• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Swatch x Omega-tråden

JPS33

Cartier
2-Faktor
Jag var inne i butiken igår eftermiddag. Då hade de bara Mission to the Sun inne. Tjejen sa att man skulle vara där vid öppningsdags, men det är inte alla dagar de får in leveranser. Så det blir ju köande på chans.

Andra butiker kanske har andra rutiner.
 

eigenvalue

Omega
2-Faktor
Jag fattar ingenting

IMG_20220904_191927.jpg
 

3R1K

Cartier
Min vän köpte precis två stycken ”för ett riktigt bra pris - 12tkr sammanlagt”. Otroligt att folk är villiga att betala så mycket för en moonswatch men to each his own! De är ju skitcoola visserligen. Till vintern när de flesta inte har råd att betala sina elräkningar eller höga räntor kommer butikerna vara fulla av moonswatch och rolex 😉
 

Klockentusiasten

Cartier
2-Faktor
20220905_203439.jpg
Fick hem min igår. Upptäckte dock idag att 10 minuters sub-dialen lever sitt egna liv. Stannar alltid på 4 eller 5 minuters markeringen när man stoppar tidtagningen. Annars funkar allt perfekt. Tråkigt och riktigt kasst såklart men jag ska ju ändå inte sälja vidare den, utan använda den och njuta av den och inom något år höra av mig till swatch och då troligtvis få en helt ny klocka. Tänker att det är ju ett typiskt garantiärende, så ingen panik, men jaa, inte så impad av kvalitén hehe..

Annars så älskar jag designen och betydligt fler bilder kommer leveras inom kort. Ska nog köra den på ett svart nato framöver ☀️ :cool:
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
20220905_203439.jpg
Fick hem min igår. Upptäckte dock idag att 10 minuters sub-dialen lever sitt egna liv. Stannar alltid på 4 eller 5 minuters markeringen när man stoppar tidtagningen. Annars funkar allt perfekt. Tråkigt och riktigt kasst såklart men jag ska ju ändå inte sälja vidare den, utan använda den och njuta av den och inom något år höra av mig till swatch och då troligtvis få en helt ny klocka. Tänker att det är ju ett typiskt garantiärende, så ingen panik, men jaa, inte så impad av kvalitén hehe..

Annars så älskar jag designen och betydligt fler bilder kommer leveras inom kort. Ska nog köra den på ett svart nato framöver ☀️ :cool:
Höger subdial visar tiondelar av en sekund vid tidtagning. Det är inget fel på din klocka :)
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Min vän köpte precis två stycken ”för ett riktigt bra pris - 12tkr sammanlagt”. Otroligt att folk är villiga att betala så mycket för en moonswatch men to each his own! De är ju skitcoola visserligen. Till vintern när de flesta inte har råd att betala sina elräkningar eller höga räntor kommer butikerna vara fulla av moonswatch och rolex 😉
Haha säg det inte till hen men det var väl ett riktigt dåligt pris 😂
 

JPS33

Cartier
2-Faktor
Skulle glatt betala en tusing för att slippa vaska en halv semesterdag! Visst, ”jakten är det roliga osv” men när jakten bara innebär att stå i kö på vinst och förlust är det ju inte särdeles spännande…
Håller med. Visserligen är jag på tjänsteresa, men jag vände direkt på klacken med oförättat ärende.
 

joca

Patek
2-Faktor
Finns det några tips på passande gummiband som är åt det ”slimmade” hållet?

Dvs som inte bygger så mycket på höjden/är tunna?
 
Kom till Paris igår. Här ska det finnas fem butiker som har den. Hade bestämt mig för att inte lägga någon onödig tid på att springa runt mellan butiker och leta. Råkade gå förbi en liten butik. Inga människor där. Gick in och frågade. De hade uranus, solen och Pluto. Kunde inte låta bli.
1F5FC7C3-315F-4908-BC9E-8649EBC88690.jpeg
 

Pivo

Omega
Kom till Paris igår. Här ska det finnas fem butiker som har den. Hade bestämt mig för att inte lägga någon onödig tid på att springa runt mellan butiker och leta. Råkade gå förbi en liten butik. Inga människor där. Gick in och frågade. De hade uranus, solen och Pluto. Kunde inte låta bli.
1F5FC7C3-315F-4908-BC9E-8649EBC88690.jpeg
Grattis till en fin klocka! ✌️
Passa på att gå upp och njuta av omgivningen och de små barerna i Montmartre, mitt absoluta favoritområde i Paris. 🍷
 
Topp