• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Swatch x Omega-tråden

Det blev för svårt att avstå✌️😂

Bilagor

• IMG_8412.jpeg
    IMG_8412.jpeg
    704.9 KB · Visningar: 13
  • IMG_8414.jpeg
    IMG_8414.jpeg
    426.7 KB · Visningar: 12
Var förbi butiken i Köpenhamn i helgen, lite senare på dagen och då fanns alla de ”vanliga inne”. Snoopy såg jag inte ens i utställningen. Kostar 2 030 dkr så något billigare än många av de som ligger ute.

Är det långa köer även nu? Var dit i somras och då var det en kort kö (tio pers) utanför butiken och en lite längre kö (20 pers) på andra sidan gatan. Bilen skulle komma dit men efter två timmars väntan gick jag och köpte en röd pölse och tog tåget hem igen. Personalen hade noll koll på exakt tid när den skulle komma dit.

Med tanke på att det är en Omega, borde inte Omega-återförsäljarna i Stockholm också ta in klockan i sitt sortiment så man slipper vänta in en liten bil som dyker upp ett visst datum?

Det är ju en Swatch med design från Omega. Så hade varit lite konstigt om de såldes i Omegabutiker.
Visst är det en Swatch men den är märkt Omega så frågan är egentligen inte så konstig. Faktum är att initialt när den släpptes 2022 så hade Omega-butiker en monter med alla 11 i ett case för display, egentligen mer märkligt... klockor i en monter som man inte säljer. Man fick inte ens klämma på dom.

Varför vore det konstigt? Det står Omega på armbandet och mig veterligt är det Swatch Group som äger Omega sedan några år tillbaka.
Det kanske inte är konstigt, men jag tycker att den som ligger bakom produktion och produkten ska sälja den. Tänk lite som om Guccibutikerna hade sålt Fiat 500 by Gucci eller om HMs samarbeten med olika designernärken hade sålts designermärkenas butik. I grund och botten är det ingen Omega klocka utan en Swatch. Omega är Omega och Swatch är Swatch oavsett vad som står på klockan.

Det är bara min åsikt och ingen sanning så andra får tycka olika.

är det inte lite löjligt att swatch vägrar sälja dessa klockor online och håller på att envisas med sin lilla bil då och då istället!?
är ju inte alla som bor i någon av de stora svenska städerna där bilen ibland stannar till. Själv skulle jag gärna köpa en klocka men tänker inte köpa den till överpris av någon flippare eller på chrono24 exempelvis.

Tycker hela upplägget bara känns irriterande helt enkelt.

är det inte lite löjligt att swatch vägrar sälja dessa klockor online och håller på att envisas med sin lilla bil då och då istället!?
är ju inte alla som bor i någon av de stora svenska städerna där bilen ibland stannar till. Själv skulle jag gärna köpa en klocka men tänker inte köpa den till överpris av någon flippare eller på chrono24 exempelvis.

Jag gjorde en grej av det och åkte över Oslo över dagen. 50 min flyg från Arlanda är inte så farligt 🙂 hade lite EuroBonus poäng som låg liggandes.

Du hittar dom flesta modeller under list på KS om du har lite tålamod. Hade de sålt dem on-line så hade hypen varit död för länge sen och ingen brytt sig om dessa klockor. Smart marknadsföring mao.

Jag gjorde en grej av det och åkte över Oslo över dagen. 50 min flyg från Arlanda är inte så farligt 🙂 hade lite EuroBonus poäng som låg liggandes.

ja så kan man göra såklart. själv har jag dock en bit till Arlanda först om jag skulle bege mig dit. Sen är det ju inte helt säkert att den klocka man vill ha när man väl är där finns i butiken. för övrigt gillar jag inte att flyga :)

Du hittar dom flesta modeller under list på KS om du har lite tålamod. Hade de sålt dem on-line så hade hypen varit död för länge sen och ingen brytt sig om dessa klockor. Smart marknadsföring mao.
tror mest jag irriterar mig på hela grejen med att många klockor som är lite roligare än vanligt alltid ska vara så svåra att köpa på ett normalt sätt.
tänker lite på tudors "Pink dail" som är asläcker men naturligtvis inte går att köpa om man inte vill ge det dubbla till någon flippare som enbart köpt klockan för att göra ekonomisk vinst.

slutar ju bara med att dom roliga klockorna inte används medans dom "tråkiga" är de som får handledstid. borde ju vara tvärtom kan jag tycka.
om man nu köper klockor för att man gillar att använda dom..

ja så kan man göra såklart. själv har jag dock en bit till Arlanda först om jag skulle bege mig dit. Sen är det ju inte helt säkert att den klocka man vill ha när man väl är där finns i butiken. för övrigt gillar jag inte att flyga :)

Håller med, att betala ett hutlöst pris är trist. Det kan verkligen gå till överdrift. Samtidigt när det gäller en klocka som Swatch som du kanske behöver betala några 100 lappar extra för eller kanske max en 1000kr för att någon annan skall flyga, köa, köpa och sedan skicka till dig så är det inte så mycket att bråka om. Köp, njut och var glad för en klocka du önskar äga.

Tillbaka
Topp