• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Swatch x Omega-tråden

xgutless

Omega
86B10FE2-817F-41D4-B997-A69C86FBBB23.jpeg

Blev denna idag!
 

JPS33

Cartier
2-Faktor
Jag vet inte när de gjorde det senast. Det finns diverse modeller med 12 h-register i ETA:s modellprogram men nu när jag ögnade igenom katalogen verkar det pundigt nog vara i kombination med ett svåravläst 60 m-register på den närmaste motsvarigheten. Men oavsett så tror jag Swatch får vad de ber om. Det är ju inom samma koncern och handlar om jättestora serier så kostnaden kan väl inte bli så värst mycket högre per exemplar än om man använder en konfiguration ur katalogen. Hursomhelst tycker jag att det är ett misstag. Nu blir ju kronografen mer en gimmick för syns skull när den kunde varit en användbar funktion.
Men det vore trots allt en extra kostnad. Fullt förståeligt att de inte är intresserade av att ta den kostnaden för att tillfredställa den tusendels promille eller så av köparna som skulle bry sig. Själva produkten är ju en gimmick, det finns ingen som har ett verkligt behov av kronograffunktionen oavsett.
 

Freppys

Omega
2-Faktor
Så du var en av dem lyckliga! Har varit på jakt efter Mercury ett bra tag nu. Såg du hur många mercury dem hade i bilen?
Fick bli en Pluto för min del istället.😉
Inte dumt med en Pluto heller :)
Vet ej antal. Men Moon, Mercury och Uranus var de som gick fortast verkade det som.
Pluto och Jupiter var de som fanns kvar sist.
 
Topp