• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Swatch x Omega-tråden

Nå, är det några fler som har fått tag på några klockor i butiker runt denna jord? Upp med lite mer bilder!

Jag ska till Barcelona i helgen, hoppas kunna få tag på en. Vi får väl se, hoppet är det sista som lämnar en.

Det trista med det här är ju att det verkligen känns som en "sommar beater" men man lär inte få tag på någon i sommar. Får se hur det ser ut med intresset i framtiden
6hio9z.jpg

Nå, är det några fler som har fått tag på några klockor i butiker runt denna jord? Upp med lite mer bilder!

Jag ska till Barcelona i helgen, hoppas kunna få tag på en. Vi får väl se, hoppet är det sista som lämnar en.
0C25FCF8-BC2A-4953-9CA8-B99A3DD965DB.jpeg

Jag var inne i Londons ena butik på Oxford street i söndags. När jag gick fram till butiksbiträdet och sa hej, kolla hon på mig och började garva direkt 😂

”Du vet vad jag ska fråga va?” sa jag. Hon fortsatte småskratta, och sa det som redan skrivits här. Kommer leveranser då och då, de vet inte när och de vet inte hur många. Hennes råd var ”ha tålamod, du kommer kunna köpa”. 😄

0C25FCF8-BC2A-4953-9CA8-B99A3DD965DB.jpeg

Jag var inne i Londons ena butik på Oxford street i söndags. När jag gick fram till butiksbiträdet och sa hej, kolla hon på mig och började garva direkt 😂

”Du vet vad jag ska fråga va?” sa jag. Hon fortsatte småskratta, och sa det som redan skrivits här. Kommer leveranser då och då, de vet inte när och de vet inte hur många. Hennes råd var ”ha tålamod, du kommer kunna köpa”. 😄
då kommer hon få dras med mig om 2 veckor då... ska till London i 5 dagar, kommer gå dit minst två gånger per dag ;) Har ingen tålamod, och det lilla jag hade är redan borta... Eller har dom slutat få leveranser till butiken?

då kommer hon få dras med mig om 2 veckor då... ska till London i 5 dagar, kommer gå dit minst två gånger per dag ;) Har ingen tålamod, och det lilla jag hade är redan borta... Eller har dom slutat få leveranser till butiken?
Haha, det gör du helt rätt i! 😄

Enligt henne kom det regelbundna leveranser, men hon visste som sagt inte när eller hur många. Så har du tur kanske du kommer rätt dag 😃

Blev informerad direkt i dörren om att det inte fanns någon i lager hos Swatch store i Cannes idag.
Fick nöja mig med fönstershopping. 😕
47A1106D-FAC0-4270-B441-E22A2CDB93C0.jpeg
Även om det bara blev fönstershopping...det där var en redigt härlig setup med alla klockorna bredvid varandra. Fortfarande svårt att få en känsla av digitala bilder tycker jag! :)

Man kanske måste köpa två oheta modeller först? Dvs innan man kan skriva upp sig. Vad är Swatch motsvarighet till Tag Heuer tro?
Lite kandidater
...också lite digitalt på det

Lycka till! 😝

Lite kandidater

Lycka till! 😝
De där var ju snygga!

Lite kandidater

Lycka till! 😝
Hade de bara varit typ 7mm mindre så... Den i mitten är ju snyggare än MoonSwatch för mindre än en tusing retail.

Lite kandidater

Lycka till! 😝
Ja, ska man köpa en plastklocka av Swatch så kan man hitta roligare modeller som man kan klicka hem direkt, utan att betala 1000 kr extra för en Omega-logga.
Jag har en underbar från tidigt 90-tal. 😍 Den färgglada, de andra två är dotterns.

20220515_102009-01.jpeg
Hade de bara varit typ 7mm mindre så... Den i mitten är ju snyggare än MoonSwatch för mindre än en tusing retail.
Vet att det är trendigt att hata på MoonSwatch och har själv mina åsikter, både positiva och negativa, om spektaklet. Men nu är det dags att hålla topic ;)

Speciellt du @Staafen. I den här takten trillar snart anonyma hot in från MoonSwatchers (ja jag hittade precis på ett ord på fan basen)

Går ej att få tag i, varken i Bologna eller Florens vid ett par försök förra veckan. Personen först i kö, började köa kl03 till butiken som öppnade kl10. Jag var där kl9 andra dagen och fick köplats 33. Det såldes färre än 10 klockor sedan var de slut.

Tydligt att det i dessa städer är ett gäng unga människor som bara köar för att sälja vidare. Och de hänger utanför varje dag för att dammsuga eventuellt utbud. Tragiskt…

Var in i Swatchbutiken i Belgrad i lördags. Tyckte det var värt en taxiresa dit när man ändå var i stan. Det var en riktig Swatchbutik men enligt Swatch websida så är den inte med på listan över de som säljer MoonSwatch. Anade ju såklart svaret när jag gick in men ville ju ändå fråga. Hörde dock något nytt som jag inte sett innan i den här tråden.
Svaret jag fick var att de ska få klockorna i "the second wave" i december.
Funderade ju såklart på vad de menar med det och det är kanske är att det inte bara är vissa utvalda
Swatchbutiker som ska få sälja dem, utan alla swatchbutiker. Dessutom faller det ju in lämpligt innan jul om det nu ska kunna bli årets julklapp och alla ska kunna köpa få en ;)

Spenderade några dagar i Rom, gick förbi butiken två gången (lördag och måndag) inga köer och inga klockor. De visste inte (eller kanske inte ville berätta) när nästa batch kommer in.

Var inne i butiken i Hamburg i slutet på förra veckan. Kanske 30 personer i kö före öppning och kassörskan meddelade redan i dörren att det inte finns några moonswatch.
Till och med montern var tömd, inga visnings-ex att ens titta på, tyvärr..

Var inne i butiken i Hamburg i slutet på förra veckan. Kanske 30 personer i kö före öppning och kassörskan meddelade redan i dörren att det inte finns några moonswatch.
Till och med montern var tömd, inga visnings-ex att ens titta på, tyvärr..
Lite bissart att det fortsätter vara sånt tryck på Moonswatcharna, tycker det borde ha lagt sig lite nu även om inte alla som vill ha en har fått köpa så borde ju folk inte orka hålla på o hänga på låset. Jag vill ha en och kommer troligtvis fortfarande att köpa en, men själva hypen som man kände i början att nu bara "måste" jag ha en har iaf lagt sig, nu är det lite mer "jag köper den någon gång när jag ser en".

Lite bissart att det fortsätter vara sånt tryck på Moonswatcharna, tycker det borde ha lagt sig lite nu även om inte alla som vill ha en har fått köpa så borde ju folk inte orka hålla på o hänga på låset. Jag vill ha en och kommer troligtvis fortfarande att köpa en, men själva hypen som man kände i början att nu bara "måste" jag ha en har iaf lagt sig, nu är det lite mer "jag köper den någon gång när jag ser en".
Känner samma. Helt tappat det där grava villhöver-suget, men vill får jag chansen nyper jag en.

Tillbaka
Topp