• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Swatch x Omega-tråden

En uppföljare på tidigare video från Watchfinder&Co., med lite reviderade åsikter. Har han rätt eller fel? Jag vet inte, intressanta synpunkter i alla fall. Det sägs att det tydligen inte kommer att vara en begränsad upplaga utan att de kommer att fortsätta vara tillgängliga, även på nätet. (LIte lång näsa åt alla köande spekulanter som hoppas på stora vinster på ebay i så fall? ;) )

Riktigt najs med blått gummi i Rubber B stuk
Screenshot_2022-03-27-15-28-52-29_1c337646f29875672b5a61192b9010f9.jpg
Någon som vet vad det är för band? Det verkar ansluta bra.

Skapade precis en ”poll” för att se vilken MoonSwatch folk här på forumet har som favorit vilket blev raderat av moderator pga ”Tråd finns”. Kan någon länka? Har ej hittat en sådan tråd.

Enligt säkra källor 🤞 är redan minst 6 nya samarbeten på gång. Det här är bara början på Swatch segertåg.

Rolex x Swatch - Sexplorer
Blancpain x Swatch - Swifty Phantoms
Rado × Swatch - Captain Swook
Audemars Piguet x Swatch - Royal Soak
IWC x Swatch - Pilot's Swatch
Cartier x Swatch - Swantos

Enligt säkra källor 🤞 är redan minst 6 nya samarbeten på gång. Det här är bara början på Swatch segertåg.

Rolex x Swatch - Sexplorer
Blancpain x Swatch - Swifty Phantoms
Rado × Swatch - Captain Swook
Audemars Piguet x Swatch - Royal Soak
IWC x Swatch - Pilot's Swatch
Cartier x Swatch - Swantos

Kan man förbeställa en sån där Swantos?

En uppföljare på tidigare video från Watchfinder&Co., med lite reviderade åsikter. Har han rätt eller fel? Jag vet inte, intressanta synpunkter i alla fall. Det sägs att det tydligen inte kommer att vara en begränsad upplaga utan att de kommer att fortsätta vara tillgängliga, även på nätet. (LIte lång näsa åt alla köande spekulanter som hoppas på stora vinster på ebay i så fall? ;) )

Intressanta tankar. Jag är inte säker på att han har rätt, men alltid kul att spekulera.

Jag är själv inne på samma spår så jag hoppas han får rätt!

Var mer än publicitet har Swatch Group tjänar på detta om klockan släpps i limiterad utgåva? De lämnar förtjänsten åt alla scalpers som gör fina pengar på att sälja den dyrt. Och de köpare som är beredda att betala dyra pengar för en MoonSwatch har förmodligen inga problem att hosta upp pengar för en vanlig Speedmaster - mest troligt är att de redan äger en.

Skulle Swatch Group väl bestämma sig för att massproducera MoonSwatchen så skulle det däremot bli sedd som en billigare variant av Speedmaster där det fortfarande lockar att ta det stora steget att skaffa sig en riktig Moonwatch.. Den potentiella köparen kommer att köpa klockan för listpris, dvs 2500 kr och plötligt så har de hittat en helt ny kundkrets som tidigare inte kunde tänka sig en fullskalig Speedmaster för 50 000 kr.

Var mer än publicitet har Swatch Group tjänar på detta om klockan släpps i limiterad utgåva? De lämnar förtjänsten åt alla scalpers som gör fina pengar på att sälja den dyrt. Och de köpare som är beredda att betala dyra pengar för en MoonSwatch har förmodligen inga problem att hosta upp pengar för en vanlig Speedmaster - mest troligt är att de redan äger en.

Skulle Swatch Group väl bestämma sig för att massproducera MoonSwatchen så skulle det däremot bli sedd som en billigare variant av Speedmaster där det fortfarande lockar att ta det stora steget att skaffa sig en riktig Moonwatch.. Den potentiella köparen kommer att köpa klockan för listpris, dvs 2500 kr och plötligt så har de hittat en helt ny kundkrets som tidigare inte kunde tänka sig en fullskalig Speedmaster för 50 000 kr.
Går i samma tankar:
MoonSwatchen är en gateway till de tyngre grejerna.

En ägare (ej nödvändigtvis klockintresserad) av MoonSwatch inser till slut att de måste ha en riktigt Speedmaster

En ägare av en Speedmaster köper MoonSwatch för att det är en rolig grej.

Trist! Konceptet är briljant - om släppt liknande under Omega-flagg i riktig keramik..
Fast då hade det ju varit en omega och kostat som en speedy eller menar du att den skulle vara lite halvbra och kostat som en halv speedy? Jag tror det hade blivit svårt när dom flesta inte ens vill ha safir glas. Jag tror för övrigt inte att dom som köper denna plötsligt kommer på att dom vill lägga 50k till på en speedy. Konverteringsgraden kommer bli i promille nivå.

Den är redan massproducerad. De har ju sagt massa gånger att
1: Den kommer finnas länge.
2: De kommer tillverka så många att alla som vill kommer kunna få tag på dem.
3: De kommer bli tillgängliga online.

Fast då hade det ju varit en omega och kostat som en speedy eller menar du att den skulle vara lite halvbra och kostat som en halv speedy? Jag tror det hade blivit svårt när dom flesta inte ens vill ha safir glas. Jag tror för övrigt inte att dom som köper denna plötsligt kommer på att dom vill lägga 50k till på en speedy. Konverteringsgraden kommer bli i promille nivå.
Menar att Omega skulle släppt dessa under en egen flagg och kostat skjortan :) Hade varit coolt med ett kvalitets-släpp med detta tema..

Tillbaka
Topp