• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Swatch x Omega-tråden

Inget som jag vill kommentera,vi har gjort upp om återbetalning,och tydligen har han portats från Tradera enl.kundtjänst

Premiär för min Venus. Bandet är väl ingen favorit, men själva klockan tycker jag är ett kul komplement till min vanliga .005

1665495972287.png

Känns inte alls bra att få sådana konstiga påståenden!
Om din avsikt är att nya medlemmar skall veta sin plats så har du lyckats,jag lämnar detta forum,tack vare dej!!
Har kommit på andra tankar och stannar kvar ett tag och ser om det är något för mej,en medlem är ingen medlem!🤓

Senast redigerad av en moderator:
Jag har följt denna tråd med intresse och samtidigt förundrats över hypen men ändå varit rätt sugen på en sedan de lanserades.
Har inte haft möjlighet att besöka Swatch butiker förrän idag i Madrid. Ingen kö, men inga klockor heller, förutom en enda gul en. Är inte intresserad av den färgen så avstod.

Men något fick jag ut av besöket trots allt. Det var nämligen första gången jag såg klockorna live på nära håll och jag måste säga att jag blev positivt överraskad! Nu är jag ännu mer sugen på en!
4BA4D0B9-1641-48BA-A619-7E2F99092C3D.jpeg

Så inga bilder på klockan eller namn på säljaren? Inte mycket som verkar stämma med din berättelse...
Hoppas att jag slipper otrevliga kommentarer från denna medlem i fortsättningen,jag har inget att dölja,vill bara få igång ett sovande klockintresse och kanske får en intressant hobby!

Lättkränkt är jag nog inte,men visste inte att det fanns en sådan funktion,passar kanske utmärkt i just detta fall😏
Tack för info!

Känns inte alls bra att få sådana konstiga påståenden!
Om din avsikt är att nya medlemmar skall veta sin plats så har du lyckats,jag lämnar detta forum,tack vare dej!!

Hoppas att jag slipper otrevliga kommentarer från denna medlem i fortsättningen,jag har inget att dölja,vill bara få igång ett sovande klockintresse och kanske får en intressant hobby!
Här fanns det många ”kunniga” besserwissrar,det blev en kort sejour på detta forum,tack för mej!
Jag trodde du lämnade forumet i måndags? Och igår?! Har du skrivit att du ska lämna idag också??

Skämtåsido. Förstår inte varför du har taggarna utåt?! Ett tips är att läsa runt lite på forumet, skriv relevanta saker, ignorera sånt/såna som stör dig osv. Du kanske är helt ”vit” och oskyldig som du skriver. Men det finns massor av exempel och trådar med inlägg likt ditt. Någon postar en fake och låtsas att den är äkta. Sen visar det sig att personen i fråga hela tiden vetat om att klockan i fråga är oäkta. Det dessa personer har gemensamt är ungefär ett beteende och attityd likt det du uppvisar. Sen finns det folk som är rena offer, men dessa personer brukar visa på en annan öppenhet och transparens.

Så i all välmening. Var trevlig så kommer du få ett trevligt bemötande tillbaka. Och var ärlig, mycket av det här forumet (och framförallt K&S) baserad på ärlighet.

Så jag hoppas du kommer trivas här på forumet, utveckla din hobby, och bidra med relevanta poster och trevlig jargong. Skönt att det verkar lösa sig med din fake.

Tack för det,tycker väl kanske att det verkar onödigt korkat om man medvetet lägger upp en fake klocka på ett klockforum där det garanterat avslöjas🤷‍♂️
Men jag har som sagt bara ärliga avsikter och inget att dölja,

Tack för det,tycker väl kanske att det verkar onödigt korkat om man medvetet lägger upp en fake klocka på ett klockforum där det garanterat avslöjas🤷‍♂️
Men jag har som sagt bara ärliga avsikter och inget att dölja,
Det kan man tycka. Och oftast ”åker de dit” till slut. Bara någon vecka sen en sån dåre hängde på Paneristidelen och postade en väldigt massa bilder på div. fakes. Rent detektivarbete från en medlem där som gjorde att personen i fråga avslöjades. Men det händer titt som tätt och tyvärr lär det hända fler gånger. Men som sagt, läs runt lite på forumet i de olika avdelningarna, finns något som passar alla. Både lärorikt och underhållande. Finns flertalet trådar med väldigt intressant läsning man kan slå ihjäl ofantligt med timmar på.

Tack för att du informerar om KS,jag skall bara avsluta med att fråga om det är vanligt förekommande att man postar en fake på en plastklocka i den prisklassen,verkar en aning överarbetat om du frågar mej

Kanske dags för Swatch att öppna online-kranen nu när det verkar göras fejk-versioner av dessa. Känns nästan lite meta.

Tillbaka
Topp