• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Swatch x Omega-tråden

Piggo

Omega
2-Faktor
Det är också vanskligt att säga vad som är dyrt,vi gör ju en bedömning,vill jag ha just den just nu så är den ju värd vad den kostar just då,det speglar ju vad man själv tycker den är värd🤔
 

BabaYaga

Breitling
2-Faktor
Tuff påse:
20221021_103650.jpg


Tufft innehåll:
20221021_155823.jpg


Klippte Alaska till mig själv, och döm om förvåningen då frun spontanköpte Solen till sig själv.

Sjukt att det är kö in till butiken sju månader efter släpp. Den var inte jättelång 15 min efter öppning, men på eftermiddagarna har det kontinuerligt varit 25-50 meter. Köpte i Florens.

På temat Florens måste jag också flika in att jag var sjukt besviken på Panerai rakt över gatan.
Riktigt snyggt 😍 sj fick jag min idag (kom hela vägen från Hamburg) 😎
 

Bilagor

  • 20221024_200642.jpg
    20221024_200642.jpg
    172.2 KB · Visningar: 25

Caravelle33

Vacheron
Tuff påse:
20221021_103650.jpg


Tufft innehåll:
20221021_155823.jpg


Klippte Alaska till mig själv, och döm om förvåningen då frun spontanköpte Solen till sig själv.

Sjukt att det är kö in till butiken sju månader efter släpp. Den var inte jättelång 15 min efter öppning, men på eftermiddagarna har det kontinuerligt varit 25-50 meter. Köpte i Florens.

På temat Florens måste jag också flika in att jag var sjukt besviken på Panerai rakt över gatan.
Vad var det som gjorde dig besviken? Panerais personal i butikerna i Italien är dryga överlag tycker jag. Men var det dom eller utbudet som var dåligt?
 

Chilbert

Breitling
Har en kompis som skall till London i helgen. Tänkte skicka han till en Swatch butik men verkar nästan meningslöst? När dom väl får in är det kö och tar slut direkt, eller är det värt en chansning?
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Har en kompis som skall till London i helgen. Tänkte skicka han till en Swatch butik men verkar nästan meningslöst? När dom väl får in är det kö och tar slut direkt, eller är det värt en chansning?
Om din kompis kan tänka sig att köa är det ju oerhört schyst av honom. Med lite tur finns det någon enstaka modell kvar när kön är slut men räkna inte med att du kan välja vad du vill ha då.
 

Sillenz

Breitling
Hej,
Kanske en dum fråga. Men hur ställer jag om tiden på klockan? Den går en timme fel efter ändringen från sommartid till vintertid :)
 

Chilbert

Breitling
Om din kompis kan tänka sig att köa är det ju oerhört schyst av honom. Med lite tur finns det någon enstaka modell kvar när kön är slut men räkna inte med att du kan välja vad du vill ha då.
Okej, men det är väl inte så att de får in nya varje dag? Kan man kolla upp vilka butiker som får in på något sätt? Har försökt att söka på respektive butik. Kanske kan få han till att stå en halvtimma men då får de ju va värt de :)
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Okej, men det är väl inte så att de får in nya varje dag? Kan man kolla upp vilka butiker som får in på något sätt? Har försökt att söka på respektive butik. Kanske kan få han till att stå en halvtimma men då får de ju va värt de :)
när jag var i London och var runt så sa de i butiken när jag frågade att de får leveranser vid random dagar och random tidpunkter, så har din kompis tur och råkar gå förbi när de fått leverans så kanske han kan köpa en.
 

Kratzwald

Omega
Okej, men det är väl inte så att de får in nya varje dag? Kan man kolla upp vilka butiker som får in på något sätt? Har försökt att söka på respektive butik. Kanske kan få han till att stå en halvtimma men då får de ju va värt de :)
I Hamburg sa hon att dom får in nya varje dag, men jag tror fan nästan dom får lev 1-2 gånger i veckan och ransonerar upp det på hela veckan.

Fick lite den känslan när hon sa att dom ”hade fler Pluto och Jupiter på lager” men en 30-40 min senare och en annan säljare i butiken så var de sopslut, förutom skitfärgerna som låg på disken och något lager fanns tydligen inte..

Som tidigare nämn var jag helt ensam i butiken under hela besöket båda gångerna.
 

ScubaKing

Audemars
Tror ni den här säljaren är legit? Känns lite skumt att sälja två klockor där bilderna är samma?


Hen har väl köpt flera klockor för att göra pengar och sälja och tagit samma bild två gånger. Det är ju samma klocka så han tänkte väl att en och samma bild duger....
 

B1884

Audemars
2-Faktor
När jag ställde om klockan för vintertid, så vägrar den hoppa igång igen... Kronografen fungerar utan problem. Testade att ta ur och i batteriet men ingen skillnad.
Missar jag något? har någon annan varit med om samma? Känns konstigt att den bara "gav upp" så.

Får testa på Swatch's kundservice annars :)
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
När jag ställde om klockan för vintertid, så vägrar den hoppa igång igen... Kronografen fungerar utan problem. Testade att ta ur och i batteriet men ingen skillnad.
Missar jag något? har någon annan varit med om samma? Känns konstigt att den bara "gav upp" så.

Får testa på Swatch's kundservice annars :)
Nej, du kan inte ha missat något. Känns som typ ”strömbrytare” till hacking som inte är ok så prova dra ut/trycka in upprepade gånger men egentligen lika bra att reklamera den omgående då det finns garanti.
 

Emme

Breitling
Besökte Swatch-butiken på Zurich flygplats (som är listad som återförsäljare) i fredags kl 11.00. Hoppades det var en bra dag och tid inför en eventuell påfyllning inför helgen men som vanligt skrattade dom rakt ut när jag frågade efter klockan. Är så himla trött på butikspersonalens kassa inställning i de länder jag besökt. Hade med mig barnen in som dessutom fyllde år och jag hade verkligen verkligen hoppats kunna köpa varsin klocka åt dem i födelsedagspresent men icke.
Håller tummarna de släpper dem online innan julafton :(
 
Topp