• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Swatch x Omega-tråden

CR_Lj

Breitling
Lyckades få tag på stockholmsbesökets sista Mars
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    391.3 KB · Visningar: 6
Är det "pinsamt" att ha på sig denna? Eller varför säljer alla av dom direkt?
funderar om jag ska skaffa en för 4k.. Är det "värt"? :D
Folk vill tjäna pengar på hypen.
De flesta som hållit i en verkar vara överens om att de inte är värda mer än originalpriset, så jag skulle rekommendera att inte köpa en.
Dels pga ovärt och dels för att inte stötta dessa personer som bara försöker göra snabba pengar på vårt klockintresse.
 

Durham

Breitling
Folk vill tjäna pengar på hypen.
De flesta som hållit i en verkar vara överens om att de inte är värda mer än originalpriset, så jag skulle rekommendera att inte köpa en.
Dels pga ovärt och dels för att inte stötta dessa personer som bara försöker göra snabba pengar på vårt klockintresse.

Okej, tack! :)
Ser att dom kostar 2520 kr här: https://www.swatch.com/sv-se/mission-to-jupiter-so33c100/SO33C100.html
Ska man köpa dom lär dom kosta 4-6k, så mer än det dubbla..
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Du verkar relativt ensam om det
Det är en väldigt dyr Swatch. Jag köpte en till min bror och jag var inte jätteimponerad. Den blir för all del bättre på ett gummiband men jag tycker 2500 är ganska styvt för det man faktiskt får.

Jag skulle kunna tänka mig en själv om det är en av de få modeller som jag gillar. Skulle jag betala mer än vad den kostar ny? Väldigt, väldigt tveksamt.

Som jag sa innan så tror jag dessa är enkla att hitta för list inom kort. Butikerna får leveranser 1-2 gånger i veckan och Swatch själva verkar göra sånna hör aktiviteter då och då. När utbudet ökar och efterfrågan mättas så kommer det att finnas mer än tillräckligt många för att de inte ska kosta mer än 2500kr. Förmodligen klart lägre.

Som alla ser så spekuleras det ganska så friskt på dessa och det finns över tusen till salu på C24 samt hundra på Blocket. Den riktiga efterfrågan är inte i närheten för att detta ska bestå. :)
 

Professor S

Panerai
2-Faktor
Det är en väldigt dyr Swatch. Jag köpte en till min bror och jag var inte jätteimponerad. Den blir för all del bättre på ett gummiband men jag tycker 2500 är ganska styvt för det man faktiskt får.

Jag skulle kunna tänka mig en själv om det är en av de få modeller som jag gillar. Skulle jag betala mer än vad den kostar? Väldigt, väldigt tveksamt.

Som jag sa innan så tror jag dessa är enkla att hitta för list inom kort. Butikerna får leveranser 1-2 gånger i veckan och Swatch själva verkar göra sånna hör aktiviteter då och då. När utbudet ökar och efterfrågan mättas så kommer det att finnas mer än tillräckligt många för att de inte ska kosta mer än 2500kr.
Så är det ju såklart.

För att vända på det så är det dock den enda klockan för 2.500kr som jag kan tänka mig att äga.
 
Senast ändrad:

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Då är det ju såklart.

För att vända på det så är det dock den enda klockan för 2.500kr som jag kan tänka mig att äga.
Jag köpte en Furlan Marri för 2500 när de släpptes. Betydligt roligare klocka att bära. Denna är rolig men det är mer en gimmick än en klocka och jag tror att man tröttnar snabbt.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag köpte en Furlan Marri för 2500 när de släpptes. Betydligt roligare klocka att bära. Denna är rolig men det är mer en gimmick än en klocka och jag tror att man tröttnar snabbt.
Fast designen är väldigt långt ifrån en gimmick. En odödlig klassiker i lekfullt materialval. Istället för att betala 40’? för designen betalar man 2’?
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Fast designen är väldigt långt ifrån en gimmick. En odödlig klassiker i lekfullt materialval. Istället för att betala 40’? för designen betalar man 2’?
Är ungefär lika mycket samma sak som att stoppa sin Apple watch i ett RM-case kan jag tycka. Klockan känns mest som en leksak. Inte som ett substitut som kostar 5% av en riktig.

Jag skulle tro att knapparna ramlar av långt innan batteriet tar slut i de flesta fall om den används någorlunda frekvent.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Är ungefär lika mycket samma sak som att stoppa sin Apple watch i ett RM-case kan jag tycka. Klockan känns mest som en leksak. Inte som ett substitut som kostar 5% av en riktig.

Jag skulle tro att knapparna ramlar av långt innan batteriet tar slut i de flesta fall om den används någorlunda frekvent.
Köper inte alls liknelsen. Det är en klocka släppt av företaget som äger designen. Varför knapparna skulle gå sönder förstår jag inte heller. Låter mer som klickbait såsom att de skulle ha magiskt lättrepat plastglas som man inte kan polera.
 
Topp