• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Swatch x Omega-tråden

Hur länge tror ni att svårigheterna att köpa i butik kommer stå sig? Ska till Paris i höst och hoppas kunna köpa en till min tonåring (Och en till mig själv).

Ni som undrar när hypen kommer att lägga sig, så har jag en fråga. Hur många skulle ni köpa om swatch skull ha oändligt med Moonswatch. Jag kan bara säga att jag skall ha alla om de va så.

Ni som undrar när hypen kommer att lägga sig, så har jag en fråga. Hur många skulle ni köpa om swatch skull ha oändligt med Moonswatch. Jag kan bara säga att jag skall ha alla om de va så.
Jag hade nog velat ha två. En Merkurius och någon färgglad. Kanske solen, såg en på reddit för några dagar sedan som var riktigt snygg med ett snyggare band.

Jag var i Spanien nu fre - tis. På fjärde försöket (i lördags) fick jag köpa en earth. Säljaren var väldigt diskret och sa att han kunde lösa en earth om jag kom förbi om 30 min och hämtade ut den i en annan kassa (där det såldes andra märken, d.v.s. bortanför själva Swatch-disken så att det inte skulle synas för andra att jag fick köpa). Han sa rakt ut att de inte vill sälja till personer de tror ska flippa och att han inte fick den vibben av mig (vilket var helt rätt uppfattat av honom). Allt detta efter att jag skämtsamt sa att det var mitt fjärde försök och att det nu var absolut sista chansen för mig att kunna köpa en. Han sa då att en kille fick napp på 36-e försöket och det var efter att vi skrattat lite om det som han öppnade upp för möjligheten.

Var tillbaka idag igen för att försöka lösa ytterligare en till en vän. Då stod det ca 20 pers och ”hökade” vid butiken så kändes lönlöst och försöka. Tog för givet att de inte kan sälja till mig om ”hökarna” i kön skulle se det. Speciell upplevelse, men känns absolut som att de har i lager oftare än vad de påstår.

Enligt dagsfärsk intervju så ser det inte ut att bli någon onlineförsäljning men snart tillgänglig i flera butiker.
Trist för oss här det inte finns några butiker. Pratade med Magnussons Ur inför lanseringen och de sade att Swatch avslutat all försäljning via AD:s för att istället sälja online, men detta känns som en helvändning.

Köpte Pluto i Verona i förrgår. Dom hade fyra modeller inne och jag fick klämma på alla av dessa. Förutom denna även Earth, Jupiter och Saturn.
CDE7B2C7-4D70-43D3-BA94-05B5F3578B5B.jpeg

Ah, och där försvann mitt intresse totalt.
Tyckte det kunde vara kul komplement till min Omega Speedmaster, men jag tänker inte göra mig till hund för ett ben.

Min andra tanke - Är de bara dumma i huvudet med att inte vilja sälja online? Eller, så försöker de bara mjölka hypen så långt det går med att vara oklara med online-försäljning. Skulle de sagt att den kommer säljas online och sätta ett datum så dör mest sannolikt hypen vid de fysiska butikerna.

Ah, och där försvann mitt intresse totalt.
Tyckte det kunde vara kul komplement till min Omega Speedmaster, men jag tänker inte göra mig till hund för ett ben.

Min andra tanke - Är de bara dumma i huvudet med att inte vilja sälja online? Eller, så försöker de bara mjölka hypen så långt det går med att vara oklara med online-försäljning. Skulle de sagt att den kommer säljas online och sätta ett datum så dör mest sannolikt hypen vid de fysiska butikerna.

Tippar på det fetmarkerade skälet. Stod i kö vid Camden morse (inget napp nu heller) och pratade med några som spekulerade i liknande banor.

PXL_20220705_080655336.jpg

Den är väldigt lätt!
Känns inte jätteplastigt, men får absolut inte känslan av keramik. Tror det är hjärnan som lurar en lite iom att man vet att det är en Swatch (= plastklocka).
Trivs bra med min än så länge 🙂
Är inte Bioceramic bara ett annat namn på plast så att Swatch kan öka priset på sina klockor lite? :)

Är inte Bioceramic bara ett annat namn på plast så att Swatch kan öka priset på sina klockor lite? :)
"BIOCERAMIC är en hybridsammansättning av keramik och biobaserat material som hämtas från ricinolja." påstår de. Idén är väl att det inte är plast baserat på mineralolja antar jag.

"BIOCERAMIC är en hybridsammansättning av keramik och biobaserat material som hämtas från ricinolja." påstår de. Idén är väl att det inte är plast baserat på mineralolja antar jag.

Biobaserat material = ”organisk plast”. Har de inte varit ganska öppna med att det är en blandning av keramik och plast?

Tillbaka
Topp