• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Swatch x Omega-tråden

Här fanns det många ”kunniga” besserwissrar,det blev en kort sejour på detta forum,tack för mej!

Får kolla lite bättre nästa gång,tyckte den såg absolut äkta ut även när jag fick den och jämförde med andra bilder på äkta varan,svårt att se om man inte har en äkta att jämföra med,men jag har väl lärt mej något förhoppningsvis

Supertacksam från mer erfarna om hur man spottar fakes på just dessa Moonsswatches? Har sett annonser på bl a Blocket där sketchy användarnamn sålt Moon's för ca 4k och i större kvanitet, många annonser samtidigt. Känns ju väldigt suspekt men kan inte av egen kraft avgöra av att titta på bilderna.

Supertacksam från mer erfarna om hur man spottar fakes på just dessa Moonsswatches? Har sett annonser på bl a Blocket där sketchy användarnamn sålt Moon's för ca 4k och i större kvanitet, många annonser samtidigt. Känns ju väldigt suspekt men kan inte av egen kraft avgöra av att titta på bilderna.
Känns som att ett vanligt fel är att färgen nästan alltid är fel, lugsen har fel form och även att formen på kronan brukar kunna se lite off ut.

Redan fixat med Tradera,pengar tillbaka snabbt

Kanske på sin plats att jag tackar för att jag blev upplyst om detta,så jag kunde åtgärda det!skrev lite i affekt och besvikelse i första inlägget
Gott att det löste sig! Helt förståeligt att man blir besviken... Många här är duktiga och behjälpliga så det är bara att posta bilder på om du hittar en fin så gör vi en bedömning :)

Har raderat bilden och glömt klockan,men jag tror inte att man ser om det är en kopia om man inte känner till originalet,klockan är på väg tillbaka till säljaren!

Finns tydligen gott om dom,lagom pris att göra kopior,eftersom det är sådant drag efter dom,gäller alltså att vara noggrann vilket jag inte var!

Extremt dålig bild, men rjbroer från fratello postade film på instagram där man ser en jäkel bryta sig in i Amsterdams Swatch-butik för att sno lådan med alla 11 moonswatches :eek:
F392CC6D-C43A-44FA-BE50-5E7E03950B44.png

Tillbaka
Topp