• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Swatch x Omega-tråden

Kul upplägg. Jag gillar det och hoppas förstås på att modellerna ska gå att beställa via web-shopen. För mig är de färgglada modellerna lockande, då de får mer karaktär än originalet.

Den ljusblå har ju potential att bli en riktig ”conversation piece”:

• ”What’s on your wrist?”
  • “A mission to Uranus.”
Svarar mig själv sisådär ett år senare. ”Didn’t get Uranus.” Blev JUPITER.

Kul klocka ändå.
B23881D9-A647-4577-8588-BC245C26CFC8.jpeg
0119A943-D3A2-4902-BB8C-E01D4FE083F7.jpeg
142BBF75-9D65-41B2-B5F5-4B94815C74B7.jpeg

Igår kom äntligen det nya gummit från watchwear så jag kan ta månswatchen ut på sin första provtur till gymet. Med originalbandet tyckte jag den var nästan obrukbar men med detta gummi får den klart godkänt. Kan bli en riktigt trevlig sommar och gymklocka!
80D859AB-238E-4121-98C2-34EE4FBDF2A6.jpeg

Hej! Känns lite som en dum fråga men skulle önska input. Köpte en Moonswatch som jag har problem att ändra tiden på. När jag drar ut kronan till första hacket så händer ingenting när jag snurrar kronan, visarna rör sig inte. Känns inte som att det finns fler lägen för kronan. Hur ändrar ni tiden på era?

Hej! Känns lite som en dum fråga men skulle önska input. Köpte en Moonswatch som jag har problem att ändra tiden på. När jag drar ut kronan till första hacket så händer ingenting när jag snurrar kronan, visarna rör sig inte. Känns inte som att det finns fler lägen för kronan. Hur ändrar ni tiden på era?

Andra läget som gäller. Blev också konfunderad men ja, kronan är trög och det känns som att det bara finns ett läge

Hej
Min moonswatch neptun krånglar med nollställa korrekt! Vet någon var man kan lämna in denna klocka för reparation?

Hej
Min moonswatch neptun krånglar med nollställa korrekt! Vet någon var man kan lämna in denna klocka för reparation?
I en butik som säljer swatch?

Du är annars säkert medveten om att när kronan är utdragen så kan du med pushers ställa in var visarna ska nollställa. Om en kvartskronograf nollar på två sekunder efter kan du alltså dra ut kronan och klicka 58 gånger på startpushern så hamnar du rätt

Ska till Paris nästa vecka och det finns flera SWATCH butiker som säljer klockan. Omdömena på Google om butikerna är skräckinjagande. Någon som vill dela med sig av tips för hur jag läger vantarna på en Moonswatch?

Var i Schweiz på skidsemester och i byns enda klockbutik skyltades med samtliga modeller i fönstret. Eftersom frun behövde ny vardagsklocka slog hon till på en Mercury, och eftersom jag över huvud taget inte behövde någon klocka slog jag till på en Moon.
Oklart vad man ska ha en sån här klocka till men jag suger på den karamellen så länge.

IMG_20230401_114643.jpg

Lyckades köpa en i helgen när jag va iväg på weekend.

Vill gärna ha en rubberstrap till. Vilka kör ni? watchwear eller wristbuddys eller finns det mer shoppar att välja emellan?

Tillbaka
Topp