G.Clooney
Basic
Inte ens en PR-avdelning vet ju på förhand hur något kommer slå ut, men i detta fallet är där nog många på PR-avdelningen som för alltid kommer nämna detta på sitt CV.
Man kan inte hjälpa att man undrar hur folket på Rolex tolkar detta. Omega och Rolex är väl lite av varandras nemesis, även om Rolex lyft blicken mot lyxigare konkurrenter på senaste tiden.
Min poäng är att här lyckas Swatch skapa en megahajp med hjälp av en plastklocka, ett velcroband, och dessutom flertalet gånger uttrycka att de inte är limiterade, det kommer räcka till alla. Motsatsen till Rolex, kan man säga. Och hajpen blev densamma. Om ni förstår vad jag menar.
Man kan inte hjälpa att man undrar hur folket på Rolex tolkar detta. Omega och Rolex är väl lite av varandras nemesis, även om Rolex lyft blicken mot lyxigare konkurrenter på senaste tiden.
Min poäng är att här lyckas Swatch skapa en megahajp med hjälp av en plastklocka, ett velcroband, och dessutom flertalet gånger uttrycka att de inte är limiterade, det kommer räcka till alla. Motsatsen till Rolex, kan man säga. Och hajpen blev densamma. Om ni förstår vad jag menar.