Typiskt, flygplatsen fanns inte med i listan... men men då slipper jag stressa! Tack för länkenHär ser du vilka butiker som kommer ha den: https://www.swatch.com/en-gb/stores-bioceramic-moonswatch.hlygplatsen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Typiskt, flygplatsen fanns inte med i listan... men men då slipper jag stressa! Tack för länkenHär ser du vilka butiker som kommer ha den: https://www.swatch.com/en-gb/stores-bioceramic-moonswatch.hlygplatsen
Vad var det som tydde på att din Scuba inte var pålitlig?Till en Swatch? Då har man ju tappat hela poängen med en kul billig plastklocka tycker jag. Lite som att dekantera Beaujolais nouveau Jag har nog bara 2-3 Swatch liggandes i lådorna, förutom att det inte går att hacka sekunden flyger ju visaren fram som torkarna på en Citroen 2CV Det var någon gång i tonåren då Swatch kom och räddade Schweizisk klockindustri som jag bar en Scuba och ansåg den som en pålitlig tidvisare, nu är det bara en del av klockhistorien. Att denna skulle vara ett undantag i kvalité ställer jag mig tveksam till
Måste säga att jag tror att antalet konsumenter som tänker så är minimal. Förstår fortfarande inte vad en Asien tillverkad Hamilton har med det segmentet att göra.f.ö skulle jag nog likställa att en ny entusiast i 2-5k spannet intalar sig själv att Mission to the Moon är en Omega med en som intalar sig själv att en nytillverkad hamilton från swatch-ägda fabriker i asien är en riktig och anrik klocka. Bägge kommer nog vara nöjda med sina köp men blicka tillbaka och fnissa lite när de köpt sin fjärde-femte klocka i en högre prisklass.
Snyggt, spring gärna även förbi nån Tudor Boutique och plocka hem en klocka till migTur man är i London, kommer försöka få tag i ett par!
De mesta är massproducerat. Rolex pumpar ut ca 1 miljon klockor per år.Gå tillbaks och se vad du själv svarade på från första början. Tror du missade detaljen att det är resonemanget du drar nu som en nybörjare kanske behöver ställa sig; vill jag ha en "riktig" klocka (vad du nu menar med det och varför hamilton är det men inte swatch) eller vill jag köpa en "baby-speedy" som det lagligt står omega på?
Att intala sig att entryklockor i swatchgruppen på något sätt är anrika o heliga och inte massproducerade i linje med swatch kanske är lite naivt 2022, eller har the urban gentry övertalat dig?
En del intressanta vinklar, dock är dom precis som många andra mest insnöade på vad det kan göra för märket Omega och missar vad det kan göra för Swatchgroup och deras aktie. Varumärket Swatch var inte med alls i diskussionen rörande just detta släpp... Det intressantaste var siffrorna rörande kundgrupper, tack för videonWatchfinder&Co har en intressant video där de diskuterar för- och nackdelarna (ur Omegas synvinkel) med detta:
Finns det kronograf funktion?Klockren enligt mig. Tycker mercurus varianten är riktigt snygg!
Men varför har inte någon stannat sekundvisaren på någon video ännu?
+1 på denVelcroreimen ødelegger enhver lyst på å kjøpe noen av disse - men jeg tipper jeg ikke er alene, så noen vil nok finne en løsning her.
Aner ikke om de 11 modellene har "removable springbar" eller "fixed springbar". Noen som vet?
Det är det jag undrar!? Knapparna är ju där… Funkar det att stanna sekundvisaren är det ett givet köpFinns det kronograf funktion?
Tror snarare riktiga Speedyn får ett uppsving både i pris och popularitet.För mig som sett Speedmastern som en graal så funderar jag på om detta kan innebära att drömklockan med cal 3861 kan komma att bli lite billigare på andrahandsmarknaden nu… har inget emot dessa nya, vissa ser riktigt kul ut och inte alls omöjligt att man försöker jaga tag på en mercury, men en äkta moonwatch slår ändå helt annorlunda för mig
Finns det inte så blev det plötsligt en riktig pajig klockaFinns det kronograf funktion?
Finns det kronograf funktion?
Driver ni?Det är det jag undrar!? Knapparna är ju där… Funkar det att stanna sekundvisaren är det ett givet köp
Nej det slog mig att det kanske inte är så? Frugans invicta Daytona har iofs Kronograf dock så rör sig sekundvisaren konstant.Driver ni?
Vadå, både subsekunden och den man skulle kunna förvänta sig är kronografsekunden går konstant? Kronograffunktionen räknar bara minuter och timmar?Nej det slog mig att det kanske inte är så? Frugans invicta Daytona har iofs Kronograf dock så rör sig sekundvisaren konstant.
Mycket bra analys men ja, främst fokus på Omega. För Swatch Group som helhet så tror jag moonswatch blir en ny kassako där man offrar/riskar lite av Omegas varumärke för att lyfta Swatch som varumärke och även aktien. Från investerarperspektiv så är det klockrent (pun intended).En del intressanta vinklar, dock är dom precis som många andra mest insnöade på vad det kan göra för märket Omega och missar vad det kan göra för Swatchgroup och deras aktie. Varumärket Swatch var inte med alls i diskussionen rörande just detta släpp... Det intressantaste var siffrorna rörande kundgrupper, tack för videon
Haha jag håller med! Den är en total exit från seriöst klockkintresse.Moonswatch är min exitklocka.
Nej jag undrar genuint. Jag är inte jätteintresserad utav kronografer, men tänker att det är lite märkligt att ingen på någon video har stoppat sekundvisaren om det är möjligtDriver ni?
Drygt (och kanske lite smutsigt?) och stå i kö i timmar för att sedan se repet dras precis framför näsan, esaurita capisce!Tydligen bra tryck utanför Swatch i Rom redan idag runt 16-17. Verkar ju dock vara folk som vill kolla än att de faktiskt sitter i kö. Får mig att tappa suget lite
Jag ser det som en morgonpromenad som antingen resulterar i en klocka eller ett gott skratt. Kan bli som att vara tillbaks på romartiden och uppleva gladiatorspel på ColosseumDrygt (och kanske lite smutsigt?) och stå i kö i timmar för att sedan se repet dras precis framför näsan, esaurita capisce!
Nä, stanna hemma säger jag.