• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Swatch x Omega-tråden

Har inte lusläst tråden men om inte jag missat något är det nog inte så många här som uppmärksammat att Swatch slutat kommunicera att de snart kommer finnas tillgängliga online? Jag tror att de kommer försöka mjölka ytterligare gratisreklam ur det här och att det kommer vara dålig tillgång i månader framöver, ungefär som med PS5 fast möjligen av delvis andra skäl. Hittade följande på Facebook nyss.
_20220420_012948.JPG

_20220420_013154.JPG

_20220420_013325.JPG

Hittade ett till:

"Had this reply today from an email I sent a while back ... so they won't be online any time soon then?

Hi Elvis

We have not yet had confirmation from HQ that these watches will be going online but please do keep checking our online platforms for future updates. We are hoping once more are produced that they will be available online for all those customers that cannot travel to stores.

We are doing our best to fulfill demand and we hope that anyone who is moonstruck by this OMEGA x Swatch collaboration will soon be able to lay their hands on one of these watches. Please see below some key information about the BIOCERAMIC MoonSwatch Collection:

We remind you that it is not a limited-edition

The BIOCERAMIC MoonSwatch Collection will soon be available again in selected Swatch stores. To find a store near you, please visit https://www.swatch.com/en-gb/stores-bioceramic-moonswatch.html

The BIOCERAMIC MoonSwatch Collection is not available for the time being to purchase online

Until further notice we have limited the purchase of the BIOCERAMIC MoonSwatch to one watch per person

Please note that it is not possible to reserve pieces You may find more details about the collaboration and the individual watches at https://www.swatch.com/en-gb/bioceramic-moonswatch.html

Thank you for your understanding!
Swatch Customer Care team"

I början tyckte jag att det verkade kul och tänkte försöka få tag på en eller två i London eller Aten eftersom jag var där eller hade kompisar i närheten av en butik. Efter att ha sett hysterin så orkade jag inte ens gå till någon butik. Tänkte initialt att jag kunde ju köpa en online men ju längre det dröjer och ju mer jag ser av klockorna i olika sociala medier desto mindre lockad blir jag.

Det är med viss förundran man följer den här cirkusen... :wtf:
Visst, det är ju en kul grej, men i slutändan är det ändå en plojklocka av plast, vore kanske "kul att ha", men till det priset och den mödan? (Köer m.m.)

Jag ger normalt inte mycket för "modeklockor" annars, men jag måste erkänna att jag alltid varit lite svag för Swatch. De känns lite uppkäftiga på nåt sätt, och har en himla massa klockor som är bra mycket roligare än en grå låtsas-Omega. Varför inte köpa en av deras andra kronografer till halva priset? Eller något helt annat kul?

Det påminner mig om den betydligt mindre cirkusen runt MoMa-klockorna för ett år sedan, fast uppskruvat till 11. Ok, det var inte långa köer på gatorna och långa trådar i forum om dem, men de sålde bums slut i omgångar... men nu kan man surfa in på Swatch och bara klicka hem en. :p
IMG_E1471.JPG
... eller varför inte designa sin egen klocka helt enkelt? Swatch-x-You :)

Men vem vet, om ett år kanske man surfar in på Swatch och klickar hem en MoonSwatch ändå, bara för att... ;)

Senast ändrad:
Apropå tidigare diskussion om täthet. Skumt att de klarade av att bygga klockor man kunde bada med 1986 men nu är man dum i huvudet om man utsätter dem för mer än handtvätt och duggregn... 🤷‍♂️

Apropå tidigare diskussion om täthet. Skumt att de klarade av att bygga klockor man kunde bada med 1986 men nu är man dum i huvudet om man utsätter dem för mer än handtvätt och duggregn... 🤷‍♂️
Reklam var bättre förr!

Tillbaka
Topp