• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Swatch x Omega-tråden

Hipsterlunch

Cartier
2-Faktor
Tack för att du tog dig tid att svara! Jag tänker att jag ville köpa den för att jag, och även min man, skulle tycka Jupiter är roligare. Men utifrån det du skriver så kanske det är ett bättre utgångsläge att ha en moon och hitta/byta till Jupiter än tvärtom. Så då kan jag ju låta honom ta det beslutet istället.
Tips:
Det ligger en till synes fräsch Jupiter på Köp & Sälj för rimlig peng :)
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Trodde inte att jag kunde gilla en plastklocka så mycket som jag gör med min Pluto.
Blir definitivt att köpa en Antarctic Ocean för att matcha :)
Screenshot_20230907-080541_Chrome.jpg

20230831_155058.jpg
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor

Finns på deras hemsida nu, 4400:- endast i utvalda butiker
Inte så farligt dyrt, de ser mer gedigna ut än moonswatch.

Favoriterna är dessa:

1. Antartic grå
2. Atlantic mörkblå
3. Artic sandfärgad
 

morran

Omega
2-Faktor
Gårdagens nyförvärv direkt från Paris. Jag var i 2 av 4 butiker. Båda butikerna hade alla förutom Moon, Mercury och Neptune (inte så oväntat). Dom skulle få leverans idag och rekommenderade mig att komma om jag ville ha någon av de andra tre modellerna. Men är inte så sugen på att köa..
Ska bli kul att komplettera med lite nya band. Första intrycket av originalbandet är inte toppen.

IMG_2405.jpeg
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Gårdagens nyförvärv direkt från Paris. Jag var i 2 av 4 butiker. Båda butikerna hade alla förutom Moon, Mercury och Neptune (inte så oväntat). Dom skulle få leverans idag och rekommenderade mig att komma om jag ville ha någon av de andra tre modellerna. Men är inte så sugen på att köa..
Ska bli kul att komplettera med lite nya band. Första intrycket av originalbandet är inte toppen.

IMG_2405.jpeg
Gratulerar. Vänd på bandet, det gjorde hela skillnaden för mig :)
 

MrP.

Omega
Då jag har blivit helt såld på mission to moon samt saturn har någon en bra uppfattning vad som är rimligt att betala för de modellerna? Känns som priserna är väldigt spridda på vad folk tar betalt.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Då jag har blivit helt såld på mission to moon samt saturn har någon en bra uppfattning vad som är rimligt att betala för de modellerna? Känns som priserna är väldigt spridda på vad folk tar betalt.
Spontana observationen säger att det börjar krypa ner till list. Har sett en Mercury ligga ute på KS för strax under 4.000 kr och det är väl ändå den populäraste modellen (förutom blåklockan).
 

SebastianK

Breitling
Om jag fixar två moonswatch-klockor i italien (min polare köper en till mig + jag köper en ensam) är det enkelt att flyga med dom sen eller kan man åka på moms?
 
Topp