• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Swatch x Omega-tråden

Plastpremiär 😊
IMG_4309.jpeg

kom knappt ut ur omega gruppen levande efter jag ställde frågan där men hur ser ni på omega x swatch samarbetet?
De är inte en omega.. utan de är en swatch.. men de står omega på den..
i mitt tycke är de både och? Även om kvalitén osv inte är omega såklart.

kom knappt ut ur omega gruppen levande efter jag ställde frågan där men hur ser ni på omega x swatch samarbetet?
Det är en swatch, 100% en swatch! Inte ens en promille av omega i den där. Det står omega på tavlan för att swatch-klockan det handlar om lånat (med tillåtelse/colab) designen. Så nej, det är inte både och på minsta sätt och vis. Det är bara en plastklocka från swatch med kul design och namnet omega på urtavlan

Inget tvivel att det är en Swatch-klocka med lånad Omega design.

Kul grej men nej, det är absolut inte en omega.

Äger både Moonswatch och ett par omega.

Asch, bara vi sura KS-gubbar som tröttnat på nyblivna ägare till en Swatch som tror det är en Omega de har. Var vanligt när de kom, nu mindre förekommande. Njuta av din klocka och posta gärna en bild eller två här. Eller ställ frågor. Ha en fin kväll

Fin klocka! Måste passa på att fråga hur denna kännes på handleden, känner man att den är "plastig" som alla säger?
Tack. Gillar den också.
Har haft en Moon innan, men som jag sålde.
De är definitivt plastiga och lätta jämfört med säg automatiska stålklockor.
Man får en Swatch-känsla och Swatch-kvalitet men en Omega-design. I princip betalar man ett par tusen extra för det, jmf med att köpa en annan Swatch.

Tillbaka
Topp