• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Swatch x Omega-tråden

På grovt canvas från Watchwear
IMG_8355_Original.jpeg

Någon som kör på skydd för glaset? Eller börjar det gå för långt med att allt ska skyddas? Verkar ju som de relativt lätt blir repiga?

Funderade på samma sak.
Tycker fortfarande idén från Swatch med olika collabs är genial. För egen den var det hypen och de senaste modellerna som gav smolk i bägaren. 🙂
Tvek över om hypen blir lika stor med Blancpain.
Håller om att de drivit det lite långt med de senaste modellerna av Moonswatch. De skulle nöjt sig med de första.
Men som en annan medlem sa; De pressas nog av att aktiekursen som ligger efter andra märken så försöker väl allt?
swa.jpeg

Senast ändrad:
Ja snart är det dags!! Ska bli riktigt kul att se hur de gjort denna :)
IMG_6660.jpeg
IMG_6659.jpeg
"5 watches will make up this collection, each with the name of one of the world's oceans. The Indian Ocean, the Atlantic Ocean and the Pacific Ocean will refer to the modern Blancpain models while the more extreme oceans, the Arctic Ocean and the Southern Ocean, will refer to the historical Blancpain models.

Although the specifics of the dial are currently unknown, the coloring of each watch is inspired by a nudibranch (colored molluscs) native to that particular ocean.

The innovative idea of using nudibranchs as inspiration for the colors came from Marc Hayek, who in addition to being the CEO of Blancpain, is also an avid diver."

Källa: @vintage_swatch_

Såg på nätet att någon hade hört viskas att det kommer bli en Blancpain x Swatch "Sistem 51 Fathoms", vore ju onekligen smart som en räv om dom gör så. Spännande iaf att se vad det blir.

Såg på nätet att någon hade hört viskas att det kommer bli en Blancpain x Swatch "Sistem 51 Fathoms", vore ju onekligen smart som en räv om dom gör så. Spännande iaf att se vad det blir.

Jo, jag vet. Men det jag fastnade för men kanske inte fick fram i ovan inlägg var "Sistem 51 Fathoms" eller "Fifty-one Fathoms", det var det som jag tyckte var det fiffiga i leken med namn och marknadsföring.

Senast ändrad:
Är du ny på forumet? Välkommen! Men har du läst tråden? Känns som du skriver en massa självklarheter som diskuterats ut och in i över ett års tid. Ja, MoonSwatch (och Rolex) är svåra att få tag på. Även om det bara gäller ett fåtal MoonSwatch numera.
Tyvärr så skrev jag nog inlägget i ren frustration utan att läsa från början. Är evinnerligt trött på alla som köper en klocka för att flippa den till hutlösa priser.
Som svar till de som missade Swatchbilen i somras så är den på turné utomlands och någon ny sväng i Sverige är inte planerad.

Behöver era goda råd! Min man fyller år och jag hade bestämt mig för att köpa en mission to Jupiter till honom när jag var på utlandsresa. Efter flera fruktlösa försök så fick de äntligen in en leverans sista dagen. Och de hade Jupiter! Men när jag skulle köpa den övertalade kvinnan i butiken att istället köpa en mission to moon! Även en man la sig i och sa att jag skulle vara dum om jag inte köpte en moon när jag nu hade chansen. Det var dessutom den sista!
Fick bara köpa en! Tycker Jupiter är lite roligare egentligen och nu vet jag inte om jag ska försöka få tag i en Jupiter istället eller hålla fast vid moon?

Behöver era goda råd! Min man fyller år och jag hade bestämt mig för att köpa en mission to Jupiter till honom när jag var på utlandsresa. Efter flera fruktlösa försök så fick de äntligen in en leverans sista dagen. Och de hade Jupiter! Men när jag skulle köpa den övertalade kvinnan i butiken att istället köpa en mission to moon! Även en man la sig i och sa att jag skulle vara dum om jag inte köpte en moon när jag nu hade chansen. Det var dessutom den sista!
Fick bara köpa en! Tycker Jupiter är lite roligare egentligen och nu vet jag inte om jag ska försöka få tag i en Jupiter istället eller hålla fast vid moon?
Varför kom du fram till att det var Jupiter du tänkt köpa till honom från början? Var det för att du tyckte den var roligast eller för att du tror det är mest hans stil/den han skulle valt själv? Moon skulle jag vilja påstå är den klart mest populära modellen, dvs den flest fattar tycke för, så även jag. Nu har ju Neptune blivit väldigt hypead men det beror nog mest på att den är svår att få tag i.

Så vad vill jag få sagt, har din man liknande smak som majoriteten lär han gilla Moon som du nu har, men om du tror han hellre har Juptier lär det inte vara några större problem att byta den med någon annan som letar efter Moon :)

Varför kom du fram till att det var Jupiter du tänkt köpa till honom från början? Var det för att du tyckte den var roligast eller för att du tror det är mest hans stil/den han skulle valt själv? Moon skulle jag vilja påstå är den klart mest populära modellen, dvs den flest fattar tycke för, så även jag. Nu har ju Neptune blivit väldigt hypead men det beror nog mest på att den är svår att få tag i.

Så vad vill jag få sagt, har din man liknande smak som majoriteten lär han gilla Moon som du nu har, men om du tror han hellre har Juptier lär det inte vara några större problem att byta den med någon annan som letar efter Moon :)
Tack för att du tog dig tid att svara! Jag tänker att jag ville köpa den för att jag, och även min man, skulle tycka Jupiter är roligare. Men utifrån det du skriver så kanske det är ett bättre utgångsläge att ha en moon och hitta/byta till Jupiter än tvärtom. Så då kan jag ju låta honom ta det beslutet istället.

Tillbaka
Topp