skulle säga att dom ligger mellan 60-70k på privatmarknaden idag men väldigt få som dyker upp i Sverige. Vet att det finns ngn på Paneristi.com sellers marker för och 6k € med säljaren i Finland.Bra fråga, under 65.000 kr helst, typ 1024, 305. En kanske dum fråga men har Submersible haft en rejäl prisökning på senare år? Såg en 305 på Im vintage för typ 75.000 kr (ok det är en firma) och på KS för 3 år sedan runt 48.000 kr.
Stort tack!Den på KS för 48k var löjligt billig redan då, skulle säga att dom ligger mellan 60-70k på privatmarknaden idag men väldigt få som dyker upp i Sverige. Vet att det finns ngn på Paneristi.com sellers marker för och 6k € med säljaren i Finland.
Har flera liggandes, dra ett pm om du är sugenIngen som har ett grönt 42 gummi som de vill sälja?![]()
PAM170. En lite ovanligare sub som man inte ser så ofta, i stål och titan och på länkIngen som ska sälja sin 44/47 mm sub?![]()
Oj, intressant. 170 är en synnerligen trevlig pjäs!En sub
PAM170. En lite ovanligare sub som man inte ser så ofta, i stål och titan och på länk
![]()
Panerai, Klockor - Varunummer 1 840 988
PANERAI, Luminor Submersible (T Swiss Made T), Chronometer, Cal OP III, Verk nr. 357508, Serie nr. F271/300, Ref nr. PAM 00170, Boett nr. OP 6566 / BB 1089756, herrur, 44 mm, titan, automatisk, safirglas, datum, liten sekundvisare, utbytta visare (Luminiva), originallänk, viklås, längd 185 mm...www.kaplans.se
![]()
Den är awsome!!En sub
PAM170. En lite ovanligare sub som man inte ser så ofta, i stål och titan och på länk
![]()
PANERAI, Luminor Submersible (T Swiss Made T), Chronometer, Cal OP III, Verk nr. 357508, Serie nr. F271/300, Ref nr. PAM 00170, Boett nr. OP 6566 / BB 1089756, herrur, 44 mm, titan, automatisk, safirglas, datum, liten sekundvisare, utbytta visare (Luminiva), originallänk, viklås, längd 185 mm...www.kaplans.se
![]()
![]()
![]()
Den ser ut att ha det enkelsidiga låset och inte det dubbla.PAM170. En lite ovanligare sub som man inte ser så ofta, i stål och titan och på länk
![]()
![]()
Grattis! Vad det du som knep "min" av en annan forummedlem?Då kan man posta här igen
![]()
Tack!Grattis! Vad det du som knep "min" av en annan forummedlem?![]()
Ja va på g men så hade en annan medlem vaknat och borde få första tjing hette det från säljarens sida, hoppas det va duTack!
Kanske. Den har nog varit runt mycket. Jag tror jag var med på plats när den plockades ut av @Yoshiikee på Krons 2019![]()
Snyggt , stort grattis!Då kan man posta här igen
![]()
Nice! Grattis!!Då kan man posta här igen
![]()
Man köper en länk hos Panerai/AD för en godtycklig 42mm-modell. Vad jag vet så passar de två varianter som finns båda till både 683 och andra 1950 42mm (både Luminor och Submersible). Ska dubbelkolla detta på GTG på torsdag, hoppas jag. Det enda problemet är att det är skitsvårt att få tag på en länk då Panerai har logistikproblem just nu.Någon som vet om/hur/vart man kan få tag på en metallänk till en 683? Pam1068 (blu notte) kommer ju på länk och jag tänker att den skulle passa men jag kanske har fel?
Har snackat länkar i någon annan tråd, men det som skiljer de två varianter som finns är typ loggan på spännet och hur länkbitarna sitter ihop (pins eller skruv). Det finns fotobevis på att folk har testat dessa länkar på alla möjliga klockor, men någon representant från Panerai sa givetvis att det absolut inte går att använda en länk för en specifik klocka till någon annan ... som de gör.Någon som vet om/hur/vart man kan få tag på en metallänk till en 683? Pam1068 (blu notte) kommer ju på länk och jag tänker att den skulle passa men jag kanske har fel?
Toppen, Tack för ett snabbt och bra svar!Man köper en länk hos Panerai/AD för en godtycklig 42mm-modell. Vad jag vet så passar de två varianter som finns båda till både 683 och andra 1950 42mm (både Luminor och Submersible). Ska dubbelkolla detta på GTG på torsdag, hoppas jag. Det enda problemet är att det är skitsvårt att få tag på en länk då Panerai har logistikproblem just nu.
Jag har inte sett att dessa länkar går att få tag på via andra källor.
Priset är i runda slängar minst 10 000 svenska riksdaler, kan jag berätta.Toppen, Tack för ett snabbt och bra svar!
Då är det inte svårare än så med andra ordJag får sätta mig med google och mejl för att försöka få rätt på en!
Jo, jag vill minnas att jag sett det priset vid något tillfällePriset är i runda slängar minst 10 000 svenska riksdaler, kan jag berätta.
Jag har ett med pins, det funkar bra det med.Jo, jag vill minnas att jag sett det priset vid något tillfälleFör det priset vill man ju gärna ha skruvade bitar åtminstone
Tack för hjälpen!Jag har ett med pins, det funkar bra det med.
Oh, om du får för dig att leta 22mm länkband på ebay eller så förresten, så är de flesta som finns där för gamla 40mm Luminor bettarini, så de passar inte alls. FYI.![]()
Det finns nackdelar med skruvade, de kan skriva ur sig när det badas.Jo, jag vill minnas att jag sett det priset vid något tillfälleFör det priset vill man ju gärna ha skruvade bitar åtminstone
Tackar, man lär sig alltid nått nyttDet finns nackdelar med skruvade, de kan skriva ur sig när det badas.
Man behöver inte ens bada för att de ska kunna skruva ur sig.Tackar, man lär sig alltid nått nytt![]()