• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Swatch x Omega-tråden

Många som nämner detta som en beater - i plast och med 30 bar så är det för mig ingen beater utan en leksaksklocka av det lite mer seriösa slaget. Och inget fel med det, finns något befriande i att inte ta sig själv på för stort allvar. Lite det som är trist med denna ”premiär” - alldeles för mycket allvar. Förhoppningsvis lägger detta sig fort, och man kan köpa dessa överallt i sann Swatch-anda.

Herregud vilken hype. Köer och folksamlingar...för en icke limiterad DYR swatch som ser ut som en omega, är jag nära sanningen? Men jag kan lätt tänka mig att köpa antingen moon eller saturnus varianten. Men hypen får lägga sig och priserna stabiliseras innan det eventuellt skulle hända.

Va liggar en riktig speedy på i pris? 50 000 räcker det?
72 300kr

1D06FAD7-86CA-4161-9760-9093428BCB10.png

Kaoset utanför butikerna känns lite som Black Friday rean i USA. Inte ovanligt med slagsmål med och utan kniv, skjutningar och liknande.

Summa summarum: Folk är idioter.

Angående Omega vs Rolex. Vad är bäst tror ni? Att leverera och skapa hysteri eller att göra märket otillgängligt och göra folk sura? Heja Omega!!!
Mmm jag tror kanske just nu att folk som köar och inte får någon Moosewash är ungefär lika nöjda som dom som inte får tag i en Rolle. Sedan är det väl varken Rolex eller Omegas fel att det blir såhär. Vad gäller Rolex har ju ämnet manglats ihjäl så det släpper vi o vad gäller detta tror jag ärligt talat inte varken Omega eller Swatch hade förutsatt en sådan här galen hype. Då hade dom ju givetvis iaf dubblat tillgången o dragit in dubbla pengen och ändå haft ett underutbud som heter duga.

Sedan för perspektivets skull får man ju en cool soldriven G-shock som enkelt håller i 30 år med 200wr, egen originaldesign och en jäkla massa funktioner för 1500...men visst to each his own.

Alltså är det ett skämt? Alla MoonSwatch jag hittar på Chrono24 är reserverade till dessa bisarra överpriser. Folk är fan helt galna 😂

Bilagor

• Screenshot_20220326-210320_Chrono24.jpg
    Screenshot_20220326-210320_Chrono24.jpg
    178.7 KB · Visningar: 4
  • Screenshot_20220326-210314_Chrono24.jpg
    Screenshot_20220326-210314_Chrono24.jpg
    188 KB · Visningar: 3
  • Screenshot_20220326-210308_Chrono24.jpg
    Screenshot_20220326-210308_Chrono24.jpg
    251.2 KB · Visningar: 3
  • Screenshot_20220326-210550_Chrono24.jpg
    Screenshot_20220326-210550_Chrono24.jpg
    240.6 KB · Visningar: 3
Gjorde ett försök i de två butikerna i Genève idag, utan framgång.. Butiksbiträdet bekräftade dock det som tidigare skrivits, att klockorna kommer bli tillgängliga online senare i år. Men hon kunde tyvärr inte säga när.

En kompis som bor i Athen lyckades förstås inte få tag på någon. Han rapporterade att det inte fanns en enda grek där utan bara tillresta utlänningar. Personal sade dock till honom att dom kommer få en ny sändning med alla modeller redan på onsdag eller torsdag nästa vecka.

Tillbaka
Topp