• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Swatch x Omega-tråden

Synd Rolex-personalen inte fått den utbildningen ;)

Jag hade gärna skrivit på ett kontrakt att jag inte kommer sälja klockan vidare inom 10 år etc
Fast de har ju inte en bestämd kö på rolex heller. En kompis ville köpte en till sitt bröllop och i butiken fick han först svaret att det var över ett års väntetid. Personalen frågade dock när bröllopet var och han sa då att han skulle gifta sig om två månader. Efter 1,5 månad ringde de och sa att de hade en till honom.

Fast de har ju inte en bestämd kö på rolex heller. En kompis ville köpte en till sitt bröllop och i butiken fick han först svaret att det var över ett års väntetid. Personalen frågade dock när bröllopet var och han sa då att han skulle gifta sig om två månader. Efter 1,5 månad ringde de och sa att de hade en till honom.
Skaffa en Rolex för att gifta sig eller gifta sig för att skaffa en Rolex? I sommar kommer varenda medlem fria

gummiband på moonswatch i samma färg som modellen 👌 framför allt tiffany i turkos gummi

Bilagor

• IMG_4840.jpg
    IMG_4840.jpg
    108.3 KB · Visningar: 54

På villkoret att en Rolex-capo i mörk kostym och tonade solglasögon närvarar på bröllopet för att verifiera vigseln. Efteråt får man en kyss på vardera kind och löfte om att Familjen kommer hälsa på för att säkerställa att man är i god hälsa om man inte fortsatt köper minst en Rolex i halvåret samt råkar förlägga hälften av eventuell vinst i ett brunt kuvert i Rolex-capos postbox.

Senast ändrad:
Gjorde ett försök att få tag på en i Barcelona utan framgång. Det närmaste jag kom var att få kolla på dom i montern.

Bilagor

• D7E8736B-C363-41DD-8334-6B84C6C01854.jpeg
    D7E8736B-C363-41DD-8334-6B84C6C01854.jpeg
    493.4 KB · Visningar: 40
Tack! Nej, ingen kö in till affären. Jag dök upp ett par timmar efter öppning. Kvinnan i kassan frågade om jag ville ha hjälp. Jag sa att det är väl ingen idé att fråga om MoonSwatch. Hon frågade vilka som var mina favoriter och jag drog till med Mercury, Mars och Earth. Hon knappade på datorn och sa att av dem så har hon Earth inne.

Jag fick inte kolla på den innan och hon pratade väldigt diskret om den, tydligt att hon inte ville andra kunder i affären skulle höra. Hon hämtade den i lagret och kom ut med den väl dold i en Swatch kasse.

Under de 10 min jag var i affären kom minst tre in och frågade om de hade nån MoonSwatch inne, alla fick nej till svar. Rätt märklig upplevelse. Hon sa att de får leveranser väldigt oregelbundet och de vet inte på förhand när.
Låter som ett skolexempel på frasen "halva inne". 😁✌️

Hej fick en Mission to earth av frun för någon vecka sen. Tog på mig den igår första gången. Nu 14 timmar senare helt DÖD!
Mindre gångreserv än min riktiga speedmaster. Det är säkert bara batteriet men ändå. Nån som har samma erfarenheter med samma ur.
Fick en ny klocka 😀.

Bilagor

• 09602652-8721-4F75-918C-D22CB4086A6F.jpeg
    09602652-8721-4F75-918C-D22CB4086A6F.jpeg
    589.8 KB · Visningar: 28
Fick en ny klocka på garantin men nu till de märkliga de sitter en norsk prislapp på boxen!
Snart dax för nätförsäljning?
Ser dyrt ut. Men vad vet jag om Norsk valuta.

Edit* kollade växelkursen nu. Såg inte så dyrt ut längre.

Hmm spännande att de satt en Norsk prislapp på.

Senast ändrad:
Trodde ärligt talat att allt hade lagt sig vid det här laget så man skulle kunna handla en online nu.

Undrar hur diskussionerna gått på Swatch egentligen...
"Ok, hur många tror ni vi säljer per år? Vilka kvantiteter ska vi planera för?"
"Äh, så många kan det inte vara. Kör X st."

Ett halvår senare, strax efter launch:
"Oj, hörni det här blev ju mycket större än vi trodde. Ska vi satsa på att öka produktionen för att möta?"
"Nej, det lägger sig nog inom några veckor. Ingen idé att lägga några pengar på att öka volymerna."

Tre månader senare:
"Alltså, det slutar inte..."

Får ändå säga att Swatch skött den här lanseringen ruskigt dåligt kommunikationsmässigt.

Tillbaka
Topp