Det tycker jag... Men kan ju vara en buggBorde inte de synas då mellan hans bud?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det tycker jag... Men kan ju vara en buggBorde inte de synas då mellan hans bud?
Kapade konton används väl för att sälja något som inte finnsDet har ju hänt att konton kapats på Tradera bland annat. Säger inte att det är så i det här fallet dock.
Inga autobud, hen budar tills hen leder.Det är som sagt så det brukar se ut på Tradera. Man kan inte buda över sig själv när man har det ledande budet.
Varför skulle en användare med 68 omdömen förstöra sitt "rykte"? Verkar lite risky och dumt.
Håller dock med om att det är konstigt att det inte står något om autobud. Kan lika gärna vara Tradera som buggar
Nu har jag iofs inte kollat annonsen men bilderna kan väl vara stulna med? Det har ju faktiskt hänt här till och med, dvs någon har tagit bilder från köp&sälj och sedan lagt upp en fakeannons på Tradera.Kapade konton används väl för att sälja något som inte finns
Det förklarar dock inte hur han kan ha sitt namn efter varandra?Inga autobud, hen budar tills hen leder.
Jo, men vi pratar om en "skum" köpare nu, inte säljareNu har jag iofs inte kollat annonsen men bilderna kan väl vara stulna med? Det har ju faktiskt hänt här till och med, dvs någon har tagit bilder från köp&sälj och sedan lagt upp en fakeannons på Tradera.
Ok. Trodde att ni misstänkte att säljaren hade bulvaner som budade för att få upp priset och i värsta fall vinner någon av dessa och man åker på en liten avgift. I bästa fall vinner någon annan och de kan blåsa dem. Jag har tittat på för mycket film i min barndom. Gonatt!Jo, men vi pratar om en "skum" köpare nu, inte säljare
Ser ut som det budats mot ett reservationsbelopp, men det ser kanske annorlunda ut? Vet inte heller hur det ser ut om man höjer sitt maxbud med en-klick, dvs försöker buda över sig själv. Aldrig riktigt satt mig in i hur det ser ut på tradera faktiskt. Ger upp.Det förklarar dock inte hur han kan ha sitt namn efter varandra?
Ett exempel: Priset just nu är 3000kr Eafrepet har lagt ett bud på ca 8499kr, någon har efter det försökt buda över honom med ”snabbknappen”, men inte lyckats.Det förklarar dock inte hur han kan ha sitt namn efter varandra?
Jag har använt min omegaXswatch nu i ett par dagar. Den är definitivt inte värd mer än retailpriset. En rolig grej att köpa, men verkligen inget man bör köpa till ett så saftigt överpris.Som sagt, fulbudad. Det luktar bulvan lång väg, ingen som är normalt funtad är beredd att betala 14 papp för en klocka som snart går att köpa för 2,5.
Vet inte exakt. Den grå bl a.Vilken version då?
Man behöver inte titta på film för att stöta på den modellen. Hände häromdagen i en auktionstipstråd här i närheten…Ok. Trodde att ni misstänkte att säljaren hade bulvaner som budade för att få upp priset och i värsta fall vinner någon av dessa och man åker på en liten avgift. I bästa fall vinner någon annan och de kan blåsa dem. Jag har tittat på för mycket film i min barndom. Gonatt!
Som sagt, fulbudad. Det luktar bulvan lång väg, ingen som är normalt funtad är beredd att betala 14 papp för en klocka som snart går att köpa för 2,5
Tack för klargörandet.@KenKun mfl. Om en säljare på Tradera har satt ett reservationspris så kan du som köpare lägga ett gäng bud i rad, där du mer eller mindre testar dig fram för att nå reservationspriset, då detta inte framgår.
Har själv gjort det vid något tillfälle och då stod mitt namn flera gånger i rad, precis som i detta exempel. Så ja - man budar då över sig själv, men det är inte möjligt att göra så snart reservationspriset är uppnått.
Men oavsett - vilka jäkla stollar som betalar >10
8:e April har jag hört att de släpps onlineNågon som har en aningen om när den kommer släppas online? I sverige?
Ah nice ju8:e April har jag hört att de släpps online
Håller med om att intresset har svalnat, ändå vill jag ha en mest för att testaNä hörni, är det här kul fortfarande? Har gått från extas till att känna noll nu när nyhetens behag har lagt sig.
Jag känner precis som dig. Kommer nog inte ens köpa en...Nä hörni, är det här kul fortfarande? Har gått från extas till att känna noll nu när nyhetens behag har lagt sig.
Nä hörni, är det här kul fortfarande? Har gått från extas till att känna noll nu när nyhetens behag har lagt sig.
Samma här, tur att man fick lite betänketid.Nä hörni, är det här kul fortfarande? Har gått från extas till att känna noll nu när nyhetens behag har lagt sig.
Ja, haha... Tänkte tanken innan också. Swatch skriver på sin hemsida den 8e "april april, de var limiterade och är nu SLUT". Alla scalpers som fått sina sålda för 5-15k ser priserna stiga till nya vansinnesnivåer. Hade varit så kul...Kanske Swatch / Omega hade tjänat på att göra den limiterad för att ha lite fast mark under hysterin fast man får nästan existentiell ångest av att tänka sig vad dessa sålt för då… en plastig kvartsklocka för hundra tusen för det står ”Speedmaster” på den. Då hade det varit tack och adjö konsumtionssamhället, jag flyttar ut i skogen.
Undra hur dom känner som köpt en för 8000 på tradera?Samma här, tur att man fick lite betänketid.
Jo, lite kul är den ju ändå. Men tror hajpen blir relativt kortlivad, typ Timex Q Pepsi där folk här initialt betalat uppemot dubbla list i andra hand men som nu kan fås för runt halva list. Moonswatch må vara kul men tror inte den har tillräckligt med bestående kvaliteter för att användas i rotationen mellan ens klockor, befarar den förpassas till byrålådan för gott någon månad efter inköp.Nä hörni, är det här kul fortfarande? Har gått från extas till att känna noll nu när nyhetens behag har lagt sig.