Framgick inte tyvärrGrymt! Fanns det info om vilket gummi?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Framgick inte tyvärrGrymt! Fanns det info om vilket gummi?
Japp och det förstör också mycket av dialogen på att sådant här forum. Tyvärr är det trådar som denna och Rolex värdeökning som drar inlägg. Nu skriver ju jag också här så..Att det är trist att väldigt många uteslutande vill tjäna pengar på klockor. Det har förstört mycket i hobbyn.
Sant, fast inga på bild tror jag. Däremot kan man där förstå anledningen till det, det gör man inte här...Där finns ju några ägare iaf, till skillnad från den här tråden.
Verkar vara ett vanligt ”kristal glass” inget safir..Vad är det för glas på Moonswatchen? Har sökt utan svar...
MånglasVad är det för glas på Moonswatchen? Har sökt utan svar...
Glas och glas, det är väl plast som det brukar vara på swatch. Tror inte ens de själva specificerar mer än så?Vad är det för glas på Moonswatchen? Har sökt utan svar...
Ska tydligen vara kristal glas, inget plastGlas och glas, det är väl plast som det brukar vara på swatch. Tror inte ens de själva specificerar mer än så?
Någon som vet vad det är för band? Det verkar ansluta bra.Riktigt najs med blått gummi i Rubber B stuk
Ebay. "strapsonly", men finns ett gäng band som passar Speedyn. Horus och wristbuddys till exempel!Grymt! Fanns det info om vilket gummi?
Inte en chans, men Swatch x Breguet???När kommer AP x Swatch Swoak? Den skulle bli cool!
AP x Casio väl? Krävs bara mindre ändringar på existerande CasiOak ju.När kommer AP x Swatch Swoak? Den skulle bli cool!
Kan man förbeställa en sån där Swantos?Enligt säkra källor är redan minst 6 nya samarbeten på gång. Det här är bara början på Swatch segertåg.
Rolex x Swatch - Sexplorer
Blancpain x Swatch - Swifty Phantoms
Rado × Swatch - Captain Swook
Audemars Piguet x Swatch - Royal Soak
IWC x Swatch - Pilot's Swatch
Cartier x Swatch - Swantos
En uppföljare på tidigare video från Watchfinder&Co., med lite reviderade åsikter. Har han rätt eller fel? Jag vet inte, intressanta synpunkter i alla fall. Det sägs att det tydligen inte kommer att vara en begränsad upplaga utan att de kommer att fortsätta vara tillgängliga, även på nätet. (LIte lång näsa åt alla köande spekulanter som hoppas på stora vinster på ebay i så fall? )
Å andra sidan borde väl Swatch Group ha kapaciteten att producera tillräckligt med MoonSwatches för att mätta marknaden?Intressanta tankar. Jag är inte säker på att han har rätt, men alltid kul att spekulera.
Jag är själv inne på samma spår så jag hoppas han får rätt!En uppföljare på tidigare video från Watchfinder&Co., med lite reviderade åsikter. Har han rätt eller fel? Jag vet inte, intressanta synpunkter i alla fall. Det sägs att det tydligen inte kommer att vara en begränsad upplaga utan att de kommer att fortsätta vara tillgängliga, även på nätet. (LIte lång näsa åt alla köande spekulanter som hoppas på stora vinster på ebay i så fall? )
H
Å andra sidan borde väl Swatch Group ha kapaciteten att producera tillräckligt med MoonSwatches för att mätta marknaden?
Går i samma tankar:Var mer än publicitet har Swatch Group tjänar på detta om klockan släpps i limiterad utgåva? De lämnar förtjänsten åt alla scalpers som gör fina pengar på att sälja den dyrt. Och de köpare som är beredda att betala dyra pengar för en MoonSwatch har förmodligen inga problem att hosta upp pengar för en vanlig Speedmaster - mest troligt är att de redan äger en.
Skulle Swatch Group väl bestämma sig för att massproducera MoonSwatchen så skulle det däremot bli sedd som en billigare variant av Speedmaster där det fortfarande lockar att ta det stora steget att skaffa sig en riktig Moonwatch.. Den potentiella köparen kommer att köpa klockan för listpris, dvs 2500 kr och plötligt så har de hittat en helt ny kundkrets som tidigare inte kunde tänka sig en fullskalig Speedmaster för 50 000 kr.
Trist! Konceptet är briljant - om släppt liknande under Omega-flagg i riktig keramik..Provade ingen men ser väldigt plastiga ut, var intresserad innan jag såg dem i verkligheten.
Fast då hade det ju varit en omega och kostat som en speedy eller menar du att den skulle vara lite halvbra och kostat som en halv speedy? Jag tror det hade blivit svårt när dom flesta inte ens vill ha safir glas. Jag tror för övrigt inte att dom som köper denna plötsligt kommer på att dom vill lägga 50k till på en speedy. Konverteringsgraden kommer bli i promille nivå.Trist! Konceptet är briljant - om släppt liknande under Omega-flagg i riktig keramik..
Den är redan massproducerad. De har ju sagt massa gånger attVar mer än publicitet har Swatch Group tjänar på detta om klockan släpps i limiterad utgåva? De lämnar förtjänsten åt alla scalpers som gör fina pengar på att sälja den dyrt. Och de köpare som är beredda att betala dyra pengar för en MoonSwatch har förmodligen inga problem att hosta upp pengar för en vanlig Speedmaster - mest troligt är att de redan äger en.
Skulle Swatch Group väl bestämma sig för att massproducera MoonSwatchen så skulle det däremot bli sedd som en billigare variant av Speedmaster där det fortfarande lockar att ta det stora steget att skaffa sig en riktig Moonwatch.. Den potentiella köparen kommer att köpa klockan för listpris, dvs 2500 kr och plötligt så har de hittat en helt ny kundkrets som tidigare inte kunde tänka sig en fullskalig Speedmaster för 50 000 kr.
Ja men dåså, varför håller folk på att muppa ur?Den är redan massproducerad. De har ju sagt massa gånger att
1: Den kommer finnas länge.
2: De kommer tillverka så många att alla som vill kommer kunna få tag på dem.
3: De kommer bli tillgängliga online.
Menar att Omega skulle släppt dessa under en egen flagg och kostat skjortan Hade varit coolt med ett kvalitets-släpp med detta tema..Fast då hade det ju varit en omega och kostat som en speedy eller menar du att den skulle vara lite halvbra och kostat som en halv speedy? Jag tror det hade blivit svårt när dom flesta inte ens vill ha safir glas. Jag tror för övrigt inte att dom som köper denna plötsligt kommer på att dom vill lägga 50k till på en speedy. Konverteringsgraden kommer bli i promille nivå.