• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Swatch x Omega-tråden

Inte ens en PR-avdelning vet ju på förhand hur något kommer slå ut, men i detta fallet är där nog många på PR-avdelningen som för alltid kommer nämna detta på sitt CV.

Man kan inte hjälpa att man undrar hur folket på Rolex tolkar detta. Omega och Rolex är väl lite av varandras nemesis, även om Rolex lyft blicken mot lyxigare konkurrenter på senaste tiden.

Min poäng är att här lyckas Swatch skapa en megahajp med hjälp av en plastklocka, ett velcroband, och dessutom flertalet gånger uttrycka att de inte är limiterade, det kommer räcka till alla. Motsatsen till Rolex, kan man säga. Och hajpen blev densamma. Om ni förstår vad jag menar.

Om den här bilden är korrekt, så är modellen en succe för både Omega och Swatch. Hundratals människor i kö utanför swtachbutiken. Det var ingen som trodde för en vecka sedan.

6849C15A-6D84-454B-A208-ADE9460216DE.jpeg

Här är kön inne i köpcentrat. (Bara män).
B7FBFD03-2F96-46E9-AE56-4E6C4FA20640.jpeg
Det trodde vi väl alla ändå? Det enda som förvånar mig är den låga tilldelningen.

Inte ens en PR-avdelning vet ju på förhand hur något kommer slå ut, men i detta fallet är där nog många på PR-avdelningen som för alltid kommer nämna detta på sitt CV.

Man kan inte hjälpa att man undrar hur folket på Rolex tolkar detta. Omega och Rolex är väl lite av varandras nemesis, även om Rolex lyft blicken mot lyxigare konkurrenter på senaste tiden.

Min poäng är att här lyckas Swatch skapa en megahajp med hjälp av en plastklocka, ett velcroband, och dessutom flertalet gånger uttrycka att de inte är limiterade, det kommer räcka till alla. Motsatsen till Rolex, kan man säga. Och hajpen blev densamma. Om ni förstår vad jag menar.
Lyckad produkt ja, lyckad PR vette katten. I den här fallet så har produkten skapat sin egna PR.

Är det någon som fått tag i de? I sånna fall vilken/vilka och till vilket pris. På eBay ligger de fortfarande på minst 4k!

Riktigt kul släpp! Kan tänka mig att det för många kan bli en riktigt trevlig beater som skänker lite extra färg till klocklådan. Tror som många har sagt att det kommer bli en väldigt lyckad kampanj ur Omegas ögon sett.

För mig blir det nog ingen då jag nog skulle tröttna på den tids nog. Det finns nog med prylar i världen och då lägger jag hellre pengarna på kvalitet, och något jag kan se mig använda även om 30 år.

Slutsålda i NYC enligt källa. Detta tyder på att det är slutsålt på andra håll också tyvärr… fan.

CED57B77-3FF9-4B0F-8346-1D96EDD9E60A.jpeg

Herregud vilken hype. Köer och folksamlingar...för en icke limiterad DYR swatch som ser ut som en omega, är jag nära sanningen? Men jag kan lätt tänka mig att köpa antingen moon eller saturnus varianten. Men hypen får lägga sig och priserna stabiliseras innan det eventuellt skulle hända.

Va liggar en riktig speedy på i pris? 50 000 räcker det?

Tillbaka
Topp