Har hållit i tre stycken nu och de är nog trots hysterin något som jag skulle kunna betala åtminstone listpris för. Även om de är betydligt dyrare än en vanlig plastkronograf från Swatch så känns det inte hutlöst. Finishen är väl som jag hade förväntat mig av Swatch. Den rosa hade en liten gjutdefekt i form av en extra kant längs kanten som löper längs boettens vänstra sida och ovanpå de vänstra bandhornen. Känns tydligt med nageln och syns om man tittar efter nära. En liten plump i protokollet men verkligen ingen dealbreaker för mig. Dessvärre glömde jag känna efter om den gula och cyanvarianten jag höll i hade samma avvikelse. Fejkströsslet runt subtavlorna på den rosa störde mindre än väntat men känns fortfarande som ett litet minus. Jag hade föredragit om den fått samma subtavlor som de övriga, och även DON-ringen. Med det sagt så är den fortfarande en kul klocka. Hette det inte att den skulle komma med två band förresten, ett normalt och ett kort? Eller har jag drömt det? Den här kom bara med ett jättekort tydligen. Ingen dealbreaker det heller. Kardborrebanden är rätt trista. Jag hoppas att de här intrycken hjälper någon iallafall. För att sammanfatta, för listpris och om man förväntar sig en Swatch av plast så tror jag inte man blir besviken i de flesta fall. Men hoppas man på en keramisk Omega och betalar signifikant mer än list tror jag att det lätt känns som ett fiasko när man packar upp den.