• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Swatch x Omega-tråden

Intressant hur alla ville ha en när man trodde de var limiterade/svåra att få tag på till att majoriteten här inne helt plötsligt har fått ett ”avsvalnande intresse” när det kanske inte är lika svårt att få tag på dem.
Fast hur många har verkligen fått ett avsvalnat intresse, hur många hade köpt om det gick beställa idag? Lite som hur ingen i Rolex tråden gillade nya GMT, men alla hade förmodligen kastat sig över en om de fick möjlighet 😂

Intressant hur alla ville ha en när man trodde de var limiterade/svåra att få tag på till att majoriteten här inne helt plötsligt har fått ett ”avsvalnande intresse” när det kanske inte är lika svårt att få tag på dem.
Retro marketing at its finest. Jag tycker personligen det är en riktigt kul crossover med historisk anknytning utan att den försöker ”kopiera” originalet . En trevlig modell för en billig peng som jag tror många kommer vilja addera till sin samling, en kul sommarbeater helt enkelt.

Retro marketing at its finest. Jag tycker personligen det är en riktigt kul crossover med historisk anknytning utan att den försöker ”kopiera” originalet . En trevlig modell för en billig peng som jag tror många kommer vilja addera till sin samling, en kul sommarbeater helt enkelt.
En sommarbeater som inte klarar bad? Eller gör den det?

Klassisk hype. Inte själva klockintresset som styr utan vad som är populärt för tillfället och ger många likes.

Fast hur många har verkligen fått ett avsvalnat intresse, hur många hade köpt om det gick beställa idag? Lite som hur ingen i Rolex tråden gillade nya GMT, men alla hade förmodligen kastat sig över en om de fick möjlighet 😂
Det är bara att kolla på svaren i denna tråd, hur man ändrat sig och är glad över betänketiden man fått.

Skillnaden mot nya GMT är att den fortfarande är svår att få tag på. Om det framgick att alla skulle kunna gå nya GMT inom några veckor hade den hypen också dött. Det är bara psykologi och hype

GMTn är ju i så fall bara för att sälja vidare. Nog inte många som köper den för att gillar det hemska utseendet och vill använda den..

Det roliga är ju att Swatch Group inte själva har bidragit till FOMO-känslan (förutom tilldelningen vid butikssläppet) utan upprepat att de kommer att massproduceras. Detta är helt och hållet skapat av scalperkulturen.
Lite både och tycker jag. Varför inte släppa den i alla butiker och online samtidigt om de inte ville skapa lite FOMO? Tror dock att de blev tagna på sängen av hur mycket FOMO känsla det skapade och skyndade på kommunikationen om onlineförsäljningen för att slippa få däng av kunder som köpt allt för dyrt på andrahandsmarknaden sen.

Lite både och tycker jag. Varför inte släppa den i alla butiker och online samtidigt om de inte ville skapa lite FOMO? Tror dock att de blev tagna på sängen av hur mycket FOMO känsla det skapade och skyndade på kommunikationen om onlineförsäljningen för att slippa få däng av kunder som köpt allt för dyrt på andrahandsmarknaden sen.
100% så.

På sätt och vis är det bra att det blev så här - förhoppningsvis blir företagen lite mer försiktiga med sådana här utstuderade metoder. Jag har inget problem med limiterade modeller eller begränsat utbud men sälj det öppet till marknadspris. Hela det här med att skapa en korrupt andrahandsmarknad genom listor och insiders eller utvalda butiker eller länder som folk måste resa till / köa över natten för att få osv göder bara de sämsta sidorna hos människor och gör att man blir avig till hela marknaden och intresset.

Det få bli en Mission to Iscandar för mig! ✨😁

iscandar.jpg

Jag skulle vilja hitta ett bra gummiband 😀. Har du hittat några bra alternativ?
Funderar på att klicka hem en ”uranus” sen när det går och slänga på ett svart gummiband.
What he said 👇
Horus verkar ha band som passar, kolla deras instagram. Ser bra ut 👍

Plockar upp en i sommar bara för att.
Om inte annat för att skoja med de som bär the real thing.
-åh har du också en Omega?

Jag såg den här bilden på ett annat forum.

1649226783539.jpeg
SATAN va bra!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp