• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Swatch x Omega-tråden

oskarponken

Panerai
Dubai Mall hade alla FF och alla Moonswatch hemma.
IMG_6793.jpeg
 

Mr.Eriksson

Cartier
2-Faktor
Watchwear har samma gummin som Wristbuddys fast billigare. Men man gör ju som man vill 🤷🏻‍♂️



Insåg precis att WW helt plötsligt har denna modell också! Då blir det beställning därifrån eftersom det skiljer nästan 50% i pris
 
Senast ändrad:

mmh

Panerai
2-Faktor
Här kommer en kort uppdatering gällande tillgänglighet enligt mina erfarenheter i år. Den värsta hypen är helt klart över, men Mercury, Moon och Neptune är fortfarande svåra att få tag på. I förrgår besökte jag två Swatch butiker i Madrid (en av dem två gånger med några timmars mellanrum), och de hade alla inne utom M, M och N. Exakt samma situation på Geneves flygfält igår. Jag har redan Earth men vill gärna ha en Mercury också. Har totalt besökt ca 10 Swatch butiker i år men utan framgång än så länge.
 

mato00

Cartier
2-Faktor
Här kommer en kort uppdatering gällande tillgänglighet enligt mina erfarenheter i år. Den värsta hypen är helt klart över, men Mercury, Moon och Neptune är fortfarande svåra att få tag på. I förrgår besökte jag två Swatch butiker i Madrid (en av dem två gånger med några timmars mellanrum), och de hade alla inne utom M, M och N. Exakt samma situation på Geneves flygfält igår. Jag har redan Earth men vill gärna ha en Mercury också. Har totalt besökt ca 10 Swatch butiker i år men utan framgång än så länge.
Var i NYC förra veckan, fanns alla modeller på alla butiker jag besökte utom Neptune, minst sagt död hype när en butik mitt på Times Square har allt både morgon och kväll.
 

WatchM

Panerai
2-Faktor
Här kommer en kort uppdatering gällande tillgänglighet enligt mina erfarenheter i år. Den värsta hypen är helt klart över, men Mercury, Moon och Neptune är fortfarande svåra att få tag på. I förrgår besökte jag två Swatch butiker i Madrid (en av dem två gånger med några timmars mellanrum), och de hade alla inne utom M, M och N. Exakt samma situation på Geneves flygfält igår. Jag har redan Earth men vill gärna ha en Mercury också. Har totalt besökt ca 10 Swatch butiker i år men utan framgång än så länge.
Kan nästan garantera att åtminstone Moon och Mercury fanns men att de hade sålt ”klart för dagen”. Hela tanken är att man ska komma tillbaka till butikerna på hopp om att du ska hitta något annat som du gillar. Jag pratade med en person som jobbar på Swatch som bekräftade detta.
Vid det här skedet är hypen död.
 

mmh

Panerai
2-Faktor
Kan nästan garantera att åtminstone Moon och Mercury fanns men att de hade sålt ”klart för dagen”. Hela tanken är att man ska komma tillbaka till butikerna på hopp om att du ska hitta något annat som du gillar. Jag pratade med en person som jobbar på Swatch som bekräftade detta.
Vid det här skedet är hypen död.
Låter ju helt sjukt. Jag tvivlar på att särskilt många kunder blir intresserade av andra Swatch klockor bara för att Moonswatchen de vill ha inte finns. Känns lite desperat av Swatch. Mera logiskt skulle det vara att begränsa tillgången på dessa för att hålla hypen vid liv lite längre.
För övrigt besökte jag ena Madrid butiken genast efter öppning (jag var den första kunden), den andra butiken ca 30 min efter öppning och återbesöket till den första butiken var typ 2h senare. Geneve var på kvällen.
 

Linus81

Omega
IMG_1243.jpeg
IMG_1242.jpeg
IMG_1236.jpeg

Alltså! Omega kan sina grejer! Jag å en polare beställde original nato till våra MoonSwatchs. Kvalitén på banden är magisk och förpackningen de kom i var inte å leka med heller. Omega älskar att packa saker snyggt!

Det här kanske kan ses som ett rent å skärt vansinne - att ha ett band som i princip kostar lika mkt som själva klockan. Men det är precis detta vansinne som man blir glad av.

Jag har klockor långt dyrare än dessa men det viktiga är inte prislappen utan glädjen klockan ger! Å den här klockan på det här bandet gör mig väldigt glad!
 

Malakias

Friends of KS
2-Faktor
Antagligen sist på norra halvklotet, men efter att ha varit sugen på en Moonswatch ett tag och gjort ett par misslyckade försök i butiker i Italien blev det en moon till slut. Tycker nog att den uppfyller förväntningarna gott och väl, känns ändå rätt gedigen trots lättvikten och plasten. Bandet däremot, nja, det blir nog som för så många andra ett gummi istället.
IMG_1991.jpeg
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
IMG_1243.jpeg
IMG_1242.jpeg
IMG_1236.jpeg

Alltså! Omega kan sina grejer! Jag å en polare beställde original nato till våra MoonSwatchs. Kvalitén på banden är magisk och förpackningen de kom i var inte å leka med heller. Omega älskar att packa saker snyggt!

Det här kanske kan ses som ett rent å skärt vansinne - att ha ett band som i princip kostar lika mkt som själva klockan. Men det är precis detta vansinne som man blir glad av.

Jag har klockor långt dyrare än dessa men det viktiga är inte prislappen utan glädjen klockan ger! Å den här klockan på det här bandet gör mig väldigt glad!
Bra matchning, gillar framförallt matchningen på Mercuryn. 👍
 

Brus Lee

Cartier
2-Faktor
Antagligen sist på norra halvklotet, men efter att ha varit sugen på en Moonswatch ett tag och gjort ett par misslyckade försök i butiker i Italien blev det en moon till slut. Tycker nog att den uppfyller förväntningarna gott och väl, känns ändå rätt gedigen trots lättvikten och plasten. Bandet däremot, nja, det blir nog som för så många andra ett gummi istället.
IMG_1991.jpeg
Du är inte ensam. Väntade tills värsta hypen passerade o köpte för butikspris på C24. Kände mig lite osugen på att köpa en plastklocka till överpris. 😅

IMG_6084.jpeg
 
Senast ändrad:

Malakias

Friends of KS
2-Faktor
Du är inte ensam. Väntade tills värsta hypen passerar o köpte för inköpspris på C24. Kände mig lite osugen på att köpa en plastklocka till överpris. 😅

IMG_6084.jpeg
Nä precis. De är kul och jag gillar verkligen min, men kul på nivån betala 50 % överpris alternativt ägna hela semesterresor åt att köa utanför Swatchbutiker? Nja. Men samtidigt förstår jag nöjet med jakten, och hade man bott i storstan hade jag säkert varit ute och letat efter Fiaten när den var här, bättre människa är jag inte...
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Bandtips. Zuludiver kör "Köp två, betala för ett" på deras Lunar- och Spacekollektioner.
msz1.jpg
msz2.jpg

 
Senast ändrad:
Topp