• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Swatch x Omega-tråden

Nu är jag nog färdig med att köpa Moonswatches tror jag :) Tyckte dessa tre var bland de coolaste när de presenterade kollektionen förra året och så även nu när jag lyckats knipa dom. Utöver dessa så har Jupiter och Pluto fått lämna. Jag lär väl dock få äta upp dessa ord om jag springer på en Neptune eller Moonshine Gold ;)
IMG_4980.jpeg

Oj! Nu blir jag osäker.. minns att jag testade båda och valde de som var lite tjockare. Men nu kommer jag inte ihåg vilka det var 🤔
Bandet är för övrigt bekvämt och jag tycker det matchar klockan bra - men - igår när jag skulle ta av mig klockan så flög plötsligt spännet av! Det har jag aldrig varit med på något annat band - så lite försiktighet kan rekommenderas tycker jag.
Väldigt grunda hål i spännet för stiftet såg jag när jag monterade det igen - så det är väl det som är anledningen till att det kunde lossna så lätt.
Svarar på mig själv här igen bara så att ingen tolkar ovanstående som att något generellt skulle vara fel på gummibanden från Watchwear - jag undersökte mitt spänne mer noggrant och det blev då uppenbart att det var något fel på det och när jag förklarade mitt problem för Watchwear så skickade de ett nytt spänne med vändande post och nu funkar allt som det ska!
Så - hoppas jag inte fått någon att avstå ett köp, för tycker fortfarande att det är ett utmärkt sätt att lyfta klockan till en låg kostnad 🙂

Nån som varit på Swatch i Köpenhamn och lyckats köpa moonswatch där ? Vilka modeller hade de ? Var de kö ?
För ett par veckor sen kö och ont om spännande modeller, känns som att Norden ligger några månader efter kontinenten! Fick tag på mars, men varken moon eller mercury inne och tydligen fortfarande snål tilldelning på dem. Dessutom 1 klocka/kund så det var väl lika bra det…

Tillbaka
Topp