• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Swatch x Omega-tråden

Såg denna kombo på instagram, ser riktigt bra ut! Bandet är från Hirsch.
04E37B1E-68AB-4C23-B14B-704EE4F5815E.png
8843225C-293D-4BF5-BE1C-4D9D7FF23912.png
D3FA4F0A-E8F4-4B40-AFA2-66032F7A0A83.png

Föräldrarna är i Rom och hade de ett gäng Mars inne idag, ska bli kul att se den nästa vecka

Senast ändrad:
Tuff påse:
20221021_103650.jpg

Tufft innehåll:
20221021_155823.jpg

Klippte Alaska till mig själv, och döm om förvåningen då frun spontanköpte Solen till sig själv.

Sjukt att det är kö in till butiken sju månader efter släpp. Den var inte jättelång 15 min efter öppning, men på eftermiddagarna har det kontinuerligt varit 25-50 meter. Köpte i Florens.

På temat Florens måste jag också flika in att jag var sjukt besviken på Panerai rakt över gatan.

Gick förbi butiken på oxford street idag runt kl 12. Ställde mig i kö och var inne på ca 20 min. Men då fanns det bara Venus och Sun kvar.

Var i Hamburg i veckan, var in på Swatch butiken där 3-4h efter öppning. Dom hade Pluto, Jupiter, Earth, Mars, Venus, Sun och Uranus. Hade tankar på att hugga Pluto, men sket i det.

Ångrade mig nån timme senare och då var alla utom Mars, Venus och Sun slut. Så blev inget köp endå 🤷🏼‍♂️

OTROLIGT plastiga, fick absolut inte mersmak.

Var i Hamburg i veckan, var in på Swatch butiken där 3-4h efter öppning. Dom hade Pluto, Jupiter, Earth, Mars, Venus, Sun och Uranus. Hade tankar på att hugga Pluto, men sket i det.

Ångrade mig nån timme senare och då var alla utom Mars, Venus och Sun slut. Så blev inget köp endå 🤷🏼‍♂️

OTROLIGT plastiga, fick absolut inte mersmak.
Varför ångrade du dig då?

Varför ångrade du dig då?

Tar emot att skriva, men endast pga resell 🫠
Fortfarande drygt 1000kr + mot retail på pluto och jupiter.

Var ute efter moon eller mercury som keeper och hade sagt att jag ska inte göda andrahandsmarknaden, så var väl tur dom var slut när jag kom tillbaka.

Edit: Med mersmak menar jag att köpsuget inte ÖKADE, utan står kvar på samma nivå som innan.

Har man lite is i magen lägger sej hypen och priset på andrahandsmarknaden,om ett halvår/år är priset troligtvis ett helt annat!

Exakt, mest troligt kommer som rasa ner mot 1000-2000kr. Med undantaget för vissa färger som lär ligga rätt ofrändrat mot idag (läs moon)
Mja tveksamt, klockan är såpass billig ändå. Och fortsätter man hålla tillgången lite sådär lagom skral så lär detta fortsätta ett tag till.
Men känns som om större tyska städer verkar vara goda jaktmarker. Någon som haft lycka i Spanien på sistone? Tänker Barcelona, Marbella, Malaga, etc?

Mja tveksamt, klockan är såpass billig ändå. Och fortsätter man hålla tillgången lite sådär lagom skral så lär detta fortsätta ett tag till.
Men känns som om större tyska städer verkar vara goda jaktmarker. Någon som haft lycka i Spanien på sistone? Tänker Barcelona, Marbella, Malaga, etc?

Det visar sig, jag känner mig övertygad om att minst tre färger kommer rasa 😊

Du har helt rätt, iaf var det otroligt svalt i Hamburg kan jag tycka. Var bara jag i butiken under båda mina besök.

Tar emot att skriva, men endast pga resell 🫠
Fortfarande drygt 1000kr + mot retail på pluto och jupiter.

Var ute efter moon eller mercury som keeper och hade sagt att jag ska inte göda andrahandsmarknaden, så var väl tur dom var slut när jag kom tillbaka.

Edit: Med mersmak menar jag att köpsuget inte ÖKADE, utan står kvar på samma nivå som innan.
Du köper alltså en klocka för att tjäna tusen kronor? Lycka till :)

Du köper alltså en klocka för att tjäna tusen kronor? Lycka till

Omg du läser bara det du vill läsa 😂

Men i det här fallet så var det ärliga svaret till att jag ändrade mig ”ja” och 1000-2000kr är väl vad det brukar plussa på, om man kollar tradera iaf.

Annars så ”nej” och jag tycker som tidigare nämnt att andrahandsmarknaden för Moonswatch är idioti.

Senast ändrad:
Det trodde jag i våras också... Nu är jag väldigt försiktig med att sia om framtiden.

Men om recessionen håller i sig så gissar jag ändå att efterfrågan sjunker rätt snart.
När intresset svalnar kommer den nog att säljas online,men vi får se vad som händer,tycker bara att 4k för en plastklocka med Quartz ur är lite väl saftigt,kanske för att jag inte har någon än🤔

När intresset svalnar kommer den nog att säljas online,men vi får se vad som händer,tycker bara att 4k för en plastklocka med Quartz ur är lite väl saftigt,kanske för att jag inte har någon än🤔
Ja det är lite som Kejsarens nya kläder. Tom (framförallt) här på Klocksnack.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp