• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Swatch x Omega-tråden

3F46A2B7-966E-42A2-AF76-AD3E6DF28297.png
C871CCA5-3769-41D1-9708-BF311AD360F6.png
Hur högt tickar den? :)

Först ville man ju ha en moon för det är ju mest likt originalet. Men helt ärligt så det är ju inte originalet så varför inte ha en roligare färg. (ja grått är roligt 😁
I mina ögon kommer moon inte nära originalet i utseende mest p.g.a. subdialplaceringen så ingen som kan något om Speedy kommer missta den för the real thing. Håller således med om att det är roligare med lite färg.

Vänta lite här nu.. är konsensus i den här tråden att man kan dyka ner 30 m under ytan med en klocka som det står water resistant 30m / 3 atm på?

Vänta lite här nu.. är konsensus i den här tråden att man kan dyka ner 30 m under ytan med en klocka som det står water resistant 30m / 3 atm på?
Så länge du inte för ett tryck högre än 5n mot klockan. Så ta med något instrument att mäta trycket Så är det bara tuta och köra.
Låter det osäkert? Skippa då och köp en klocka avsedd för dykning.

Konsensus verkar vara långt bort men det verkar åtminstone vara en utbredd uppfattning om att man bör trolla sönder tråden med halmgubbar om att det skulle ha påståtts att Moonswatch är lämplig som dykarur.

Så länge du inte för ett tryck högre än 5n mot klockan. Så ta med något instrument att mäta trycket Så är det bara tuta och köra.
Låter det osäkert? Skippa då och köp en klocka avsedd för dykning.
Jag har ju alltid haft utgångspunkten att om jag ska ha en klocka till vattenaktiviteter så ska det vara minst 100m, om en klocka säger 30m så är det i stort sett uteslutande ett dressur, vilket jag självklart inte använder i sjön eller havet.

Jag försöker undvika att ha mina klockor i vatten öht vad det än står på tavlan men så badar jag också väldigt sällan🙂

Jag skulle själv aldrig bada med något mindre än 100m.

Men ska bli kul att höra hur det går för vissa efter att de faktiskt fridykt med sina 30/50m klassade klockor (gärna dyra varianter). Risk för otrevliga resultat och ännu otrevligare möten med garantiutfärdaren när det ”minsann ska gå att lita på meterangivelsen om det är en omega”.. men men, kör på som sagt!

Konsensus verkar vara långt bort men det verkar åtminstone vara en utbredd uppfattning om att man bör trolla sönder tråden med halmgubbar om att det skulle ha påståtts att Moonswatch är lämplig som dykarur.

förstår inte riktigt vad du menar. Det är ju ett antal inlägg i tråden som verkar mena att en 30 m märkning betyder att klockan kan dykas med till ett djup av 30 meter?

Tillbaka
Topp