• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Swatch x Omega-tråden

Firar två månader med min moonswatch nu.
Har den då och då, men återgår mest till min SMP. Det är fortfarande mer trevligt med en klocka där tyngden från den känns på handleden.
A40C71CA-D765-44EB-875B-8CEB36AA2DC0.png

Jag pratade med några av killarna, första dagen sa de inte mycket, andra dagen så öppnade upp lite. När jag frågade vilka modeller som var mest populära. Då började svaren komma.
Tråkigt att det fortfarande håller på sådär, har inte koll på andrahandsmarknaden men kan väl inte fortfarande vara så bra marginal att det är värt att köa på vinst eller förlust varje dag?

Lite kandidater
...också lite digitalt på det

Lycka till! 😝
Har vart nära att kliva en
Lite kandidater
...också lite digitalt på det

Lycka till! 😝
har vart nära att kliva den längst ned vid flertal tillfällen på diverse flygplatser efter att man hävt i sig 8 öl för mycket. Men som föregående talare, 7mm mindre så vore det en no brainer. Men trots öl så är den för stor ;)

Tråkigt att det fortfarande håller på sådär, har inte koll på andrahandsmarknaden men kan väl inte fortfarande vara så bra marginal att det är värt att köa på vinst eller förlust varje dag?
Kollar man sålda objekt på Tyska eBay går de mellan 350-400€, vissa modeller (tex. Mercury) går för 5-600€.

Screenshot 2022-06-03 at 08.39.jpg

Är man arbetslös och har tid över kanske det är värt att köa men det känns spontant som att det finns enklare sätt att tjäna 200€.

Har nu sett dom i verkligheten. Förstår fortfarande inte hypen. 🤔

Däremot hade jag kunnat tänka mig att ha en som beater om jag ofta gjorde något som krävde en klocka men som samtidigt kunde skada mina övriga klockor, för dessa kostar väl typ 2-3k som jag har förstått det?

Tog den här bilden nyss.

A7750462-9D33-4B31-863C-AFC082DAD36E.jpeg

Det är några som har undrat om jag vill sälja denna på pm. Tänkte bara säga att just nu är jag väldigt sugen på en Rolex Explorer 36mm, så om någon vill byta så är jag öppen. Verkar ju vara lika svårt att få tag i en sådan 😇.
Har en, du kan få en länkbit över som jag tagit av Explorern i byte…..plus 900:- åt mitt håll….

Var i London i veckan och pratade med en trevlig kvinna i butiken på Oxford street. Hon sa att det inte var någon idé att komma tillbaka på minst två veckor för att de inte skulle få in nya leveranser alls fram tills dess. Om det är helt sanningsenligt eller inte låter jag vara osagt. Men vi diskuterade en stund och hon förklarade att de fortfarande säljer fler än de kan producera och att bla Bank holidays har gjort att produktionen sackar efter.

Synd att när man väl är i en butik inte ens får in några. Blir så himla mycket bökigare än att gå ner på stan här i Sverige och fråga.... får väl hoppas att det rullar på med internetfösäljning till hösten/vintern.

Gratulerar!

Mycket kö?
Tack! Nej, ingen kö in till affären. Jag dök upp ett par timmar efter öppning. Kvinnan i kassan frågade om jag ville ha hjälp. Jag sa att det är väl ingen idé att fråga om MoonSwatch. Hon frågade vilka som var mina favoriter och jag drog till med Mercury, Mars och Earth. Hon knappade på datorn och sa att av dem så har hon Earth inne.

Jag fick inte kolla på den innan och hon pratade väldigt diskret om den, tydligt att hon inte ville andra kunder i affären skulle höra. Hon hämtade den i lagret och kom ut med den väl dold i en Swatch kasse.

Under de 10 min jag var i affären kom minst tre in och frågade om de hade nån MoonSwatch inne, alla fick nej till svar. Rätt märklig upplevelse. Hon sa att de får leveranser väldigt oregelbundet och de vet inte på förhand när.

Tack! Nej, ingen kö in till affären. Jag dök upp ett par timmar efter öppning. Kvinnan i kassan frågade om jag ville ha hjälp. Jag sa att det är väl ingen idé att fråga om MoonSwatch. Hon frågade vilka som var mina favoriter och jag drog till med Mercury, Mars och Earth. Hon knappade på datorn och sa att av dem så har hon Earth inne.

Jag fick inte kolla på den innan och hon pratade väldigt diskret om den, tydligt att hon inte ville andra kunder i affären skulle höra. Hon hämtade den i lagret och kom ut med den väl dold i en Swatch kasse.

Under de 10 min jag var i affären kom minst tre in och frågade om de hade nån MoonSwatch inne, alla fick nej till svar. Rätt märklig upplevelse. Hon sa att de får leveranser väldigt oregelbundet och de vet inte på förhand när.
Intressant bemötande, personalen kanske börjar lära sig att se skillnad på scalpers och ”vanliga människor”

Tillbaka
Topp