500krBara av rent intresse, hur mycket hade ni kunnat tänkas lägga på en av dessa klockor?
Det tror jag du har 100% rätt i!Sett en del wristrolls på Instagram nu, och satan så fula de är när de sitter på en handled Bandet är ju så fult att det gör ont i ögonen, och klockan ser ju ut att komma från ett kinder ägg. Nä, tror det här blåser över fort som en kvällsfis. Ingen kommer vilja bära dem på riktigt, och nåt samlarvärde lär det väl inte bli tal om.
Du kan se "juvelerna" som ett lager. Dom bär upp saker som roterar.Jo att de har rörliga delar o kuggisar osv visste jag men tänkte man lätt löste det med en "elmotor" som va starkare än kraften i en fjäder helt enkelt.
Men bra då vet jag, finare kvartsare har lite juveler
Det där finns en miljon inlägg om men kortfattat nej. Om det är en seriös tillverkare och klockan möter 30m så kommer den också att vara tät till 30 meter. Få personer badar djupare än så. Men sedan blir ju en 30m klocka snabbare otät i vanligt bad när packningar blir gamla osv. Plus ett 30 meters klockor sällan är klockor som man tänker sig att bada med heller så frågan blir liksom sällan aktuell.30 till 50 meter är generellt att klockan är tålig nog mot vatten från att man tvättar händerna, men inte mer än så. För att simma/bada är det rekommenderat med minst 100 meter / 10 Bar
Detta verkar vara en omöjlig skröna att slå ihjäl!Seglivat nonsens. 30 meter är 30 meter.
Är man orolig får man väl trycktesta innan man hoppar i.