• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Swatch x Omega-tråden

Håller helt med dig, men samtidigt får man inte glömma att det är swatch som gör dom (Dom sysslar med plastklockor) :D. Jag köper den inte för att jag räknar med att det ska vara någonting den inte är. Jag kommer att köpa den för att jag tycker idén och samarbetet med omega är häftig till ett rimligt pris (Som dom flesta har råd med) och jag tycker att klockorna ser coola ut. Jag kommer aldrig sitta och jämföra Uranus med min Rolex Explorer 124270 tillexempel, utan jag kommer att njuta av den för vad den är.

Tänk att sitta och berätta för barnbarnen sen: "Den här klockan var ett samarbete mellan Omega och swatch som gjordes år 2022, osv osv" . Bara det är värt 2500:- :D
Hur många år är du från barnbarn? Jag tror inte du skall förvänta dig all för lång livslängd på en plastklocka

Nu är du negativ, det är ett antal år kvar. Men även om den inte skulle vara fungerande så tror jag inte att plasten hinner att vittra bort ;).
Ett dygn senare....:woot:

omega-blue-ink-lead-1649170946.jpg

Hur är swatch kvalite mässigt? Jag ser att det finns fungerande från 80 talet i omlopp.
Däremot föll visarna av på min metall regal efter ca ett år
Jepp. Lite tramsigt att sitta och ha kvalitetsdiskussioner om Swatch som om de vore Dollarstore-dynga. Det känns lite mossigt och som om väldigt många inte vet vad Swatch är eller har ägt en.

Senast ändrad:
Jepp. Lite tramsigt att sitta och ha kvalitetsdiskussioner om Swatch som om de vore Dollarstore-dynga. Det känns lite mossigt och som om väldigt många inte vet vad Swatch är eller har ägt en.
Nu vet jag inte vad swatch använder för plastlegering men tittar man hos Casio och deras G-Shock serie som använder resin så går det knappt eller inte alls att hitta en som är 30+ år och inte fallit sönder i småsmulor. Så påståendet är nog inte helt obefogat. 🤷‍♂️

Nu vet jag inte vad swatch använder för plastlegering men tittar man hos Casio och deras G-Shock serie som använder resin så går det knappt eller inte alls att hitta en som är 30+ år och inte fallit sönder i småsmulor. Så påståendet är nog inte helt obefogat. 🤷‍♂️
G shocks känns ju nästan lite gummi aktiga, o de brukar ju inte åldras bra, vi får väl se hur den här bio keramiken åldras, tydligen används sådant material för o byta ut höftleder osv inom vården

Tillbaka
Topp