• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Swatch x Omega-tråden

Pentti

Omega
2-Faktor
Nu har jag lite dålig koll på hur banan går, men för er som eventuellt ska in och jaga bilen (om den nu kommer) så är det väl bra att veta att Stockholm Halvmarathon går av stapeln imorgon lördag och det lär vara en del avspärrningar osv.
 
För en som inte är helt insatt i det här med bilen. Stannar den lite här och där och man har möjlighet att köpa en klocka på plats? Borde vara slut efter första stoppet då kan man tycka :)
 

Professor S

Panerai
2-Faktor
För en som inte är helt insatt i det här med bilen. Stannar den lite här och där och man har möjlighet att köpa en klocka på plats? Borde vara slut efter första stoppet då kan man tycka :)
Den stannar när man vinkar in den. Står kvar tills kön är slut även om de många gånger verkar försökt smita tidigare.

Ja du kan handla från den! :)

De fyller på från Swatch HQ på St Eriksgatan så ett hett tips från förra svängen är att hålla sig i närheten där.
 

Marand

Cartier
2-Faktor
Den här kombon blev riktigt bra imho. Band från Watchwear.

BE82720F-F40F-4480-B9DB-9AD1CC26D58F.jpeg

Kan bara instämma 👍

A9CB8416-E16A-4133-A511-6E237FA23B83.jpeg
 

feffe79

Cartier
Verkar stressigt att jaga runt och sen inte få tag i det ex man vill ha. Är det bsra random hörsägen var och när eller sitter nån på info om nästa gång?
 

Ericsson

Omega
Var precis förbi swatch kontor vid Fridhemsplan och dem sa att dem knappt fick någon info alls. Men dem sa att det hade sålt slut snabbt nu på förmiddagen och att bilen skulle dra vidare imorgon eller ikväll
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Har Swatch haft några 12h-kronografer efter 1990-talet? Jag hittar inga kvartskronografurverk med 12h i ETAs nuvarande modellprogram.
Jag vet inte när de gjorde det senast. Det finns diverse modeller med 12 h-register i ETA:s modellprogram men nu när jag ögnade igenom katalogen verkar det pundigt nog vara i kombination med ett svåravläst 60 m-register på den närmaste motsvarigheten. Men oavsett så tror jag Swatch får vad de ber om. Det är ju inom samma koncern och handlar om jättestora serier så kostnaden kan väl inte bli så värst mycket högre per exemplar än om man använder en konfiguration ur katalogen. Hursomhelst tycker jag att det är ett misstag. Nu blir ju kronografen mer en gimmick för syns skull när den kunde varit en användbar funktion.
 
Topp