• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Swatch x Omega-tråden

Professor S

Panerai
2-Faktor
OM det är så att de restockar vid Swatch HQ på St Eriksgatan och de stannar när någon vinkar så bör det vara ganska enkelt att campa utanför och vänta ut tiden?
 

Clark Wayne

Panerai
2-Faktor
OM det är så att de restockar vid Swatch HQ på St Eriksgatan och de stannar när någon vinkar så bör det vara ganska enkelt att campa utanför och vänta ut tiden?
Tänkte samma! Det är inte alltför osannolikt att de gör det - snarare logiskt - men det är just det ”uppenbara” i det antagandet som gör att jag känner mig tveksam till att det är där de utgår från. 🤷‍♂️
 

ArtVandelay

Panerai
2-Faktor
Knep en tillslut!
IMG_20220826_160226.jpg
Ser fin ut, inte så plastig som jag fått för mig
 

G.Clooney

Cartier
Vad är dealen med Neptune egentligen? Kan de dragit in produktionen då den färgade av sig? Gråpris är 10x av de andra…
+1
Har ofta undrat, av ren nyfikenhet, vilken av dem som kommer vara mest åtråvärd om 10-20 år från idag. Trodde först det skulle bli Uranus (av de mer barnsliga skälen) men givetvis blir det den minst populära och minst köpta. Och då faller tydligen lotten på Neptune? Där ser man...
 
+1
Har ofta undrat, av ren nyfikenhet, vilken av dem som kommer vara mest åtråvärd om 10-20 år från idag. Trodde först det skulle bli Uranus (av de mer barnsliga skälen) men givetvis blir det den minst populära och minst köpta. Och då faller tydligen lotten på Neptune? Där ser man...
Jag tror verkligen att det kan bli Neptune, men tror också att det kan bli Mars faktiskt. När fokuset på Mars kommer att öka i populärkulturen - främst drivet av NASA och Elon Musk/SpaceX så tror jag att Mars kommer att få en viktigare och viktigare roll. Så det skulle kunna blir Mission to Mars som ökar mest i värde tänker jag!
 

G.Clooney

Cartier
Jag tror verkligen att det kan bli Neptune, men tror också att det kan bli Mars faktiskt. När fokuset på Mars kommer att öka i populärkulturen - främst drivet av NASA och Elon Musk/SpaceX så tror jag att Mars kommer att få en viktigare och viktigare roll. Så det skulle kunna blir Mission to Mars som ökar mest i värde tänker jag!
Ja, absolut. Svårt att förutspå sånt här, men roligt att spekulera ändå. Många parametrar. Kommer Swatch/Omega göra fler "collaborations", eller var det första och sista? Kommer det endast vara kompletta set som kommer betinga något värde? Vilken kommer vara värd minst? Moon/Mercury? Roligt inslag i klockvärlden oavsett! :)
 

Bodoni

Breitling
De är två klockor per person som gäller, så det fanns en hel del klockor kvar. Enligt uppgift kommer de även fylla på bilen senare idag. Lycka till!
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
När jag kom fram till Fridhemsplan/St Eriksgatan alldeles nyss stod två personer (presumtiva kunder) kvar i kö, men bilen och personalen åkte iväg ändå - de skulle ha paus sades det.
Kan tycka att det är lite väl dålig stil, man tappar liksom sugen lite grand då… man kan ju undra om pausen kunde vänta 10 minuter så de som köat, kunde få det de köat för…
 

Clark Wayne

Panerai
2-Faktor
Någon som vet hur länge de åker runt idag? Är det värt att åka ca 3 h från Jönköping?
De skulle fylla på en gång till inför eftermiddagen, men alla mörka band (även Uranus och Pluto var slut). De var fyra personer i bilen som är rätt liten och får därmed inte så många med sig. Så man ska nog ha ordentlig tur. Särskilt nu när det är bekräftat att de utgår från Swatch Groups huvudkontor. Då lär nog rätt många åka och campa.

Observera dock att de inte ville sälja i garaget utan vi blev tillsagda att behålla våra köplatser som vi hade i garaget och ställa oss på gatan utanför. Så körde de fram till oss.
 

Sebbebra

Breitling
De skulle fylla på en gång till inför eftermiddagen, men alla mörka band (även Uranus och Pluto var slut). De var fyra personer i bilen som är rätt liten och får därmed inte så många med sig. Så man ska nog ha ordentlig tur. Särskilt nu när det är bekräftat att de utgår från Swatch Groups huvudkontor. Då lär nog rätt många åka och campa.

Observera dock att de inte ville sälja i garaget utan vi blev tillsagda att behålla våra köplatser som vi hade i garaget och ställa oss på gatan utanför. Så körde de fram till oss.
Tack för svar! Blir nog att avvakta då.
 
Topp