• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Swatch x Omega-tråden

Den här combon va läcker
IMG_20220405_180714.jpg

På sätt och vis är det skönt att flera av er har tappat intresset - Kanske betyder att det inte blir lika högt tryck på webbhandeln vid midnatt 😅
Personligen känner jag fortfarande behag och en "villhöver" känsla, men jag kan inte på något sätt försvara den.

Min flickvän köpte precis en men rapporterar att den känns väldigt plastig och vill sälja den. Det satte spiken i kistan. Står det en Swatch-butik i vägen provar jag kanske en, men kommer inte göra någon mer ansträngning än så. Så håller med, känns inte kul längre. Lite på grund av den supertramsiga starten på lanseringen, lite på grund av jag alltid gillat idén om en skoj-klocka men det har aldrig funkat i praktiken.

Håller med, förstår inte ens varför man inte höll på releasen till man kunde möta efterfrågan. Speciellt med tanke på att man verkar sitta på ett lager man har tillgång till två veckor senare..

ogenomtänkt och slarvigt

Håller med, förstår inte ens varför man inte höll på releasen till man kunde möta efterfrågan. Speciellt med tanke på att man verkar sitta på ett lager man har tillgång till två veckor senare..

ogenomtänkt och slarvigt
Lätt att se det som ett problem för OmegaxSwatch men sedan tror jag inte man räknat med att den skulle bli så hypad som den blev.

Om man räknat med det skulle man byggt en annan approach till detta. Och ja möta efterfrågan….. finns inget egenvärde eller incitament att bygga upp ett överfullt lager.

Sanningen är att det hypades på klockforum och sociala medier som en löpeld. Scalpers gjorde allt för att öka på den och även genom att anställa folk som kunde köpa på sig exemplar att kränga dyrt.

Trist för kunder ja, men allt detta gnäll på Swatch är rätt trist och tröttsamt.

Lätt att se det som ett problem för OmegaxSwatch men sedan tror jag inte man räknat med att den skulle bli så hypad som den blev.

Om man räknat med det skulle man byggt en annan approach till detta. Och ja möta efterfrågan….. finns inget egenvärde eller incitament att bygga upp ett överfullt lager.

Sanningen är att det hypades på klockforum och sociala medier som en löpeld. Scalpers gjorde allt för att öka på den och även genom att anställa folk som kunde köpa på sig exemplar att kränga dyrt.

Trist för kunder ja, men allt detta gnäll på Swatch är rätt trist och tröttsamt.

Personligen tror jag dock att de har en bättre förmåga att estimera efterfrågan. De visste nog att det skulle bli trångt i entrén. Däremot gissar jag att de tog i lite för mycket och nu försöker de lugna ner kunderna istället. Och nej, bryr mig inte ett skvatt om någon vill gnälla på Swatch, de gråter nog hela vägen till banken :)

Swatch group hade nog full koll på hur det skulle bli när man låter sina två största märken mötas på det här viset och med den marknadsföringen. Blir ju fan i princip samma sak med alla releaser. Vare det sig är en Iphone, sneakers, en muminmugg eller en billig plastklocka med lite branding - folk går apeshit crazy. Speciellt när man kör pre-releasen i utvalda butiker och begränsar antalet till max 1-2/kund.

Blir exakt samma sak när H&M kör collabs med high-end modehus som Balmain och Versace.

Dom plaggen hittar man också på ebay en kvart senare för 10 gånger pengarna.

Kommer fortfarande köpa ett gäng, kul förstaklocka till barnen 👍🏻

Jag bashar inget på Swatch, tvärt om! Faktiskt väldigt peppad på den här releasen, gillar hela idén. Men tycker absolut dom har kunnat förutspå utgången.

Senast ändrad:
Svårt att bedömma, detta hade lätt kunnat ta en annan vänding där scalpers köpt upp hela butikslager och sedan hade det definitvt monopoliserats av scalpers. Tror att efter hypandet så hade det gått snett oavsett approach.

Absolut, menade inte att dom skulle tok producera ”utifall att”. Men dom har bevisligen många fler klockor att tillgå NU, antingen påväg med båt eller på lager någonstans - den infon har som kunnat gå ut med direkt i samband med hysterin för att matta av den en aning

8 April är ju läckta uppgifter från folk som jobbar för eller nära Swatch group - inte officiell informaton från dom 🤷🏼‍♂️

Alt avvaktat med släppet till man hade dessa in hand. Men skitsamma, nu är läget som det är 😂

Om dom nu släpps online den 8:e som ryktet säger, är det 00:00 svensk tid tror ni eller hur brukar det normalt funka?

Lär ju behövas en egen avdelning för dessa på köp och sälj i framtiden...

Jag är hajpad för jag velat ha just en lite cool billig kvartskrono och för jag gillar Omegas logga och sålt min Omega så har ingen. Men är nog Neptunus som jag kommer köpa och den ser tydligt plastig ut så kommer nog vara en kul klocka att ha bara för att typ.

Men om Swatch producerar i högt tempo känner jag mig övertygad om att det kommer finnas massvis inom några månader här på KS på köp och sälj för typ 1000-1500kr. Så att köpa för ockerpris nu är helt idiotiskt.

Vill fortfarande ha en Mercury för att slänga på ett gummiband. Kommer dock inte göra minsta "effort" för att få tag på en.. väntar tills skiten funnits online ett tag, sen beställer jag hem den när jag är uttråkad på jobbet.
Jag skulle vilja hitta ett bra gummiband 😀. Har du hittat några bra alternativ?
Funderar på att klicka hem en ”uranus” sen när det går och slänga på ett svart gummiband.

• Like
Reactions: PJZ
Uppdatering från Edinburgh. Landade igår eftermiddag och besökte butiken strax innan stängning. De hade fått in en leverans inför tisdagen. De tog slut på 2h. Ingen info om ny leverans. Möjligtvis senare i veckan om de hade tur, annars mer troligt nästa vecka. Störigt minst sagt 😕

Intressant hur alla ville ha en när man trodde de var limiterade/svåra att få tag på till att majoriteten här inne helt plötsligt har fått ett ”avsvalnande intresse” när det kanske inte är lika svårt att få tag på dem.
Plockar upp en i sommar bara för att.
Om inte annat för att skoja med de som bär the real thing.
-åh har du också en Omega?

Jag såg den här bilden på ett annat forum.

1649226783539.jpeg

Tillbaka
Topp